نسخه آزمایشی
+ 0 -
ADA

نشست

برگزاری نشست روابط عمومی ادارات شهرستان اسلام آباد غرب


باحضور فرماندار و جمعی از مدیران ،اطلاع رسانی بموقع خدمات دولت توسط روابط عمومی ها مورد تاکید قرار گرفت

 

میزگرد نقش روابط عمومی‌ها و رسانه‌های شهرستان اسلام‌آبادغرب در جهادتبیین و اطلاع‌رسانی و کارگاه سوادرسانه با حضور اعضای شورای تأمین و روابط عمومی‌ ادارات شهرستان در محل سالن شهدای مرصاد فرمانداری اسلام‌آبادغرب برگزار شد.

فرماندار اسلام آبادغرب در این میزگرد با تبریک دهه فجر اظهار داشت: افتخاری نصیب ما شده که اسلام آبادغرب؛ شهر شهدای مرصاد است و این شهرستان با1280 شهید، 2560 جانباز و 182 آزاده سرافراز  را مایه افتخار ما قرار داده است و از لحاظ فرهنگی نیز اقدامات ارزشمندی نظیر شهر دوستدار کتاب و پایتخت بلوط ایران صورت گرفته است.

حمیدرضا کرمی افزود:  یکی از خلاء‌های ادارات ما این است که در برخی از ادارات روابط‌عمومی جزو چارت سازمانی نیست اما با معرفی یکنفر بعنوان مسئول روابط‌عمومی ادارات باید خدمات دولت را برای مردم بازگو کنیم.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی در 43 سال گذشته دستاوردهای عظیمی در زمینه های مختلف داشته و باید این دستاوردها برای مردم تشریح گردد.

مهندس کرمی گفت: مدیران باید شفاف‌سازی، ارتباطات، تعامل و سواد‌رسانه را سرلوحه کار خود قرار دهند و اقدامات و خدمات ملموس را به مردم گزارش دهند.

وی افزود: ثبت جهانی روز روابط‌عمومی در تقویم کشور ما نشان از اهمیت این حرفه و شغل را دارد که باید خدمات دستگاه و چهره مفید مدیر و کارکنان اداره خود را به همگان معرفی نمایند.

فرماندار شهرستان با تقدیر از اصحاب رسانه شهرستان گفت: اکثریت اصحاب رسانه رویکرد مثبت و مفیدی دارند و انتقاد رسانه های دلسوز در واقع مشاوره رایگانی برای مدیران است که از وضعیت مدیریت خود آگاهی پیدا کنند.

وی بیان داشت: نا آرامی‌های اخیر تجربه تلخی بود اما ماهیت دوست و دشمن را برای انقلاب روشن کرد.

مهندس کرمی گفت: بزرگترین جهادتبیین را مقام معظم رهبری در سال 97 در آستانه 40 سالگی انقلاب بعنوان گام دوم انقلاب عنوان فرمودند که تمامی خط مشی و مسیر نظام را مشخص نمودند که حتی معاندین نظام از بیانات رهبر معظم انقلاب استفاده نمودندولی ما نباید به سادگی از کنار آن عبور کنیم و باید از این چراغ راه بهره برداری لازم صورت گیرد.

فرماندار شهرستان با محکوم نمودن تروریستی خواندن سپاه پاسداران از سوی پارلمان اروپا عنوان کرد: این اقدام نشانه استیصال و شکست دشمنان است و وظیفه رسانه ها و روابط‌عمومی‌ها در اینجا بیشتر است چون که سپاه از مردم جدا نیست و در همه بحران‌ها و خدمات در کنار مردم و دولت است.

فرمانده سپاه اسلام آبادغرب در این میزگرد ضن تبریک ماه مبارک رجب و قرار گرفتن در آستانه دهه مبارک فجر، اظهار کرد: یکی از بخش‌های جهاد تبیین این است که همین زحمات و برنامه‌ریزی مدیران، ادارات و نهاد‌های جهت پیگیری مشکلات مردم به سمع و نظر مردم برسد.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری که اگر ما حقایق را برای مردم شرح ندهیم دشمن حقایق را وارونه برای مردم ارائه می‌دهد.

سرهنگ یوسف‌وند ادامه داد: دشمنان در عرصه نظامی و سیاسی توفیقاتی نداشته‌اند و قصد دارند با سلاح رسانه و تبلیغات جمهوری اسلامی را زمین‌گیر کنند و اگر در این راستا کوتاهی صورت گرفته جبران نشود ضربه‌های سخت‌تری به ما خواهند زد لذا نیاز است در زمینه "سواد رسانه" قوی شویم.

وی افزود: روابط عمومی ادارات با نمایش خدمات صورت گرفته در ادار متبوع خویش به مردم اعتماد جامعه را جلب می نمایند.

فرمانده سپاه شهرستان با اشاره به محوریت فضای مجازی در رسانه و تبلیغات عنوان کرد: اهمیت فضای مجازی از دیدگاه مقام معظم رهبری به اندازه انقلاب اسلامی است.

وی گفت: روابط عمومی ادارات از ظرفیت هایی هستند که می‌توانند یک فضای منسجم اطلاع‌رسانی در بحث رسانه‌ای انجام دهند و خدمات نظام اسلامی را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب در جلسه عنوان کرد: اهمیت جهادتبیین  از نظر مقام معظم رهبری به اندازه‌ای است که "قرارگاه جهادتبیین" مطرح می‌شود و این یعنی مثل دوران دفاع مقدس باید تمامی  آحاد و اقشار مختلف مردم آماده باشیم و وظیفه برعهده یک قشر خاص نیست.

وی افزود: در جهادتبیین رسانه‌ها نقش مهمی را ایفا می کنند که دستاوردها و موفقیت ‌های نظام اسلامی را برای مردم و به‌ویژه نسل‌های جوان اطلاع‌رسانی کنند و اگر به درستی این وظیفه انجام شود دشمنان نمی‌توانند جای حق و باطل را عوض کنند.

سرهنگ مبارکی بیان داشت: با ابزارهای ارتباطی امروز می‌توان خدمات و حقایق انقلاب را برای جامعه به درستی روایت کرد.

وی با اشاره به بیانات رهبری یادآورشد: جهادتبیین یعنی شبهه‌زدایی از ذهن مردم و راهی برای خنثی سازی فعالیت‌های دشمن است که در این رابطه باید بیشتر کار شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اسلام آبادغرب اظهار کرد: اگر بخواهیم از اهمیت کار روابط عمومی‌ها سخن بگوییم ابتدا بایستی بدانیم که در دنیای امروز موضوع تبلیغات چقدر در زندگی بشر اثر گذار است و ابزارهای مختلف رسانه و اطلاع‌رسانی تا گوشه گوشه زندگی انسان‌ها ورود کرده است.

سیروس عبدی افزود: در زمان های نه‌چندان دور اگر اتفاقی در روستایی رخ می‌داد شاید روزها طول می‌کشید تا خبر آن به روستای همجوار آن برسد، در گذشته حتی تلویزیون یک یا دو کانال داشت و تنها منبع خبری مردم، رادیو، تلویزیون و روزنامه ها بودند ولی در دنیای امروز با ابزارهای متفاوت اطلاع‌رسانی در عصر ارتباطات تمامی رخدادهای جهانی در کسری از ثانیه از بستر اینترنت اخبار به اطلاع همه بشر می‌رسد

.وی عنوان کرد: امروزه در کشور ما از طریق اینترنت دسترسی به رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به سهولت امکان‌پذیر است که بصورت استثناء ممکن است در برخی مکان‌ها مشکلاتی وجود داشته باشد اما به صورت کلی انتقال اخبار و اطلاع رسانی با سرعت بسیار بالا اتفاق می افتد.

عبدی گفت: بخش عمده ای از اتفاقات امروز بخاطر بعد تبلیغاتی آن است، تبلیغات و اطلاع رسانی خیلی اثرگذار است و به بیان بهتر؛ سلاح تبلیغات در اختیار همگان هست اما کسی موفق‌تر است که بتواند در زمان مناسب، با سرعت و دقت بالا از آن استفاده و بهره‌برداری نماید.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان عنوان کرد: برای جلب اعتماد عمومی جامعه حتما باید اخبار در زمان مناسب به اطلاع مردم رسانده شود.

بخشدار مرکزی اسلام آبادغرب گفت: نقش ارتباطات در دنیای امروز به حدی است که اولین و اساسی‌ترین پیش نیازهای پیشرفت جامعه امروزی است و در این بین روابط عمومی ادارات و سازمان‌ها نقش هدایت کننده دارند تا به درستی بتوانند اهداف و سیاست‌های ادارات را به سرمنزل مقصود برسانند.

مهدی پرویزی افزود: روابط عموی یک علم و یک هنر است که افکار جامعه را با سازمان متبوع خود مرتبط می کنند و در واقع روابط عمومی ها آیینه زیبایی‌های اداره خود و دریک کلام چشم و چراغ سازمان خود هستند.

امیر صفری از پیشکسوتان عرصه رسانه و روابط عمومی در این جلسه عنوان کرد: در ادارات باید روابط‌عمومی باید بعنوان یک سمت و جایگاه سازمانی مهم پذیرفته شود و آن مدیر و اداره زمانی موفق خواهد شد که با تعیین یک روابط‌عمومی مستقل  و متخصص بتواند در راستای جهاد‌اطلاع‌رسانی گام بردارد.

وی افزود: روابط عمومی زمانی موفق خواهدشد که دارای سواد ‌رسانه باشد و درک درستی از رسانه داشته باشد و شرایط، محیط، وضع جامعه، سازمان خودش، خواسته افکار عمومی وخدمات سازمانش را به خوبی بشناسد و پس از قدرت برنامه‌ریزی داشته باشد و بدنبال آن خوراک در اختیار رسانه‌ها قرار دهد و پس ازآن بازخوردها را بسنجد و نهایتا در یک کارگروهی خروجی این فرایند را در اختیار مدیران و مردم قرار دهد.

صفری به لزوم برگزاری کلاس‌های تخصصی روابط عمومی و سواد رسانه اشاره کرد و گفت: نیاز است برای موفقیت در این مسیر به علم روز مسلط باشیم.

علی احمدیان خبرنگار و فعال رسانه در این میزگرد عنوان کرد: مدیران در دولت سیزدهم در این شهرستان با زحمات مضاعفی به مردم خدمات رسانی می کنند اما باید بررسی و آسیب شناسی شود که چرا با وجودهجمه دشمنان، معرفی خدمات دولت و نظام در این دوره آن چنان که باید و شاید نتوانسته نمود داشته باشد.

وی افزود: برخی مسئولین ما ازابزارهای اطلاع رسانی که در اختیار دارند به درستی استفاده نکرده‌اند و حتی نتوانسته‌اند خدمات دستگاه متبوع خود را معرفی و برای مردم بازگو کنند.

این خبرنگار با انتقاد از برخی از مدیران ضعیف و ناتوان گفت: برخی مدیران ضعیف و ناتوان برای فرار از پاسخگویی برچسب محرمانه بودن به کارهای خود می‌زند در حالیکه خدمات دولت و نظام اسلامی که عمومیت دارد باید برای مردم بازگو شود و مدیران به مردم گزارش عملکرد بدهند نه اینکه به بهانه محرمانه بودن از زیر بار پاسخگویی شانه خالی کنند.

احمدیان خاطرنشان کرد: مدیران غیرپاسخگو که می خواهند پشت در‌های بسته مدیریتی برای خود حاشیه امن ایجاد کنند از آفت های این دولت هستند و باید بصورت شفاف خدمات دولت انقلابی را برای مردم تشریح کنند و امیدآفرینی نمایند.

روابط عمومی فرمانداری اسلام آباد غرب

 

 

 

 

 

 

 

 

 



اوقات شرعی
آب و هوای اسلام آباد غرب