+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

آمادگی پدافند غیر عامل، هزینه بحران ها را کاهش می دهد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با تاکید بر اهمیت پیش بینی و آمادگی دستگاهها در مقابل حوادث و بحران ها تصریح کرد: همراهی و آگاهی مردم، اثر کار پدافند غیرعامل را دوچندان می کند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ محمد ابراهیم الهی تبار در نشست آموزشی پدافند غیرعامل که با حضور نمایندگان دستگاهها و ادارات در استانداری برگزار شد با بیان اینکه در زلزله کرمانشاه ،آموزش و آمادگی مردم مانع اتفاقات و آسیب ها شد افزود: بازسازی مناطق زلزله زده هم با نقش مردم انجام شد و این نشان دهنده اثرگذاری  حضور و مشارکت مردم در بحران هاست و شناخت مردم از پدافند نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وی با بیان اینکه حادثه بیمارستان اسلام آباد در زلزله نمونه ای از آسیب هایی بود که به دلیل بی توجهی رخ داد اظهار داشت:تبدیل  شدن پدافند غیر عامل به فرهنگ عمومی لازمه اش تولید محتوا از طرف نهادهای مسئول و اطلاع رسانی رسانه هاست.

الهی تبار با اشاره به اینکه بخشی از اقدامات پدافندی به تصمیمات حاکمیت باز می گردد اظهار داشت: در سیستم راهها و ترددها، اینترنت یا خدمات رسانی ها باید پیش بینی جایگزین ها همواره وجود داشته باشد.

الهی تبار تاکید کرد: آمادگی پدافند غیرعامل هزینه بحران ها را به پایین تر حد می رساند و در این حوزه به اندازه توان باید تلاش شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در عرصه ملی توجه ویژه ای به پدافند غیرعامل وجود دارد افزود: این موضوع جزو ضرورت هاست و ما هم در استان کرمانشاه مبتلا به این مسایل هستیم. وضعیت شهرها و ادارات از لحاظ پدافند غیرعامل بررسی شود و مدیران فعالانه در جلسات پدافند غیرعامل شرکت کنند.



اوقات شرعی
آب و هوا