+ 0 -
ADA

مشاورعالي استاندار كرمانشاه در جمع كاركنان بسيجي:

ايران اسلامي هرگز زيربار ظلم نخواهد رفت / همه براي دفاع از نظام جمهوري اسلامي آماده هستيم


مشاور عالي استاندار كرمانشاه گفت: ملت ايران با برخورداري از يك نظام اسلامي و يك رهبري مقتدر هرگز زير بار ظلم ابرقدرت ها نخواهد رفت.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري كرمانشاه؛ جعفر همتي صبح امروز در مراسمي كه در دومين روز از هفته دفاع مقدس و با حضور نماينده ولي فقيه در سپاه حضرت نبي اكرم (ص) و جمع زيادي از كاركنان بسيجي در استانداري كرمانشاه برگزار شد با تسليت فرارسيدن ايام محرم اظهار داشت: حضرت امام (ره) فرمودند ما هر چه داريم از محرم و صفر است و هر روزِ ما در مقابل دشمنان، عاشورايي و حسيني است و اين تنها مختص اين ايام نيست.
مشاور عالي استاندار كرمانشاه ادامه داد: امام  حسين (ع) در روز عاشورا به ما اين درس را دادند كه به هيچ قيمتي زير بار ظلم نرويم، حتي اگر بدن ما زير بار سم اسبان برود و يا در اين دوران مانند شهيد فهميده پيكر ما زير تانك برود.
وي تصريح كرد: ملت ايران با برخورداري از يك نظام اسلامي و يك رهبري مقتدر هرگز زير بار ظلم ابرقدرت ها نخواهد رفت.
مشاور استاندار كرمانشاه در امور ایثارگران اظهار داشت: گريه كردن، سينه زني، روضه خواندن و عزاداري براي امام حسين (ع) كاري بسيار عالي است و اگر اين ها نبود نام و نشاني از عاشورا باقي نمي ماند ولي ما رسالت داريم بفهميم كه امام حسين (ع) براي چه هدفي شهيد شده است.
همتي برپايي نماز اول وقت را يكي از درس هاي بزرگ عاشورا خواند و گفت: سه تن از ياران با وفاي امام حسين (ع) براي اينكه حضرت نماز اول وقت را در ظهر عاشور برپا كنند به شهادت رسيدند و اين نشان از اهميت بسيار والاي اين فريضه دارد. بي ترديد بسيجي ها و دوستداران امام حسين (ع) نيز بايد نماز اول وقت را برپادارند.
مشاورعالي استاندار كرمانشاه در دنباله سخنانش با اشاره به فرارسيدن ايام دفاع مقدس اظهار داشت: 37 سال پيش ساعت يك و نيم تا دو بعد ازظهر هواپيماهاي رژيم بعثي عراق فرودگاههاي كرمانشاه، تهران، همدان، تبريز و اصفهان را بمباران كردند و جنگ رسماً آغاز شد.
وي خاطرنشان كرد: هر چند از 31 شهريور به عنوان آغاز رسمي جنگ بين ايران و عراق نام مي برند ولي عملاً جنگ در 15 شهريور آغاز شد. يعني درست هنگامي كه نيروهاي عراقي با تجاوز به خاك ايران، پاسگاه خان ليلي را به تصرف  درآوردند. عراقي ها با اين كار ارتباط ميان قصرشيرين و نفت شهر را عملاً قطع كردند.
همتي يادآور شد: يك سال قبل از شروع جنگ عراقي ها در مناطق مرزي لوله هاي نفتي ما را منفجر كردند و به پاسگاه هاي مرزي حمله مي كردند. همچنين آن ها از يكسال قبل آسايش را از مردمان ساكن نوار مرزي كشور سلب كرده بودند.
مشاورعالي استاندار كرمانشاه بيان كرد: هدف عراق از حمله به ايران در گام اول تصرف خوزستان و تغيير نام آن به عربستان و در سطح كلان تر، ساقط كردن نظام مقدس جمهوري اسلامي بود كه با رشادت هاي جوانان ايراني در هر دو هدف ناكام ماند و شكست خورد.
 وي اظهار داشت: امروز ديگر دشمني به اسم صدام حسين وجود ندارد و ايران به يك قدرت منطقه اي تبديل شده و با آمريكا، اسراييل و ديگر قدرت هاي بزرگ دنيا روبروست.
همتي ادامه داد: در دنيا كشوري را سراغ نداريد كه در مقابل آمريكا اينگونه ايستاده باشد و اين يك افتخار براي نظام جمهوري اسلامي  است.
مشاور عالي استاندار كرمانشاه عنوان كرد: رهبر معظم انقلاب از موضع اقتدار مي گويند اگر اسرائيل غلطي بكند تلاويو و حيفا را نابود مي كنيم و يا رييس جمهور در سازمان ملل با شجاعت جواب سخنان جاهلانه ي ترامپ را مي دهد. همه اين ها با پشتوانه عظيم اين نيروهاي مخلص بسيجي است.
وي با اشاره به تنگناهاي كشور در طول سال هاي جنگ تحميلي، گفت: كشور در آن سال ها با كمبود تجهيزات، امكانات و ادوات جنگي روبرو بود ولي امروز ما به جايي رسيده ايم كه موشك هايي با برد 3 هزار كيلومتر مي سازيم و تانك، ادوات زرهي و قطعات الكترونيكي به دنيا صادر مي كنيم كه اين دستآوردها افتخاري بزرگ براي كشور است.
وي خاطرنشان كرد: اولين وظيفه ما حفظ آمادگي كامل براي دفاع از انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي است و هر وقت خطري متوجه كشور و نظام شد همه اعم از زن و مرد براي دفاع وارد ميدان مي شويم.



اوقات شرعی
آب و هوا