+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

بازگشايي مرز خسروي مرهون تلاش هاي ارزشمند شهيد حاج قاسم سليماني است/ تمام امكانات در استان كرمانشاه براي برگشت زائرين از مرز مهران فراهم شود


استاندار كرمانشاه گفت: بازگشايي مرز خسروي يكي از يادگاران و هديه ارزشمند شهيد حاج قاسم سليماني به استان كرمانشاه است و اين بزرگوار ضمن تلاش هاي ارزنده، دستورات لازم را براي برقراري امنيت جهت تردد زائرين از اين مرز صادر كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ "هوشنگ بازوند" در جلسه ستاد اربعين استان كه با حضورمعاونين استانداري، فرماندهان نظامي و انتظامي و جمعي از مديران مرتبط در محل سالن شهداي دولت استانداري برگزار شد، با گراميداشت هفته دفاع مقدس و همچنين با تقدير از تلاش هاي ارزشمند شهيد حاج قاسم سليماني در بازگشايي مرز خسروي، اظهار داشت: بازگشايي اين مرز مرهون تلاش ها و اقدامات ارزشمند شهيد حاج قاسم سليماني است كه براي تردد زائرين از اين مرز به سمت عتبات عاليات دستورات لازم را به منظور برقراري امنيت صادر كرد.

وي با بيان اينكه مردم استان هيچگاه اين يادگار و هديه خوب شهيد حاج قاسم سليماني به كرمانشاه را فراموش نمي كنند، ادامه داد: اين بزرگوار به همراه شهيد ابومهدي المهندس زحمات زيادي براي بازگشايي مرز خسروي متحمل شدند كه مردم خوب استان هيچگاه اين تلاش ها را فراموش نخواهند كرد.

مقام عالي استان در ادامه با تاكيد بر ايجاد امكانات لازم براي برگشت زائرين از مرز مهران به سمت استان كرمانشاه گفت: امسال تمامي ترددها براي عزيمت به عتبات عاليات به صورت پرواز هوايي خواهد بود و در همين راستا سهيمه استان ها براي انجام اين پروازها مشخص شده كه سهميه پرواز دو ايرلاين به استان كرمانشاه اختصاص يافته است.

وي با بيان اينكه در مجموع 13 پرواز به صورت رفت و برگشت به سمت نجف اشرف از استان كرمانشاه توسط اين دو لاين هوايي صورت مي گيرد، افزود: پروازها به صورت رفت و برگشت از تمامي استان ها انجام مي شود و هيچ ترددي از مرزها براي عزيمت به عتبات عاليات وجود ندارد اما پيش بيني مي شود كه برخي از زائرين در برگشت به صورت زميني به كشور برگردند كه تنها مرز مهران براي اين موضوع پيش بيني شده و مرزهاي خسروي و شلمچه بسته خواهند بود.

بازوند قيمت پرواز به صورت رفت و برگشت به نجف اشرف در استان كرمانشاه را حدود 4 ميليون و 500 هزار اعلام كرد و بيان داشت: اين قيمت نسبت به ديگر استان ها پايين تر است.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: با توجه به اينكه 80 درصد زائرين در برگشت از مرز مهران از استان كرمانشاه تردد خواهند كرد بنابراين لازم است كه تمامي امكانات لازم در استان كرمانشاه براي زائرين فراهم شود و ما بايد شرايطي ايجاد كنيم كه زائرين در برگشت با توجه به اينكه ديگر خودروهاي خود را در اختيار ندارند به مشكلي برنخورند و در اين راستا برخي از دستگاه ها وظيفه مهمي بر عهده دارند كه بايد انجام دهند.

وي اولين موضوع براي ارائه خدمات به زائرين را ايجاد موكب ها توسط عتبات عاليات از كنگاور تا اسلام آباد غرب عنوان كرد و گفت: بنياد مستعضفان در تهران متقبل شده كه آب بسته بندي اين موكب ها را تامين كند لذا بنياد مستعضفان استان بايد اين موضوع را پيگيري و اجرايي كند.

بازوند در ادامه موضوع مهم براي ارائه خدمات به زائرين را بحث استقرار اتوبوس ها و وسائط نقيله براي جابجايي زائرين توسط اداره كل پايانه هاي استان عنوان و اظهار داشت: اداره كل پايانه هاي استان موظف است با هماهنگي اداره كل پايانه هاي استان ايلام نسبت به استقرار اين اتوبوس ها به حد كافي  اقدام كند و در اين زمينه نبايد هيچ گونه كمبودي وجود داشته باشد.

وي همچنين از نيروي انتظامي خواست كه تمهيدات لازم براي موضوع ترافيكي و حضور پليس براي تسهيل در تردد برگشت زائرين در استان انديشيده شود.

مقام عالي استان تصريح كرد: ما قدران تلاش ها و اقدامات موثر نيروي انتظامي و پليس براي فراهم ساختن زمينه هاي لازم به منظور تسهيل در تردد زائرين در سال هاي گذشته از مرز خسروي و همچنين تردد از مرز مهران به سمت استان كرمانشاه هستيم.



اوقات شرعی
آب و هوا