+ 0 -
ADA

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور:

از ظرفيت هاي رئيس جمهور و معاون اول رئيس جمهور براي حل مشكل پالايشگاه آناهيتا استفاده خواهيم كرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشورگفت: به جهت احترام به مطالبه عمومی مردم کرمانشاه در مورد پالایشگاه آناهیتا، وزارت کشور به این موضوع ورود پیدا می کند و در همين راستا از ظرفيت هاي رئيس جمهور و معاون اول رئيس جمهور براي حل مشكل اين پروژه استفاده خواهيم كرد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ دكتر بابك دين پرست در جلسه پيگيري ويژه پروژه آناهيتا كه به رياست استانداركرمانشاه برگزار شد افزود: براي رفع مشكلات 4 پروژه مهم در استان كرمانشاه از جمله كارخانه اسيدسيتريك، پروژه كاغذ سازي بيستون، كارخانه كاغذ غرب و پالايشگاه آناهيتا اين پروژه ها به وزارت كشور ارجاع شده و در همين راستا ديروز اولين جلسه بررسي اين پروژه ها با حضور مسئولين كشوري در وزارت كشور برگزارشد.

وي در خصوص پروژه اسيدسيتريك كرمانشاه اظهار داشت: با توجه به برنامه هايي كه در دست اجرا داريم اين پروژه مي تواند به چرخه توليد بازگردد و براي اجراي آن مي توانيم اين پروژه را به بخش خصوصي واگذار كنيم.

وي در ادامه به مشكلات پروژه كاغذ سازي بيستون اشاره كرد و بيان داشت: از دیدن اين واحد راکد صنعتی کرمانشاه متاسف شدم زيرا حدود 5 سال است كه تجهيزات آن با اين همه ثروت رها شده است.

دكتر دين پرست با بيان اينكه براي اجراي اين پروژه به 80 ميليارد تومان نياز داريم، گفت: طبق مصوبات صورت گرفته بايد 20 ميليارد تومان آن از محل تسهيلات بانك صنعت و معدن و 60 ميليارد تومان ديگر نيز توسط شستا پرداخت شود لذا ما تلاش داريم كه اين مصوبات هر چه سريعتر محقق شود و با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته بدون ترديد اين پروژه به چرخه توليد و اشتغال بازخواهد گشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در خصوص پروژه سوم يعني كاغذ غرب هم گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانك سپه در اين زمينه تعهداتي دارند كه بايد حتماً انجام دهند و طبق مصوبات انجام شده هر فردي كه در مزايده مربوط به آن "كه بزودي انجام مي شود،  برنده شود" به هيچ عنوان حق جابجايي اين پروژه را نخواهد داشت و پروژه بايد فقط براي مردم كرمانشاه فعاليت داشته باشد.

دكتر دين پرست با بيان اينگه با پیگیری های مهندس بازوند-استاندار کرمانشاه- در راستای احیای واحدهای راکد حرکت خواهیم کرد، گفت: احیای کارخانه های راکد موجود در استان بخش زیادی از مشکل بیکاری استان را حل خواهد کرد و این کارخانه ها به هر شکل مختص استان کرمانشاه هستند و هرکس که آنها را برای احیاء در مزایده ها خریداری کند، حتما باید در داخل استان به فعالیت ادامه دهند.

وي در ادامه به اقدامات صورت گرفته براي حل مشكل پروژه پالايشگاه آناهيتا اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: حرکت مهندس بازوند -استاندار محترم کرمانشاه- در پیگیری برای احیای پروژه آناهیتا که منجر به امضای کنسرسیوم باحضور مجموعه ۱۱ بانک کشور برای سرمایه گذاری در این پروژه شده است، بیشتر به یک معجزه شبیه است.

دكتر دين پرست اظهار داشت: اگر مدیران مرتبط با پروژه آناهیتا مرد این‌کار باشند، زمین و زمان را به هم می دوزیم که این پروژه محقق شود و سرعت عمل در پیگیری رفع موانع این پروژه اهمیت بسیاری دارد لذا از ظرفیت های رییس جمهور، معاون اول و وزیر کشور برای رفع موانع استفاده خواهيم كرد.

وي تصريح كرد: بخاطر احترام به مطالبه عمومی مردم کرمانشاه در مورد پالایشگاه آناهیتا، وزارت کشور به این موضوع ورود پیدا می کند و اهمیتی ندارد اگر دیگر وزارتخانه ها از این موضوع ناراحت شوند زيرا باید پاسخ مردم ‌را بدهیم.



اوقات شرعی
آب و هوا