+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

براي توسعه جهشي استان نيازمند حضور و مشاركت نخبگان هستيم/ به دنبال قرار گرفتن كرمانشاه در رديف كلان شهرها هستيم

استاندار كرمانشاه گفت: براي توسعه جهشي استان نيازمند حضور و مشاركت نخبگان هستيم.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست با رئيس، معاونين و هيات علمي دانشگاه رازي با بيان اينكه براي توسعه استان نيازمند جهش بر محور دانايي هستيم، اظهار داشت: در طي چند مدت گذشته همواره بر تشكيل جلسات مستمر با حضور دانشگاهيان و نخبگان براي كمك به روند توسعه اي استان تاكيد داشته ام و ضرورت حضور نخبگان براي كمك به توسعه استان كاملاً احساس مي شود.

وي با بيان اينكه استان از يك عقب ماندگي ها ناشي از 8 سال جنگ و ديگر مسائل رنج مي برد، گفت: استان كرمانشاه در 8 سال جنگ، فرصت توسعه را از دست داد و هم اكنون شاخص هاي استان شاخص هاي قابل قبول و مناسبي نيستند و حتي نگران كننده هم هستند لذا براي جبران اين عقب ماندگي ها نيازمند يك جهش چه در حوزه سخت افزاري و چه در حوزه نرم افزاري هستيم.

مقام عالي دولت در استان ادامه داد: بايد با مشورت و حضور دانشگاهيان يعني افرادي كه دانايي و دانش دارند اين جهش در استان صورت گيرد لذا براي حركت توسعه اي و جهش استان، دانشگاهيان و نخبگان خيلي مي توانند كمك حال استان باشند.

مهندس بازوند با اشاره به ظرفيت ها و توانمندي هاي استان از كرمانشاه به عنوان يك استان ثروتمند نام برد و گفت: اين استان در حوزه هاي مختلف داراي پتانسيل ها و ظرفيت هاي بسيار خوبي است كه براي توسعه استان مي توانيم از اين ظرفيت ها استفاده كنيم لذا نخبگان و دانشگاهيان مي توانند در شناخت بيشتر اين توانمندي ها به توسعه استان كمك كنند.

وي به عنوان مثال از قير طبيعي گيلانغرب از يك ظرفيت استان نام برد و گفت: اين شهرستان داراي قير طبيعي است كه انواع و اقسام فن آوري ها را روي آن مي توان انجام داد و اين سوال مطرح است كه چرا استان نتوانسته از فن آوري اين ظرفيت استفاده كند و فن آوري آن در ديگر استان ها انجام شود و از اين توانمندي ها در استان بسيار است.

رئيس شوراي اداري استان ادامه داد: به عنوان مدير ارشد استان از زمان ورود به كرمانشاه به دنبال شناخت موانع و عوامل عدم توسعه استان بوده ام اما با توجه به زلزله سال گذشته كمتر به اين موضوع پرداخته شد و از دانشگاهيان و نخبگان مي خواهم كه در اين مسير يعني شناخت مانع توسعه استان به بررسي و پژوهش هاي خود بپردازند.

استاندار كرمانشاه خاطرنشان ساخت: با توجه به شوك سنگين زلزله در استان اما ديگر اقدامات و برنامه ها براي توسعه استان متوقف نشد و طي يكسال گذشته اقدامات خوبي براي رشد سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال در استان صورت گرفته است.

مقام ارشد استان اظهار داشت: ضرورت دارد كه دانشگاهيان براي حل مشكل تلاش كنند و اگر براي تسريع در حل مشكلات اگر نياز به يكسري مجوزها از سوي حاكميت باشد ما اين پيگيري ها را انجام خواهيم داد.

مهندس بازوند همچنين مشاركت و ارائه طرح از سوي دانشگاهيان براي تسريع در اجراي كارها را بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: با توجه به اينكه هم اكنون با بحث كمبود قير در سطح كشور براي روكش آسفالت در جاده ها روبرو هستيم چه اشكاالي دارد كه دانشگاهيان طرح و برنامه اي ارائه دهند كه به جاي قير از روكش بتن در جاده ها استفاده شود و همچنين با توجه به كاربرد آجرها در ساخت و سازها و تلفات انساني ناشي از اين مصالح در سوانح طبيعي، دانشگاهيان به دنبال ارائه طرحي براي جايگزيني در راستفاده از آجر و كاربرد مصالح جديد در ساخت و سازها باشند.

استاندار كرمانشاه گفت: دانشگاهيان مي توانند در خصوص بسياري از مسائل به ارائه نظر و پيشنهاد و همكاري بپردازند.

رئيس كارگروه گردشگري استان در ادامه با اشاره به ظرفيت هاي بسيار خوب استان در بحث گردشگري افزود: كرمانشاه در زمينه گردشگري داراي ظرفيت بسيار مناسبي است و بايد كرمانشاه را به مقصد گردشگري تبديل كنيم و با توجه به هنر ذاتي كرمانشاهيان در برند سازي از جمله نان برنجي و محصولات صنايع سنتي بنابراين مي توان يك جهش بسيار خوب را در زمينه حوزه خدمات استان رقم زد.

استاندار كرمانشاه بيان داشت: سرمايه گذاران بسياري آماده سرمايه گذاري در حوزه گردشگري و خدمات استان هستند به شرط اينكه فضاي كاري بهتري براي آنان فراهم شود.

مهندس بازوند همچنين با اشاره به طرح 2020 كرمانشاه گفت: اين طرح يك پروژه ملي است كه بايد  با همكاري و مشاركت بگوئيم كه در اين طرح قرار است چه شرايط و ويژگي هايي براي استان تعريف و ايجاد شود و بدون شك اين طرح مي تواند گام بسيار خوبي براي حركت توسعه اي استان باشد.

وي در ادامه به طرح گرمسيري استان اشاره كرد و بيان داشت: اين طرح بزرگ حدود 10 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري و اعتبار دارد كه داراي اثربخشي فوق العاده اي براي استان است كه دانشگاهيان مي توانند با پژوهش و تحقيق به اثربخشي بيشتر و علمي تر اين طرح، كمك حال استان باشند.

استاندار كرمانشاه همچنين بر ارائه طرحي در دانشگاه ها براي تدوين برنامه آمايش نيروي انساني تاكيد كرد و گفت: همچنين بايد طرحي در دانشگاه ها تهيه شود كه با توجه به ظرفيت هاي موجود دانشجويان به سمت تحصيل در رشته هاي مورد نياز و اثربخشي در جامعه سوق داده شوند.

وي همچنين با بيان اينكه پايه و پيشرفت در جامعه اميد است، گفت: ايجاد دانشگاه ها در شهرها حتماً به توسعه اميد در جامعه كمك مي كند و حضور و ايجاد دانشگاه يكي از شاخص هاي توسعه يافتگي تلقي مي شود.

وي در پايان سخنان خود با اشاره به ضرورت قرار گرفتن كرمانشاه در رديف كلان شهرها گفت: از يكسال گذشته به دنبال كلان شهر قرار گرفتن كرمانشاه بوده ام كه بتوانيم مجوز لازم را از هئيت دولت بگيريم و 8 شاخص را به ما اعلام كرده اند كه بايد اين 8 شاخص را داشته باشيم كه 7 مورد در استان موجود است و يكي از اين شاخص ها تعداد و وجود مراكز آموزش عالي در آن شهر است بنابراين دانشگاه ها به عنوان شاخص توسعه يافتگي محسوب مي شوند و نخبگان و دانشگاهيان در مشاركت و مشورت براي كمك به توسعه نقش بسيار مهمي دارند.



اوقات شرعی
آب و هوا