+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه در نشست صمیمی با جوانان:

موتور محرک توسعه کشور، خودباوری همراه با خداباوری است / با تمام توان در تلاش برای تصویب منطقه آزاد قصرشیرین هستیم


جمعی از جوانان استان در نشستی صمیمانه با استاندار کرمانشاه؛ درد و دل‌ها، دغدغه‌ها، انتقادات، راهکارها و پیشنهادات خود پیرامون حوزه‌های مختلف را بی‌واسطه و مستقیم با مدیر ارشد استان در میان گذاشتند.

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري کرمانشاه؛« هوشنگ بازوند» در این نشست که حدود چهار ساعت به طول کشید؛ اظهار داشت: گام دوم انقلاب اسلامی متعلق به جوانان است و شما هم باید این امانت عظیم را به آیندگان بسپارید و تاریخ در مورد عملکرد نسل‌ها قضاوت می‌کند.

 

وی افزود: موتور محرک و عامل اصلی موفقیت جوانان عزیر در این مسیر توسعه و شکوفایی کشور، خودباوری همراه با خداباوری است؛ همانطور که جوانان دهه ۶۰ با این دو ویژگی جنگ را با اقتدار اداره کردند و حماسه‌ها آفریدند.

 

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در همه جای دنیا شاه بیت توسعه، درونزا بودن آن است و اگر این ویژگی وجود نداشته باشد؛ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد.

 

وی انجام کار و تلاش همراه با نوآوری و تلاش شبانه روزی را عنصر کلیدی و سرنوشت ساز در توسعه دانست و گفت: در دوران زلزله به مدیران گفتم امیدی به این افرادی که امروز عکس‌های یادگاری می‌گیرند نداشته باشید بلکه باید با کمک جهادی همین مردم مقاوم، این خرابی ها را بازسازی کنیم خوشبختانه این اتفاق بزرگ رخ داد.

 

مدیر ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: کاهش هر یک درصد نرخ بیکاری در استان نیازمند ایجاد ۲۱ تا ۲۴ هزار شغل جدید و پایدار است و این تعداد  شغل نیازمند ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است که دولت به تنهایی نمی تواند این منابع را تامین کند.

 

وی جذب سرمایه‌های عظیم بخش خصوصی را راهکار اصلی برای ایجاد شغل دانست و گفت: سرمایه یک جریان سیال است و در جایی به جریان می افتد که مانعی پیش روی آن نباشد که خوشبختانه در کرمانشاه در زمینه برداشتن موانع سرمایه گذاری و جذب کارآفرینان موفق بوده‌ایم.

 

بازوند در بخش دیگری از سخنانش بخش خصوصی و جامعه را عرصه نوآوری، شکوفایی خلاقیت دانست و گفت: بخش دولتی در این میان باید با تسهیل‌گری و رفع موانع به کارآفرینان کمک کند.

 

وی افزایش نرخ مشارکت اقتصادی از ۳۸ درصد در سال ۹۸ به ۴۴ درصد را نشانه دمیده شدن روح کار و تلاش در جامعه کرمانشاهی دانست و گفت: این بهبود آمارها نشانگر آن است که جوان بیکار کرمانشاهی امروز از خانه نشینی دست کشیده و با امید بیشتری به دنبال کار و تلاش است.

 

 

 

 استاندار کرمانشاه کار و تلاش جهادی رمز توسعه دانست و گفت: استان های مانند یزد با منابع طبیعی و آبی بسیار کمتر، امروز خیلی پیشرفته تر از کرمانشاه هستند و این موفقیت‌ها حاصل کار و تلاش جهادی و نوآوری است.

 

وی گفت: در زلزله 11 هزار و 500 نفر روزانه تحت مدیریت ۵۲ شرکت پیمانکاری مشغول کار بازسازی بودند که بیش از ۵۰ درصد این افراد متعلق به استان‌های دیگر بودند و این موضوع باید کالبدشکافی شود که چرا افراد در این استان از فرصت های پدید آمده برای اشتغال و کسب درآمد استفاده نمی‌کنند.

 

مدیر ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش به تشریح پتانسیل‌های شهرستان دالاهو پرداخت و گفت: چاقوی کرند یک برند استثنایی است و طی این سال‌ها درخواست کردیم فعالان این حوزه وارد عمل شوند و مدیریت ارشد استان هم زمین و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار آن‌ها قرار نمی‌دهد ولی متاسفانه استقبالی نکردند.

 

وی‌ افزود: با توجه به دسترسی به بازار اقلیم کردستان، صنعت چاقوسازی می‌تواند برای بسیاری از جوانان اشتغال ایجاد کند ولی افراد به تولید سنتی و محدود، راضی هستند و این وضعیت درحوزه کشاورزی هم وجود دارد و افراد به یک سطح معمول قانع هستند و برخی زمین‌های خود را به غیر بومی‌ها اجاره می‌دهند.

 

بازوند در ادامه خود را یک مدیر اجرایی و عمرانی معرفی کرد و گفت: طی این سال‌ها در جاهایی که مدیر بوده‌ام؛ تصمیم گرفته‌ام فتیله سیاسی را پایین بیاورم تا به توسعه، اقتصاد و معیشت مردم بپردازیم.

 

وی آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آباد و سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری وزارت نفت در حوزه پتروشیمی و پالایشگاه را یک رویداد مهم در استان کرمانشاه دانست و گفت: در همین راستا قرار است وزارت نفت در اورامانات، سنقر و کنگاور نیز صنایع پایین دستی ایجاد کند و هم اکنون هلدینگ خلیج فارس در حال انجام مقدمات پروژه است.

 

استاندار کرمانشاه منطقه آزاد قصرشیرین را پروژه‌ای برای توسعه کشور توصیف کرد و گفت: برای تصویب منطقه آزاد تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم و در آخرین دیدار با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حضرت آیت الله آملی لاریجانی دیدار کردیم و از ایشان تقاضا کردیم به این طرح با نگاهی مثبت داشته باشند‌.

 

 



اوقات شرعی
آب و هوا