+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

احداث بندر خشك يك ظرفيت و فرصت بسيار خوبي را براي استان پديد مي آورد

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري گفت: احداث بندر خشك يك ظرفيت و فرصت بسيار خوبي براي استان است كه همه بايد از اين طرح براي توسعه استان استفاده كنيم و برنامه هاي خود را اجرايي شدن هر چه سريعتر آن بكار گيريم.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس مجتبي نيك كردار امروز در جلسه كارگروه زيربنايي استان، افزود: از دو سال پيش به دنبال ايجاد بندر خشك در استان هستيم و خوشبختانه در حال حاضر به نتايج خوبي با همكاري وزارت راه و شهرسازي در اين زمينه دست پيدا كرديم.

وي در تعريف بندر خشك براي استان اظهار داشت: براي احداث بندر خشك منطقه اي در استان در نظر گرفته مي شود كه كارهاي گمركي در اين بندر انجام خواهد شد و در مرحله بعد كالاها و خدمات مورد نياز از طريق راه آهن به بنادر جنوبي حمل مي شود.

وي همچنين بيان داشت: از طرف ديگر كالاها و خدماتي كه از طريق بنادر جنوبي به اين بندر ارسال مي گردد موجب كاهش قيمت تمام شده كالاها و خدمات در استان خواهد شد لذا احداث چنين بندري براي كرمانشاه بسيار مهم و ضروري است كه توسعه و رونق اقتصادي بيشتري را براي استان به همراه خواهد داشت.

معاون امور عمراني استانداري همچنين به ايجاد خدمات جانبي در بحث احداث بندر خشك در استان اشاره كرد و گفت: اين طرح علاوه بر اينكه منجر به رونق اقتصادي مي شود اشتغالزايي خوبي را نيز براي استان به همراه خواهد داشت.

وي بيان داشت: حدود دو سال است كه روي اين ايده كار مي شود و تمامي مدارك و امكانات موجود در استان را جهت احداث چنين بندري به وزارت راه و شهرسازي ارسال كرديم و هم اكنون در اين زمينه به نتايج خوبي دست پيدا كرده ايم و يك كار بسيار خوبي هم توسط مشاور به منظور چگونگي اجراي اين طرح  صورت گرفته است.

مهندس نيك كردار تصريح كرد: احداث بندر خشك يك ظرفيت و فرصت بسيار خوبي براي استان است كه همه بايد از اين طرح براي توسعه استان استفاده كنيم و برنامه هاي خود را اجرايي شدن هر چه سريعتر آن بكار گيريم.

وي گفت: بهترين مكان براي احداث بندر خشك با توجه به آمده شدن زمين و همچنين تملك زمين و ايجاد زيرساخت هاي لازم، شهرك صنعتي زاگرس است اما با اين وجود مشاور طرح به هر مكاني جهت احداث آن برسد با در نظر گرفتن شرايط لازم با آن موافقت خواهد شد.



اوقات شرعی
آب و هوا