+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه پیشنهاد داد:

ایجاد یک پژوهشکده ملی برای بررسی و تبیین افکار سردار سلیمانی


استاندار كرمانشاه گفت: پیشنهاد می‌کنم یک‌ پژوهشگاه علمی و پژوهشی پیرامون ابعاد شخصیت و رویکردهای سردار سلیمانی در کشور راه اندازی شود تا از ماحصل یافته های این مجموعه برای برون‌رفت از بحران ها بهره گرفته شود.

به گزارش واحد خبر اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست شورای اداری استان که با حضور سردار عبدالرضا مسگریان فرمانده قرارگاه رمضان سپاه قدس، معاونین استاندار و مدیران ادارات و دستگاه های مختلف استان برگزار شد؛ اظهار داشت: سردار مسگریان از افتخارات استان کرمانشاه هستند و از یاران بسیار نزدیک سردار سپهبد قاسم سلیمانی محسوب می شوند که در این نشست ابعاد تازه ای از خدمات بزرگ این شهید والامقام به جریان مقاومت و امنیت کشور و منطقه را برای ما بیان کردند.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم یک‌ پژوهشگاه علمی و پژوهشی پیرامون ابعاد شخصیت و رویکردهای سردار سلیمانی در کشور راه اندازی شود تا از ماحصل یافته های این مجموعه برای برون‌رفت از بحران ها بهره گرفته شود.

مهندس بازوند در ادامه سخنانش به بهبود شاخص های اقتصادی استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: بخش بزرگی از این موفقیت ها حاصل تلاش های حوزه اقتصادی استان است و در اینجا جا دارد از دکتر حاتمی و تمامی مدیرانی که در حوزه اقتصادی استان فعالیت می کنند؛ تشکر کنم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: تجربه دو سال اخیر نشان داد با برنامه ریزی مناسب و تلاش و همدلی می توان بر مشکلات غلبه کرد و زمینه بهبود وضعیت اشتغال و سرمایه گذاری در استان را فراهم کرد.

وی تدوین سندهای اشتغال، رونق تولید و بهبود کسب و کار یک کار بسیار ارزشمند دانست و گفت:  حرکت و تلاش در مسیر اجرای این برنامه ها مربوطه موجب کاهش نرخ بیکاری، بهبود فضای کسب و کار، بهبود نرخ مشارکت استان و کاهش نرخ تورم استان شد که بسیار قابل تقدیر است.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: تلاش می کنیم تا سال 1400 نرخ بیکاری استان به میانگین کشوری برسد و استان کرمانشاه به لحاط نرخ تورم جزو 5 استان ارزان قیمت کشور باشد. همچنین در حوزه فضای کسب و کار جزو ده استان جذاب برای سرمایه گذاری باشیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: از هفته دولت تا دی ماه امسال۸۲۱ مجوز سرمایه گذاری در استان صادر شده است که نشان دهنده افزایش جذابیت های سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار است.

مهندس بازوند جذب سرمایه گذارهای چینی را یک موفقیت بزرگ برای استان در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی دانست و گفت: همه مدیران موظفند تسهیل گری های لازم را در راستای اجرای سریعتر این پروژه انجام دهند.

وی با اعلام این موضوع که استان کرمانشاه در حال تبدیل شدن به یک قطب پتروشیمی در کشور است؛ اظهار داشت: دولت در این شرایط تحریم حاضر شده ۷ هزار میلیارد تومان برای ساخت پروژه پتروشیمی اسلام آباد سرمایه گذاری کند. این سرمایه گذاری نشان از اراده دولت برای کاهش نرخ بیکاری در استانی مانند کرمانشاه است.

مهندس بازوند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی کارها و خدمات بسیار بزرگ و ماندگاری در طول این چهار دهه انجام داده است در ادامه تاکید کرد: ایام مبارک دهه فجر فرصت بسیار مناسبی برای بیان خدمات عظیم و گسترده نظام در حوزه های مختلف است و باید این خدمات عظیم در بهترین شکل ممکن برای مردم بازگو شوند.



اوقات شرعی
آب و هوا