+ 0 -
ADA

دکتر رازانی در آیین ثبت نودشه به عنوان شهر ملی گیوه بافی:

اورامانات در مسیر توسعه قرار دارد / مردم نودشه از نعمت گاز برخوردار می شوند


استاندار کرمانشاه گفت: منطقه اورامانات از ظرفیت های بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است که باید زیرساخت های لازم برای استفاه از این ظرفیت را ایجاد کنیم.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه، دکتر رازانی صبح امروز( 25 اردیبهشت) در آیین جشن ثبت ملی نودشه به عنوان شهر ملی گیوه بافی اظهار داشت: نودشه شهری دارای تاریخ و فرهنگ غنی است که نمونه آشکار آن را می توان در گیوه بافی دید که امروز شاهد برگزاری جشن ثبت ملی نودشه به عنوان شهر ملی گیوه بافی هستیم.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: پروژه های بزرگی در استان کرمانشاه در دست اجرا است امروز تمام شهرستانهای استان از جمله منطقه پاوه و اورامانات و نودشه در مسیر توسعه قرار گرفته اند.

استاندار کرمانشاه افزود: با بهره برداری از طرح بزرگ گرمسیری آب رودخانه سیروان به شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب منتقل می شود و یک تحول بزرگ اقتصادی را در آن مناطق پدید می آورد.

این مقام عالی استان افزود: پروژه بزرگ قطار کرمانشاه تا یک ماه دیگر افتتاح می شود و در ادامه به مرز خسروی متصل می کند. این پروژه از اهمیت بسیاری برخورار است و در واقع با اتمام آن راه آهن شرق آسیا به دنیای غرب متصل می شود.

وی با بیان اینکه منطقه اورامانات از ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری برخوردار است در ادامه اظهار داشت: اورامانات برای توسعه گردشگری نیازمند توسعه راه های مواصلاتی مناسب است و در این راستا طرح 4 بانده کردن مسیر کرمانشاه به پاوه را در برنامه قرار داده ایم که  مطالعات آن نیز انجام شده و به زودی وارد مرحله اجرایی می شود.

دکتر رازانی  افزود: ایجاد یک منطقه ویژه اقتصادی در اورمانات از دیگر برنامه های دولت تدبیر و امید است که نقش مهمی در توسعه منطقه خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تصویب طرح گازرسانی به نودشه در دولت تدبیر و امید در ادامه اظهار داشت: طبق بررسی صورت گرفته سرانه هزینه گازرسانی به هر خانوار در نودشه حدود  12میلیون تومان است که این میزان دو برابر رقم مصوب دولت می باشد. با این وجود مدیریت ارشد استان پیگیری های زیادی را انجام داد و در نهایت وزارت نفت قبول کرد به این شهر گازرسانی شود و این موضوع به تصویب دولت رسیده است.

وی افزود: عملیات گازرسانی به شهرهای نودشه و نوسود در آینده  نزدیک آغاز می شود و مردم این منطقه از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

دکتر رازانی با تاکید بر این نکته که نودشه در کانون توجه مدیریت ارشد استان قرار دارد در ادامه اظهار داشت: تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت تا نودشه در مسیر توسعه قرار گیرد و بستر سرمایه گذاری های بیشتر در این منطقه فراهم شود.

در ادامه این سفر یک روز پایگاه ثبت منظر طبیعی اورامانات با حضور استاندار کرمانشاه به بهره برداری رسید. دکتر رازانی همچنین از روستای هدف گردشگری ساتیاری پاوه دیدن کرد.



اوقات شرعی
آب و هوا