+ 0 -
ADA

معاون استاندار کرمانشاه تاکید کرد

تدوین سبک نوین کتابخوانی متناسب با شرایط کرونایی/ ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه نباید طولانی می شد


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به ادامه دار بودن شرایط زندگی با وجود بیماری کرونا تاکید کرد: می طلبد نهاد کتابخانه ها متناسب با وضعیت زندگی با کرونا سبک و شیوه ای جدید را برای توجه مردم به مطالعه و کتابخوانی طرح ریزی و تدوین کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه ؛ محمد ابراهیم الهی تبار در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: وجود 70 هزار عضو در کتابخانه ها ظرفیت و فرصتی مناسب برای جلب توجه مردم به مطالعه و کتابخوانی می تواند باشد.

وی با تاکید بر تکمیل و تجهیز ساختمان کتابخانه ها در استان افزود: می طلبد که نهاد کتابخانه ها و اداره مسکن و شهرسازی اهتمام بیشتری نسبت به تکمیل و اختصاص اعتبار به این پروژه ها داشته باشند. 

معاون استاندار کرمانشاه با انتقاد از وضعیت پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه گفت: کتابخانه مرکزی نماد فرهنگی استان است  ونباید ساخت آن تا این حد طولانی می شد و در هر شکل این پروژه باید تکمیل و به اتمام برسد.

الهی تبار افزود: به نظر میرسد نهاد کتابخانه های عمومی در کشور به اندازه استان دغدغه تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی را ندارد؛لازم است که مدیریت نهاد کتابخانه ها در استان نسبت به اخذ اعتبار لازم از مرکز پیگیری بیشتری داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: پیش از این نیز اعلام کرده ایم که با خصوصی سازی کتابخانه ها مخالفت داریم و لازم است که در خصوص کتابخانه ها تجدید نظر صورت بگیرد و از لیست واگذاری ها خارج شود.

معاون استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر تجهیز کتابخانه های جدید در استان گفت: ایجاد کتابخانه های اختصاصی بنام بزرگان،علما و اندیشمندان استان امری پسندیده است که به حفظ آثار این بزرگان می انجامد.

الهی تبار همچنین به نهاد کتابخانه های استان توصیه کرد که از وجود نهادهای ملی و دارای امکانات برای تجهیز و تکمیل کتابخانه ها در مناطق محروم استان بهره بگیرند. 

 



اوقات شرعی
آب و هوا