+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

انتقال تجارب و درس های زلزله کرمانشاه ضروری است

استاندار کرمانشاه با اشاره به نزدیکی سالگرد زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 کرمانشاه گفت: مستند سازی و پردازش علمی این حادثه از جنبه های مختلف برای انتقال به دیگران در سطح کشور و جهان بسیار ضروری و ارزشمند خواهد بود.

هوشنگ بازوند شامگاه شنبه در جلسه هم اندیشی با رییس و هیات امنای دانشگاه رازی کرمانشاه که در سالن جلسات تدبیر استانداری برگزار شد؛ از تلاش های علمی و میدانی دانشگاهیان در زلزله قدردانی کرد و خواستار تدوین کتاب های علمی از این حادثه شد.

وي همچنین خواستار برگزاری کنفرانس ها و همایش های علمی از زوایای مختلف زلزله 7.3 ریشتری در سطح استان و کشور شد و گفت: مستند سازی و انتقال تجارب از حوادث سرمایه گذاری بسیار با ارزشی است که دیگران از آن درس بگیرند و دیگر تکرار نشود.

مهندس بازوند با اشاره به وقوع پنج هزار و 180 پس لرزه بعد از زلزله بزرگ 7.3 ریشتری استان در سال گذشته گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های مردم مناطق زلزله زده این پس لرزه ها است و نمی گذارد آنها یک شب بدون خوف و نگرانی بخوابند.

وی افزود: باید جامعه علمی و دانشگاهی در مناطق مناطق زلزله زده و در بین مردم حضور یابند و از نظر علمی علت این پس لرزه های مهیب را برای آنها توضیح دهند تا مردم کمتر نگرانی داشته باشند.

در ادامه این جلسه مقرر شد از خیران مدرسه ساز، حوزه بهداشت و درمان، بانک های خیر، دستگاه های اجرایی فعال در آستانه سالگرد زلزله 7.3 سال گذشته استان قدردانی شود.



اوقات شرعی
آب و هوا