+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

بالا رفتن دوباره آمار بستری‌ها، نگران کننده است / بخشنامه ساعات کاری ادارات به زودی ابلاغ می شود


استاندار کرمانشاه درباره احتمال ورود کرمانشاه به پیک ششم هشدار داد و گفت: از دیروز تعداد بستری های کرونایی در کرمانشاه روندی رو به افزایش داشته که علت اصلی آن بی توجهی به رعایت پروتکل‌ها است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ «هوشنگ بازوند» در حاشیه نشست ستاد ملی کرونا که به ریاست رئیس جمهور و به صورت ارتباط تصویری با استانداران برگزار شد؛ اظهار کرد: متاسفانه کرمانشاه از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی جزو سه استان آخر کشور است و این هزینه های زیادی را برای استان در پی خواهد داشت.

وی افزود: تاکنون از جامعه هدف ما ۶۸ درصد دوز اول و ۴۲ درصد دوز دوم را تزریق کرده اند که میانگین ۵۵ درصد است و اگر می‌خواهیم به یک جامعه ایمن برسیم این میزان میانگین باید به۸۰ درصد برسد.

مهندس بازوند یادآور شد: علی رغم اینکه واکسن به اندازه کافی موجود هست ولی برخی افراد تمایل کمی برای واکسن زدن دارند‌. 

وی ادامه داد: ممکن است ابهاماتی در فضای مجازی و دیگر جاها پیرامون واکسیناسیون مطرح شود که از رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می خواهیم در قالب برگزاری میزگردهایی در صدا و سیما این ابهامات را برطرف کنند. 

مدیر ارشد استان در مورد بازگشایی حضوری مدارس هم گفت: حدود ۵۷ درصد از دانش آموزان دوز اول زده اند و باید دوز دوم را تزریق کنند تا برای برگزاری حضوری کلاس ها مشکلی نداشته باشد.

وی عنوان کرد: همچنین استمهال وام های کارآفرینان حوزه صنعت گردشگری تا پایان سال تمدید شد و موضوع مالیات آن ها نیز تا پایان آذرماه تمدید شد.

 استاندار در مورد ساعات کاری و شیفت بندی کارکنان در ادارات گفت: رئیس سازمان امور استخدامی به زودی طی بخشنامه ای، وضعیت کار ادارات را مشخص می‌کند.

 



اوقات شرعی
آب و هوا