+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

بزودي عمليات اجرايي پروژه هاي تحول آفرين در استان شروع مي شود/ آينده استان بسيار درخشان است/ جوانان به آينده اميدوار باشند


معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري گفت: بزودي عمليات اجرايي پروژه هاي بسيار بزرگ و تاثيرگذاري در استان شروع مي شود و همچنين تعدادي از پروژه هاي بزرگ كه چندين سال اجراي آنها با مشكل همراه بود، افتتاح مي شود كه با اجرا و افتتاح اين پروژ ها آينده بسيار درخشاني در انتظار استان كرمانشاه است و جوانان به آينده اين استان اميدوار باشند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ "هدايت حاتمي" امروز در جلسه كارگروه اقتصادي، اشتغال و سرمايه گذاري استان اظهار داشت: با پيگيري و تلاش، خيلي از آرزوها و نشدها به واقعيت تبديل مي شود و هر تلاشي كه توكل خداي متعال و عزم و اراده را به همراه داشته باشد به نتيجه مي رسد.

با اجراي پروژه هاي بزرگ آينده استان متحول خواهد شد

 مقام ارشد حوزه اقتصادي استان بيان داشت: بزودي عمليات اجرايي تعدادي از پروژه هاي بسيار تاثير گذار براي استان شروع مي شود كه اين پروژه ها آينده اقتصادي استان را متحول خواهند ساخت.

وي با بيان اينكه ما در حوزه اقتصادي با جديت به دنبال اجراي پروژه ها به منظور كاهش نرخ بيكاري بيكاري، افزايش اشتغال، رونق اقتصادي و بهبود فضاي كسب و كار هستيم، تصريح كرد: بزودي عمليات اجرايي پتروشيمي اسلام آباد با سرمايه گذاري 620 ميليون دلار به صورت رسمي آغاز مي شود و در اين زمينه هماهنگي هاي لازم با دفتر رئيس جمهور محترم و وزير محترم نفت براي شروع عمليات اجرايي در حال انجام است.

اجراي پروژه پتروپالايش آناهيتا با سرمايه گذاري بيش از 3 ميليارد دلار

وي با بيان اينكه پروژه پتروپالايش يكي ديگر از پروژه هاي اقتصادي است  كه بزودي عمليات اجرايي آن شروع مي شود، گفت: اين پروژه با سرمايه گذاري 3 الي 4 ميليارد دلار اجراي آن شروع مي شود و اکنون اين پروژه در مرحله تعیین تکلیف زمین تجهیز کارگاه است كه قطعاً با اجراي اين طرح ها زمينه كار و تحول براي پروژه هاي پايين دست پتروشيمي فراهم مي شود و در سال جهش توليد به سمت رونق اقتصادي و اشتغالزايي جوانان حركت مي كنيم.

حاتمي تصريح كرد: اجراي پروژه هاي بزرگ اقتصادي در زمان ساخت تاثير جدي بر كليه لايه هاي اقتصادي خواهد داشت .

احداث باغستان بزرگ در قصرشيرين

مقام ارشد حوزه اقتصادي استان، احداث باغستان بزرگ در قصرشيرين در زميني به وسعت 3 هزار هكتار يكي ديگر از پروژه هاي مهم اقتصادي عنوان كرد كه بزودي عمليات اجرايي آن شروع مي شود و تاثير بسيار جدي بر منطقه غرب به ويژه شهرستان هاي غربي استان خواهد داشت و روند اشتغال و رونق اقتصادي در منطقه را به صورت چشمگيري افزايش خواهد داد.

در کنار پروژه‌های عظیم اقتصادی، به پروژه های متوسط  هم توجه ویژه شده است

معاون هماهنگي امور اقتصادي استان همچنين بيان داشت: علاوه بر اجراي اين پروژه هاي بزرگ، پروژه هاي ديگري نيز مانند تلي كابين كرمانشاه و ايجاد شهرك ضايعات در حال اجرا هستند كه اين پروژه ها هم تاثير زيادي بر بخش هاي اقتصادي و اجتماعي استان خواهند داشت.

فعاليت کارخانه اسیدسیتریك تا یک ماه آینده شروع مي شود

وي با بيان اينكه امیدواریم تا خرداد ماه آینده شاهد بهره‌برداری از کارخانه بیواتانول نیز باشیم، گفت: کارخانه اسیدسیتریک هم تا یک ماه آینده با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دوباره فعالیت خود را از سر خواهد گرفت و کاغذ غرب نیز به زودی تعیین تکلیف می‌شود پروژه بیوایمپلنت نیز نهایی شده و عملیات اجرایی آن تقریبا به اتمام رسیده است.

پروژه بزرگ قوطي سازي بزودي افتتاح مي شود

وي در ادامه از افتتاح پروژه بزرگ قوطي سازي پس از سال ها عدم اجرا و برزمين مانده خبر داد و گفت: كمتر از 40 روز ديگر يكي از پروژه هاي بزرگ استان به نام پروژه قوطي سازي افتتاح مي شود و اجراي اين پروژه ساليان سال بود كه متوقف شده بود اما طي سه سال گذشته با اتخاذ تصميمات راهبردي و تدوين برنامه ويژه به دنبال افتتاح اين طرح بوديم كه خوشبختانه بزودي اين طرح به بهره برداري خواهد رسيد و  قطعاَ تاثير خوبي بر اشتغالزايي و رونق اقتصادي استان خواهد داشت.

به دنبال تجهيز زمين هاي كشاورزي به آبياري مدرن هستيم

مقام ارشد حوزه اقتصادي استان همچنين از تجهيز 30 هزار هكتار از زمين هاي استان به آبياري مدرن خبر داد و گفت: اين طرح نيز علاوه بر اينكه منجر به بهبود فرهنگ كسب و كار مي شود از سوي ديگر ميزان درآمد استان را هم تغيير و افزايش خواهد داد.

وي گفت: همچنين دو پروژه اقتصادي بزرگ با سرمايه گذاري خارجي در دست اقدام است و ما علاوه بر تلاش براي ايجاد زمينه ها، زيرساخت ها و جذب سرمايه گذاري داخلي به دنبال جذب سرمايه گذاري خارجي نيز هستيم و در اين زمينه خوشبختانه به توفقيات خوبي دست پيدا كرديم و روند اشتغال استان با توسعه سرمايه گذاري خارجي افزايش خواهد يافت.

حاتمي گفت: در حوزه اقتصادي علاوه بر اجراي پروژه هاي اقتصادي، اجراي پروژه هاي زيرساختي، حوزه تجارت، بازار، بورس، اصناف و ... را مورد توجه داديم و با اجراي اين پروژه ها و برنامه ها در نظر داريم كه يك توسعه اقتصادي پايدار براي استان شكل بگيرد و غم بيكاري از چهره اين استان پس از سال ها زدوده شود.

تدوين برنامه هاي منسجم جهت دستيابي به توسعه پايدار

وي دستيابي به توفقيات و حل مشكلات را در گرو تدوين يك برنامه منسجم، هوشمند و با تدبير عنوان كرد و بيان داشت: طي اين چند سال تلاش كرديم كه يك برنامه مدون و منسجم براي استان تدوين شود و تمامي كارها و برنامه ها در راستاي اشتغالزايي، كاهش نرخ بيكاري، رونق اقتصادي، بهبود فضاي كسب و كار، توسعه سرمايه گذاري و حمايت از كارآفرينان تدوين شده اند و در اين مسير از هر تلاشي براي ايجاد رفاه بيشتر مردم و ارتقاء شاخص هاي توسعه اي استان فروگذار نخواهيم بود و همواره از مديران خواسته ايم كه در اين مسير حركت كنند.

وي گفت: ما با تمام جديت از روند سرمايه گذاري در استان حمايت و پشتيباني مي كنيم و استان كرمانشاه يكي از استان هاي خوب و داراي مزيت هاي منحصر به فرد براي سرمايه گذاري است.

حاتمي اظهار داشت: آينده بسيار درخشاني در انتظار استان كرمانشاه است و اجراي اين پروژه هاي بزرگ و متحول كننده روند بيكاري استان را كاهش خواهد داد لذا جوانان به آينده اميد داشته باشند و خود را براي مشاركت در اجراي كارها آماده كنند.

ضرورت كوتاه شدن فرآيند سرمايه گذاري در استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بيان اينكه کوتاه شدن فراینده پاسخ به استعلامات ضروري است گفت: حتی اگر به دلیل برخی از محدودیت‌ها پاسخ ما به یک درخواست سرمایه‌گذاری منفی است، باید ظرف مدت کمتر از دو هفته این پاسخ را به اطلاع متقاضی برسانیم و همه تلاش كنيم كه بسترهاي لازم براي رشد سرمايه گذاري در استان فراهم شود.

حاتمي بيان داشت: با تقویت عملکرد سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان، فرآیند کنترل پروژه‌های اقتصادی و عمرانی براي اجراي بهتر و حل سريعتر مشكلات افزايش پيدا مي كند.

 




اوقات شرعی
آب و هوا