+ 0 -
ADA

مديركل دفتر امور زنان و خانواده استانداري:

فرزندان از بدو تولد عاملِ شادي و نشاط در خانواده ها هستند/ پويايي يك كشور به جمعيت جوان آن بستگي دارد


مديركل دفتر امور زنان و خانواده استانداري گفت: : فرزندان از بدو تولد زمينه شادي و نشاط در خانواده را فراهم می کنند و از سوي ديگر افزايش جمعيت جوان منجر به پویایی، اقتدار و افزايش امنيت ملي و همچنين باعث رفع توطئه ها از سوي دشمنان مي شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ "زهره رستمي" در همايش جمعيت و اهميت فرزند آوري كه در سالن اجتماعات كتابخانه هاي عمومي استان برگزار شد، اظهار داشت: بحث افزايش جمعيت و اهميت فرزندآوري موضوعي بسيار مهم براي آينده كشور است و در اين راستا مقام معظم رهبري همواره به اين موضوع تاكيدات بسياري داشته اند.

وي با اشاره به برنامه هاي مختلف رسانه هاي معاند براي كم جلوه دادن فرزند آوري در كشور بيان داشت: رسانه هاي معاند با توجه به اينكه اهداف شومي براي كشور دارند با اجراي برنامه هاي مختلف تلاش دارند تا مردم را فرزندآوري باز دارند و در اين زمينه به ابزار مسائل اقتصادي متوسل مي شوند در حاليكه اگر نگاه كنيم،  مي بينيم كه برخي از خانوارها از مكنت مالي خوبي برخوردار هستند اما به نداشتن فرزند و يا تك فرزندي رو مي آورند بنابراين مسئله اقتصادي زمينه اي براي عدم فرزند آوري نيست.

رستمي با بيان اينكه فرزند با تولد خود براي خانواده نشاط و شادي به همراه دارد، ادامه داد: فرزندان از بدو تولد زمينه ساز شادي و نشاط در خانواده ها هستند و از سوي ديگر افزايش جمعيت منجر به اقتدار و افزايش امنيت ملي و همچنين باعث رفع توطئه ها از سوي دشمنان عليه كشور مي شود.

وي تصريح كرد: آيات و روايت زيادي در خصوص اهميت فرزندآوري در جامعه اسلامي وجود دارد و به زوجين تاكيد شده كه به افزايش فرزندان توجه ويژه داشته باشند.

مديركل دفتر امور زنان و خانواده استانداري همچنين به بيان دلايل علمي براي ضرورت افزايش جمعيت و فرزندآوري پرداخت و گفت: با توجه به اينكه كشور ما به سمت پيري و كهنسالي حركت مي كند آيا با ادامه اين مسبر ارائه خدمات بهداشتي و درماني با توجه به كاهش جمعيت و تعداد افراد خدمات دهنده در سال هاي آينده وجود دارد؟ آيا در سراي سالمندان افرادي وجود دارند كه به افراد كهنسال خدمات ارائه كنند؟

وي از حاضرين مراسم خواست كه بيش از گذشته به تبيين و تشريح ضرورت فرزندآوري به خانواده ها اقدام كنند تا زمينه اي مناسب براي گرايش مردم و به ويژه زوجين جوان براي فرزندآوري ايجاد شود.

رستمي با اشاره به تدوين برنامه هاي مهم و اجرايي از سوي دولت سيزدهم براي ارائه تسهيلات به مردم در راستاي فرزندآوري افزود: خوشبختانه دولت مردمي برنامه هاي خوبي در اين زمينه با ارائه تسهيلات در بخش هاي مختلف به مردم تدوين كرده كه مي تواند زمينه بسيار مناسبي براي افزايش جمعيت در كشور باشد.

وي گفت: پويايي يك كشور به جمعيت جوان آن كشور بستگي دارد لذا همه وظيفه داريم كه بيش از گذشته به تبيين اهميت افزايش جمعيت در جامعه بپردازيم زيرا اين موضوع علاوه بر افزايش نشاط و شادي در بين خانواده ها،  منجر به افزايش و اقتدار ملي كشور نيز مي شود.

 

 

 

 

 

 

 



اوقات شرعی
آب و هوا