+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

با تشكيل كارگروهي موانع و مشكلات كوله بري بررسي شد


استاندار كرمانشاه گفت: در سفر رئيس محترم قوه قضائيه به استان كرمانشاه مقرر شد كه به منظور بررسي و حل مشكلات مربوط به كوله بري،كارگروهي به رياست استاندار و با حضور اعضاي ذيربط در استان تشكيل شود كه امروز اين جلسه را به همين منظور تشكيل داديم و پيشنهادت و راهكارهاي لازم در اين زمينه ارائه شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ "هوشنگ بازوند" در جلسه هم انديشي و هماهنگي لازم براي بررسي مشكلات مربوط به كوله بري اظهار داشت: حتماً پيشنهادات و نكته نظرات را پس از جمعبندي هاي نهايي در خصوص بررسي مشكلات كوله بري به محضر آيت ا... رئيسي،رياست محترم قوه قضائيه ارسال خواهيم كرد كه ايشان اين موضوعات را به صلاحديد خودشان يا در جلسه اقتصاد كشور يا در جلسه سران قوا مطرح خواهند كرد و تصميم گيري هاي لازم اتخاذ خواهد شد.

وي بيان داشت: همچنين در اين كارگروه مقرر شد كه معاونت هماهنگي امور اقتصادي استانداري نيز با تشكيل جلسه اي با حضور مديران دستگاه هاي ذيربط و تعدادي از كوله برها و تجار موضوعات مربوط به كوله بري را به صورت دقيق مورد بررسي دهند تا در جلسه هفته آينده همين كارگروه كه با حضور اعضاي ستاد مبارزه با قاچاق كشور تشكيل مي شود تمامي پيشنهادات و راهكارها را جمعبندي و ارائه نمائيم.

مقام عالي استان تصريح كرد: بدون ترديد يكي از چالش ها و موضوعات اساسي كشور و استان كرمانشاه همين بحث پديده كوله بري است كه با ساماندهي آن مي توان اقدامات بهتر و بيشتري را در راستاي توسعه تجارت و توجه ويژه تر به اقتصاد و معشيت خانوارها در مرزها انجام داد.

استاندار كرمانشاه ادامه داد: با تدوين برنامه ها و راهكارهاي موثر مي شود به يك انسجام ملي براي حل مشكلات مربوط به كوله بري دست پيدا كنيم كه قطعاً فرصت خوبي براي هم توسعه تجارت و هم براي مبارزه با قاچاق فراهم خواهد شد.

بازوند افزود: براي ساماندهي مشكلات به كوله بري براي تردد بايد معبر يا معبرهايي در زمان خاصي داشته باشيم كه فقط در همين محدوده زماني، كارهاي مربوط به كوله بري صورت گيرد كه قطعاً اين انجام اين كار مي تواند هماهنگي لازم را براي تردد ايجاد كند.

وي با بيان اينكه نيازمند يك طرح جامع براي بحث كوله بري هستيم، گفت: در كنار ساماندهي بحث كوله بري حتما به اقتصاد مرزنشيان هم توجه داريم زيرا اين موضوع علاوه بر ايجاد امنيت در مرزها منجر به جلوگيري از پديده مهاجرت به شهرها مي شود.

 



اوقات شرعی
آب و هوا