+ 0 -
ADA



طرح کتابخانه گردی در شهرستان هرسین برگزار شد فرماندار: مردم با یک تماس تلفنی میتوانند درخواست کتاب دهند


در هفدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور طرح کتابخانه گردی در شهرستان هرسین برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه، عبادالله کنجوریان فرماندار هرسین با حضور در اجرای این طرح ضمن تبریک این روز و تقدیر از تلاشهای کتابداران به اهمیت نقش کتاب و کتابخوانی در اجتماع پرداخت و خواستار توسعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی در ایام کرونایی شد.

وی طی سخنانی بر اطلاع رسانی هر چه بیشتر در راستای استفاده مردم از طرح کتاب در خانه تاکید کرد و افزود : طرح " کتاب در خانه " ظرفیتی مهم برای دوستداران کتاب محسوب می شود و مردم می توانند با یک تماس تلفنی کتاب مورد نیاز خود را بصورت امانت و با سرویس رایگان در درب منزل تحویل بگیرند.

به گفته فرماندار هرسین اجرای طرح کتاب در خانه ظرفیتی مهم برای بسط فرهنگ کتابخوانی و همچنین‌ جلوگیری از شیوع کرونا و تجمع در کتابخانه ها محسوب میشود.

وی از گسترش و یکه تازی فضای مجازی بعنوان یک آسیب در حوزه کتاب و کتابخوانی مخصوصا از زمان شیوع کرونا یاد کرد و افزود : با وجود فضای مجازی نباید فرهنگ کتاب و کتاب خوانی به دست فراموشی سپرده شود و یا از اهمیت آن کاسته شود.

در ادامه فاضل کرمی رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان هرسین گزارشی از فعالیت های فرهنگی و میزان امانت و اهدای کتاب و طرح امانت کتاب به درب منازل ارائه دادند.

در بخش دیگری از طرح مذکور اعضای فعال بخش کودک و نوجوان کتابخانه عمومی حضرت نبی اکرم (ص) به ارائه طرح های خلاقانه کتاب محور در زمینه قرآن ، آموزش کاردستی ، معرفی کتاب اخلاق و همچنین اقتصاد مقاومتی پرداختند.

بازدید فرماندار از بخشهای مختلف کتابخانه از جمله بخش های مخزن و کودک از دیگر برنامه های طرح کتابخانه گردی در شهرستان هرسین بود.

لازم بذکر است در طرح کتاب در خانه کتابهای امانتی پس از دریافت به مدت یک هفته در مکانی مناسب قرنطینه میشوند

در پایان این نشست توسط فرماندار به کودکان فعال حوزه کتابخانی جوائزی اهدا شد.



اوقات شرعی
آب و هوا