نسخه آزمایشی
+ 0 -
ADA

یادواره شهید

یادواره شهدای گمنام و شهید فتحعلی قره باغی در اسلام آبادغرب برگزار شد


پس از شناسایی هویت یکی از شهدای گمنام مدفون در شهرستان، یادواره شهدای گمنام و شهید فتحعلی قره باغی با حضور خانواده اش در اسلام آبادغرب برگزار شد.

یادواره شهدای گمنام تپه نورشهدا و بزرگداشت شهید فتحعلی قره باغی با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، مسئولینی از حفظ آثار، سپاه و بنیاد شهید استان همدان، امام جمعه، فرماندار، فرماندهان  سپاه، ارتش و انتظامی شهرستان، مدیران و مسئولین شهرستانی و استانی و خانواده محترم آن شهید بزرگوار که از استان همدان  دراین مجلس حضور پیدا کرده بود، در مسجد جامع اسلام آبادغرب برگزار شد.

سردار باباخانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه و حیدری فرماندار اسلام آبادغرب پس از عرض خیرمقدم به خانواده این شهید والامقام از استان همدان، درخصوص رشادت و از جان گذشتگی شهدا به ایراد سخن پرداختند.

در این آیین معنوی برنامه های متعدد، نوحه خوانی ذاکرین اهل بیت(ع)، سینه زنی حضار، دکلمه خوانی و خیرمقدم فرزندان شهدا ،  حماسه سرایی شعرای آئینی شهرستان، زنده نویسی انجمن خوشنویسی و هنرمندان شهرستان اجرا گردید.

آحاد و اقشار مختلف بسیج شهرستان، مردم شهید پرور و مسئولین  شهر شهدای مرصاد پس از خاتمه مراسم یادواره شهدا با حضور پرشور، خانواده این شهید والامقام را از مسجدجامع شهر تا تپه نورالشهدا مشایعت نمودند و با حضور در مزار این شهید با مدیحه سرایی و عزاداری همراه با نوای محزون چمری با خانواده داغدار ابراز همدردی نمودند.

 

شهید فتحعلی قره باغی یکی از سه شهید گمنام که در (خرداد سال 1391) در تپه نور الشهدا (عباسعلی) اسلام آبادغرب تدفین شدند، این شهید  ۱۹ ساله اهل شهر قهاوند استان همدان می باشد که با عضویت بسیجی در سپاه همدان در لشکر ۳۲ انصارالحسین در سال 1364 در عملیات والفجر ۸ به شهادت رسیده که اخیراً  به واسطه آزمایشات DNA شناسایی گردید. پدر و مادر این شهید دار فانی را وداع نموده و 5 برادر این شهید ضمن قدردانی از مهمان نوازی و ابراز همدردی مردم و مسئولین استان کرمانشاه و شهرستان اسلام آبادغرب، از مسئولین درخواست نمودند؛  پس از 36 سال چشم انتظاری پیکر مطهر شهید به زادگاهش انتقال یابد.

 



اوقات شرعی
آب و هوای اسلام آباد غرب