+ 0 -
ADA

فرماندار دالاهو:

آتش سوزی ارتفاعات جنگلی دالاهو مهار شد


فرماندار دالاهو گفت: آتش‌سوزی ارتفاعات جنگلی «سیاوانه» از توابع این شهرستان که ظهر روز سه‌شنبه شروع شد در ساعت ۲۰ شب گذشته مهار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ کرم محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان خسارت وارده توسط منابع طبیعی در دست بررسی است.

وی اظهار داشت: با شروع آتش سوزی در بخشی از عرصه های منابع طبیعی و جنگل های منطقه عمومی سیاهوانه واقع در دالاهو، بلافاصله نیروهای مردمی، جمعی از رزمندگان محور یکم عملیاتی لشگر نبی اکرم سپاه پاسداران کرمانشاه و نیروهای اداری به منطقه اعزام و به مقابله با حریق پرداختند.

 نماینده عالی دولت در دالاهو گفت: صعب العبور بودن، هوای گرم و در ادامه باد شدید نیز نتوانست مانع حضور این نیروها شود.
محمدی ادامه داد: جنگل ها و منابع طبیعی سرمایه ای ملی و متعلق به نسل امروز و نسل های آینده است و حفاظت از آن وظیفه همه ما است و این مهم جز با مشارکت فعال صاحبان آن، یعنی مردم امکان پذیر نیست.

وی در پایان از اهالی روستاهای یاران، زرده، قلقله، داراب و افرادی که از بخش گهواره آمده بودند و رزمندگان فداکار محور یکم عملیاتی سپاه که در مهار آتش سوزی نقش داشتند قدردانی کرد.

رییس اداره منابع طبیعی دالاهو هم در اين خصوص گفت: آتش از ظهر روز گذشته در ارتفاعات «دارویس» و «سیاوانه» شعله ور شد و به دلیل وزش باد به شدت گسترش پیدا کرد.
مرتضی تاسه افزود: پس از اطلاع از وقوع آتش سوزی فراخوان‌های لازم برای حضور نیروهای مردمی صادر شد و نیروها به منظور خاموش کردن آتش به سرعت به منطقه اعزام شدند.
رییس اداره منابع طبیعی دالاهو با بیان اینکه صعب العبور بودن منطقه و وزش باد شدید کار خاموش کردن آتش را بسیار دشوار کرده بود، گفت: با تلاش های بسیار نیروهای منابع طبیعی، نظامی و مردم بومی منطقه در نهایت توانستیم آتش را تا پایان وقت دیشب به صورت کامل مهار کنم.
تاسه ادامه داد: در آتش سوزی روز گذشته میزان خسارت وارده به درختان بلوط کمتر از سه درصد بود و پوشش کف جنگل در آتش سوخت.
وی عنوان کرد: تاکنون برآورد دقیقی از میزان و وسعت آتش سوزی انجام نشده است و این کار به پس از گرفتن عکس های هوایی موکول خواهد شد.
دالاهو در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده که دارای ۱۵۵ هزار هکتار مرتع و جنگل است.
به گزارش ایرنا، در هفته گذشته نیز بیش از ۳۸۰ هکتار از مراتع و جنگل های منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل در شهرستان پاوه در آتش سوخت.
استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.
در این استان سه منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بیستون که ۵۴ هزار هکتار است، بوزین و مره‌خیل در پاوه ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم حدود ۴۳ هزار هکتار است. 



اوقات شرعی
آب و هوا