نسخه آزمایشی
+ 0 -
ADA

شوراي كشاورزي

جلسه شوراي كشاورزي شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد


فرماندار:توليد گندم امسال شهرستان 3 هزار تن نسبت به سال قبل افزايش داشت

در جلسه شوراي كشاورزي شهرستان كه در سالن شهداي مرصادفرمانداري برگزار شد فرماندار اسلام آباد غرب گفت امسال 83 هزار تن گندم از مزارع شهرستان برداشت شد كه اين رقم نسبت به سال قبل از افزايش 3 هزار تني برخوردار بود و اين شهرستان با توليد 200 هزار تن چقندر قند رتبه اول را در برداشت اين محصول در سطح استان به خود اختصاص داد.

فرماندار شهرستان بيان داشت امسال سطح زير كشت دانه هاي روغني در مزارع نسبت به سال گذشته 3 برابر شد و تاكنون 750 هكتار از مزارع شهرستان زير كشت كلزا رفته است.

كريمي افزود در راستاي كنترل مصارف آب در بخش كشاورزي سيستم آبياري كلاسيك در سطح 30 هكتار از باغهاي تجر اكبر انجام شد و بدين ترتيب مصرف آب در اين باغات به يك سوم كاهش يافت و اين روند در ادامه در بخشهاي مختلف كشاورزي شهرستان اجرايي خواهد شد و در حال حاضر براي 71 هكتار از اراضي شهرستان بمنظور تجهيز به سيستم آبياري نوين  پرونده تشكيل شده است.

فرماندار شهرستان گفت تاكنون 9 ميليارد ريال تسهيلات در بخش خريد تراكتور و ادوات كشاورزي به متقاضيان پرداخت شده و بزودي تسهيلات خريد 54 دستگاه تراكتور ديگر به متقاضيان پرداخت مي شود كه  تحولي چشمگير در بحث ادوات كشاورزي در شهرستان ايجاد خواهد شد.

دكتر كريمي همچنين از پرداخت تسهيلات سرمايه اي به بيش از 80 نفر از دامداران خبر داد و گفت دولت  در حوزه هاي مختلف كشاورزي از فعالان اين عرصه حمايت خواهد كرد. .



اوقات شرعی
آب و هوای اسلام آباد غرب