+ 0 -
ADA



ابلاغ بخشنامه تداوم اجراي طرح فاصله‌گذاري هوشمند از تاريخ ۹۹/۰۳/۱۰ در دستگاه‌هاي اجرايي كشور


شيوه  اجرايي مصوبه ستاد ملي مقابله با كرونا درخصوص حضور كارمندان در مشاغل اداري از تاريخ ۹۹/۰۳/۱۰ ابلاغ شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ بر اساس اعلام سازمان امور اداري و استخدامي و با توجه به تداوم اجراي طرح فاصله‌گذاري هوشمند در سطح كشور و در اجراي بند (۴) از مصوبات بيست‌و‌يكمين جلسه ستاد ملّي مقابله با كرونا مورخ ۰۳‏/۰۳‏/۱۳۹۹ كه به تأييد رئيس‌‌‌جمهوري اسلامي ايران رسيده است، اقدامات لازم در اين خصوص به دستگاه‌هاي اجرايي موضوع ماده (۵) قانون مديريت خدمات كشوري ابلاغ شد.

به موجب اين بخشنامه، كليه دستگاه‌هاي اجرايي، مديران و كاركنان موظفند كماكان در انجام فعاليت‌هاي خود پروتكل‌هاي بهداشتي كاركنان، محيط اداري، ارباب رجوع و تجمعات اداري را رعايت كنند و بازرسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بر اجراي اين پروتكل‌ها نظارت خواهند كرد.

همچنين، دستگاه‌هاي اجرايي موظفند ضمن برنامه‌ريزي براي ارائه به‌موقع و سريع كليه خدمات عمومي و ضروري حوزه مسئوليت خود ترتيبي اتخاذ كنند كه در ارائه اين خدمات به مردم و ارباب رجوع وقفه‌اي ايجاد نشود.

طبق اين بخشنامه، ساعت كار روزانه كاركنان دستگاه‌هاي اجرايي در تهران و استان‌ها با رعايت تبصره (۳) ماده (۸۷) قانون مديريت خدمات كشوري، از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ خواهد بود و هرگونه تغيير در اين خصوص صرفاً با تصويب ستاد ملي مقابله با كرونا تعيين و ابلاغ خواهد شد.

همچنين به منظور تأمين و ارتقاء سطح ايمني و بهداشت كاركنان و محيط كار، كليه ادارات موظفند فعاليت آشپزخانه‌ها و آبدارخانه‌هاي خود را تعطيل و از پذيرايي در جلسات و اتاق‌ها به صورت فردي و گروهي خودداري كنند. صرف صبحانه و ناهار نيز به‌ صورت گروهي و فردي در سالن غذاخوري، ساير محل‌هاي عمومي اداره‌ها و اتاق كار كاركنان ممنوع است.

در متن اين بخشنامه آمده است؛ استفاده از خدمات دوركاري كاركنان صرفاً در صورت امكان تأمين زيرساخت‌هاي الكترونيكي لازم از سوي دستگاه‌هاي اجرايي براي كاركنان دوركار و رعايت تصويبنامه شماره ۷۶۴۸۱‏/۴۴۷۲۶ مورخ ۰۷‏/۰۴‏/۱۳۸۹ هيئت وزيران و اصلاحات بعدي آن مجاز خواهد بود. در استفاده از خدمات كاركنان به صورت دوركاري، «بانوان داراي فرزند خردسال» و «كاركناني كه در گروه‌هاي آسيب‌پذير قرار مي‌گيرند»، در اولويت خواهند بود.

اين بخشنامه از تاريخ ۱۰‏/۰۳‏/۱۳۹۹ لازم‌الاجرا است و با اجراي آن، بخشنامه شماره ۱۰۹۳۴ مورخ ۱۹‏/۰۱‏/۱۳۹۹ سازمان اداري و استخدامي كشور لغو مي‌شود.

 


اوقات شرعی
آب و هوا