+ 0 -
ADA

محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه:

برکت اربعین شامل کرمانشاه شد

در هفته گذشته از قطعیت بازگشایی مرز خسروی برای عبور زائران اربعین ابا عبدا...(ع) خبر داده شد. این اتفاق مبارک و با برکت برای استان کرمانشاه حاصل ماهها پیگیری، مکاتبه و گفتگو مدیریت استان با بخش های مختلف تصمیم گیر در کشور و مذاکره با مقامات کشور عراق بوده است.

بازگشایی مرز مسافری خسروی به روی مشتاقان حرم سالار شهیدان پس از چند سال انسداد در حالی بوده که از دیرباز کرمانشاه و مرز خسروی به عنوان دروازه عتبات عالیات و راه وصال ایرانیان دلداده به خاندان اهل بیت علهیم السلام بوده است.

این مسیر، درمیان گذرگاههای مرزی غرب کشور، نزدیک ترین و کوتاه ترین راه به حرم های مطهر اهل بیت در خاک عراق بوده ضمن آنکه به واسطه وجود زیرساخت های قابل توجه و برجسته استان، امروز تردد زائران اربعین از خسروی می تواند از سویی به کاهش تراکم در مرزها شود و از سوی دیگر با فراهم شدن زیرساخت های لازم در شهر قصرشیرین و پایانه مسافری مرز خسروی، تردد زائران و مسافران با سهولت و با رفاه بیشتری انجام شود.

بازگشایی پایانه مسافری مرز خسروی همچنین می تواند ظرفیت حضور مشتاقان و دلدادگان در اجتماع حماسی و معنوی اربعین را افزایش دهد. این رویداد مبارک، از سوی دیگر بار دیگر میزبانی و میهمان نوازی از زائران امام حسین(ع) را نصیب مردمان خونگرم و میهمان دوست کرمانشاه و شهرستانهای مرزی استان می کند که علاوه بر آن برکاتی اقتصادی و معنوی نیز برای مردمان این دیار به همراه خواهد داشت.

کار بزرگ دولت در پروژه گرمسیری

قدر و ارزش پروژه درحال اجرای گرمسیری، آنچنان که باید و شاید اطلاع رسانی نشده اما همین بس که بگوئیم که این یکی از پروژه های بی نظیر و بزرگترین اقدامات عمرانی و مهندسی در نوع خود است که تا کنون در کشور و حتی خاورمیانه اجرا شده است. توسعه کرمانشاه از این طریق به واسطه ثروت طبیعی و جغرافیایی که دارد به هدف دولت و نظام اسلامی تبدیل شده و پروژه ای قابل تحسین و غرور انگیز است.

هفته گذشته با همراهی سرلشگر رحیم صفوی دستیار و مشاور ارشد رهبر معظم انقلاب بازدیدی از روند اجرای این پروژه بعمل آمد. رحیم صفوی از فرماندهان جنگ تحمیلی و چهره های شناخته شده در مناصب نظامی و سیاسی کشور بوده که صبغه و سابقه شخصیتی و مسئولیتی اش  او را چهره ای دارای استقلال رای و وسیع نگر نشان داده است.

وجود نگاه کلان نگرانه و اهتمام به منافع عمومی موجب شد تا مشاور و دستیار ارشد رهبر انقلاب در سفر به استان یکی از اهداف خود را بازدید از پروژه بزرگ گرمسیری قرار دهد. به حتم پروژه بزرگ گرمسیری یکی از تصمیمات بزرگ نظام اسلامی و دولت برای آبادانی و رونق این منطقه از کرمانشاه بوده است. بدین جهت که بهره گیری مناطق گرمسیری از این پروژه موجب رونق و توسعه این مناطق خواهد شد و امنیت پایدار را در جغرافیای مرزی رقم خواهد زد. این پروژه کلان، نه تنها برای مناطق غرب استان بلکه در توسعه منطقه غرب کشور نیز نقش بزرگی ایفا می کند.

  مرصاد؛ الگوی عبور از تنگناها

سوم مرداد ماه به سان سال های گذشته در محل یادمان مرصاد ، آئینی بر پا بود که پذیرای میهمانان به ویژه خانواده های شهدای این عملیات شد. شهدایی که فقط به خطه کرمانشاه محدود نمی شوند و خط سرخ فرزندان رشید همدان و تویسرکان در تنگه مرصاد هنوز پا برجاست و آن روزگار مرصاد و کرمانشاه گوشه ای از جان و قلب تمام ایران بود.

مرصاد به یقین یکی از نقطه عطف های پایداری ایران اسلامی و برجستگی نقش کرمانشاه به عنوان "سینه ستبر ایران اسلامی" بوده است. از آنجایی که جنگ تحمیلی از

 کرمانشاه آغاز شد و در همین استان نیز پایان گرفت نمی توان از امنیت و علل پایداری ایران اسلامی نوشت و سخن گفت و نام کرمانشاه را ندید.

نقش بزرگ این استان در نقشه امنیت کشور چه در زمان 8 سال جنگ تحمیلی که غیورانه و مظلومانه از جان، مال و آسایش خود گذشتند و چه پس از آن همواره سایه کرمانشاه را بر سر امنیت درکشور افکنده است.

مرصاد فقط برای گرامیداشت و تجدیدخاطرات عملیات نفاق برافکن نیست. عملیات مرصاد بطور عجیبی با شرایط امروز کشور شباهت دارد. آنچنان که در آن روزگار دشمن پس از آنکه پای میز مذاکره آتش بس نشسته بود به خیال طاق شدن توان نیروهای جبهه ایران و شکست حتمی، منافقین را ابزار دسیسه شوم خود کرد اما غیرت و همیت رزمندگان مانع از تحقق این خیال باطل شد. امروز نیز در شرایطی قرار داریم که آمریکای عهد شکن، ابتدا زیر میز توافق زد و سپس به خیال کاهش مقاومت ملت ایران طی 14 ماه کشور را در تنگه سخت ترین تحریم ها قرار داد که مصداق بارز تروریسم اقتصادی  بوده است. غافل از آنکه این مردم همان مردمی بودند که 31 سال پیش در چهارزبر، حماسه مرصاد را خلق کردند و در این 40 سال راه مقاومت را بخوبی پیدا کرده اند. عملیات مرصاد امروز هم چراغ راه برای گذر از تنگه تحریم ها و فشارهاست که «اِنّ مَعّ العُسرِ یُسرا»



اوقات شرعی
آب و هوا