+ 0 -
ADA



از شرکت های دانش بنیان تولید کننده داروی بیماری کرونا حمایت ویژه می شود/ مردم هشدارهای ستاد کرونا را جدی بگیرند/ اگر پروتکل های بهداشتی در استان رعایت نشود وارد موج سوم کرونا می شویم


استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد کرونا با اشاره به لزوم رعایت توصیه های بهداشتی در اماکن عمومی گفت: از مردم انتظار داریم برای حفظ سلامت عموم استفاده از ماسک را به عنوان یک الزام همیشه مدنظر قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ « هوشنگ بازوند» خطاب به فرمانداران که در این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند؛ گفت: در صورت ورود به پیک سوم کرونا استان و مردم متحمل خسارات و هزینه های زیادی خواهند شد و باید فرمانداران نسبت به فراهم نمودن شرایط لازم را برای رعایت پروتکل های بهداشتی با استفاده از سازوکار اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، نظارتی و تقویت مشارکت مردم فراهم نمایند.

مقام ارشد استان تأکید کرد: در صورت افزایش آمار تعداد مبتلایان شبکه های بهداشت و درمان و مراکز بیمارستانی با مشکلات عدیده ای به لحاظ تأمین امکانات و تجهیزات روبرو خواهند شد و برای ارائه خدمات به مردم به مشکل برخواهیم خورد، بر این اساس نیاز هست که مردم در این زمینه جدیت بیشتر و همکاری مطلوبی برای کاهش ترددهای غیرضروری در اماکن عمومی و استفاده از ماسک و در نهایت رعایت توصیه های بهداشتی داشته باشند.

استاندار کرمانشاه به نقش آفرینی رسانه ها و به ویژه صدا و سیما مرکز استان در فرآیند اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و اقناع سازی اشاره کرد و گفت: صدا و سیما عملکرد مطلوب و بسیار مناسبی تاکنون در این حوزه داشته و به عنوان یکی از بهترین مراکز استانی باید فعالیت های قبلی را با شیوه های جدید ادامه دهد تا امکان کنترل این بیماری در سطح استان با همکاری مردم بیشتر شود.

وی اهمیت کار فرهنگی و آگاهی بخشی را مهمتر از همه مولفه های دیگر در کنترل بیماری کرونا ذکر کرد و بیان داشت: مردم با همراهی بیشتر استفاده از ماسک را به یک فرهنگ تبدیل کنند، زیرا رفتار ویروس کرونا و مهار این بیماری به رفتار مردم بستگی دارد.

رئیس ستاد کرونا استان کرمانشاه تصریح کرد: آموزش و پرورش باید در رعایت پروتکل های بهداشتی جدیت و اهتمام بیشتری داشته باشد علی رغم اینکه بازگشایی مدارس مصوبه ستاد ملی کرونا است ولی امکانات جایگزین مانند شبکه شاد و تلویزیون برای بهره مندی دانش آموزان از برنامه های آموزشی فراهم شده که خانواده هایی که نسبت به حضور فرزندان در مدارس ابراز نگرانی دارند؛ می توانند از این سیستم های جایگزین استفاده نمایند.

 

بازوند در ادامه نظارت سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی را مطلوب ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: هرچند رعایت پروتکل های بهداشتی منوط به همکاری و تعامل مردم است اما توقع داریم بر اساس مصوبه ستاد کرونا از ارائه خدمات در سیستم حمل و نقل عمومی به افراد فاقد ماسک خودداری شود، زیرا این افراد سلامت خود و مردم را به سادگی به خطر می اندازند.

وی در ادامه برخورد با خاطیان سلامت و افرادی که سبب گسترش و شیوع بیماری کرونا می شوند را یک ضرورت برای همه دستگاه های ذی ربط اعلام کرد.

استاندار کرمانشاه تلاش پژوهشگران و و نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان در کنترل و مبارزه با بیماری کرونا را قابل تقدیر دانست و افزود: دانشگاه علوم پزشکی موظف است بر اساس فرآیندهای علمی از مراحل تولید داروی گیاهی برای بیماران کرونایی که توسط یکی از شرکت های دانش محور  " زیست تولید رازی" تحت حمایت پارک علم و فناوری و دکتر مصطفایی عضو هیأت علمی این دانشگاه انجام شده است به صورت کامل حمایت نماید.

 



اوقات شرعی
آب و هوا