+ 0 -
ADA

به منظور تقویت مبادلات تجاری برگزار شد:

نشست مشترک استانداران کرمانشاه و دیاله عراق


نشست مشترک استانداران کرمانشاه و دیاله عراق به منظور تقویت و رونق مبادلات تجاری و همکاری مشترک برای برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی (ع) برگزار شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ «بهمن امیری مقدم» در دیدار با مثنی التمیمی استاندار دیاله عراق ضمن تشریح یکی از محورهای جلسه با هدف افزایش تبادلات تجاری گفت: ظرفیت های مرزی کرمانشاه و استان دیاله می تواند به تقویت مبادلات تجاری کمک کند.

وی افزود: با تکمیل زیرساخت های مرزی، پایانه های تجاری و مسافری و تسهیل امور بازرگانی با رویکرد بهبود فرآیندها می توان زمینه گسترش مبادلات تجاری را فراهم کرد.

امیری مقدم، موقعیت کرمانشاه را به لحاظ دارا بودن مرز مشترک با بخش کُردی و عربی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در این دیدار نیز برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی به توافق های رسیده ایم که با پیگیری طرفین به مرحله اجرا درخواهد آمد و بی شک در رونق اقتصادی استان، اشتغالزایی پایدار و بهبود معیشت مرزنشینان نیز موثر خواهد بود.

استاندار کرمانشاه به تقویت روابط تجاری و اقتصادی ایران و عراق در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: روابط نزدیک دو کشور و دارا بودن اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تاریخی زمینه مناسبی برای افزایش تعاملات و مبادلات است که به صورت کلان نیز پیگیری می شود.

استاندار كرمانشاه از ايجاد اشتغال پايدار، توسعه صادرات و مبادلات تجاري و رونق معيشت مرزنشينان به عنوان مزاياي گسترش بازارچه‌هاي مرزي نام برد و گفت: از این دیدار به عنوان یک فرصت براي گسترش مبادلات تجاري و افزايش درآمد زايي مردم در كنار اشتغال پايدار استفاده خواهیم کرد.

وی از همکاری و تعامل مطلوب و مناسب برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی (ع) خبر داد و گفت: تکمیل زیرساخت های مرزها در هر دو کشور برای تقویت رفاه زائرین امری ضروری است و با توجه به اینکه کرمانشاه دیار دلدادگان و عاشقان اهل بیت (ع) و دروازه اصلی عتبات عالیات است انتظار داریم همکاری مناسبی برای خدمتگزاری به زوار حسینی انجام و موضوع تسهیل امور نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی عملياتي و اجرايي كردن تفاهم هاي صورت گرفته بين استان كرمانشاه و استان هاي مرزي عراق را بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: در سفرهاي آتي و در ديدار باهيات هاي عراقي اين موضوع را با رويكرد توسعه و تعميق بيش از پيش سطح روابط و همكاري های بين كرمانشاه و استانهاي مرزي عراق پيگيري خواهيم كرد.

شایان ذکر است؛ استان کرمانشاه به لحاظ پتانسیل‌های تجاری و ظرفیت‌های صادراتی در کشور بسیار قابل توجه است.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن پنج مرز رسمی و يك بازارچه ، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.



اوقات شرعی
آب و هوا