+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

به دستاوردهاي انقلاب اسلامي در طول چهل سال گذشته افتخار مي كنيم/ نظام جمهوري اسلامي در حوزه نظامي به ويژه سيستم موشكي از پرقدرت ترين كشورهاست

استاندار كرمانشاه گفت: با افتخار به دستاوردهاي انقلاب اسلامي و با اميد به آينده كشور نگاه مي كنيم.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري" مهندس هوشنگ بازوند امروز در جلسه شوراي اداري استان با عنوان همايش استاني چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي كه با حضورآيت ا.. علما نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه، مهندس فتاح رئيس كميته امدادامام خميني(ره)، معاونين استانداري و مديران استان در محل سالن شهداي دولت استانداري برگزار شد،  افزود: ارائه خدمات چهل ساله انقلاب اسلامي را جزء سرلوحة كاري خودمان مي دانيم و به اين خدمات در طول چهل سال گذشته افتخار مي كنيم.

رئيس شوراي اداري استان ارائه و تبيين هر گونه خدمات پرافتخار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به مردم به ويژه نسل جوان و فعلي كشور را بسيار مهم و الزامي بيان كرد و اظهار داشت: دهه هفتادي ها خيلي در جريان خدمات انقلاب اسلامي به كشور نيستند لذا شايسته است كه اين خدمات به اين نسل گفته شود تا بيش از گذشته در جريان اين دستاوردها و خدمات قرار گيرند.

وي از تشكيل كميته هايي مختلف با مديريت معاونت سياسي و امنيتي استانداري به منظور ايجاد بسترهاي لازم براي ترويج و تبيين بهتر اين خدمات در استان خبر داد و گفت: اين كميته ها بايد گزارشات و مستندات خود را در بخش ملي و استاني تهيه كنند و آنها را در قالب كتابچه و به صورت مناسب در اختيار مردم قرار دهند و اين خدمات را به نوعي مطرح كنند تا مردم و جوانان در جريان تمامي كارها و اقدامات ارزشمند انقلاب اسلامي قرار گيرند.

وي با بيان اينكه بازگو كردن خدمات نظام جمهوري اسلامي به مردم به سال ها وقت نياز دارد، گفت: در اين جلسه به بعضي از اين خدمات اشاره خواهم كرد اما در آينده نزديك اين كميته ها با جديت و پيگيري بيشتر به بازگو كردن دستاروردهاي ارزشمند جمهوري اسلامي ايران خواهند پرداخت.

مهندس بازوند حضور و مشاركت مردم در انتخابات و ايام 22 بهمن و روز قدس را از دستاورهاي نظام در حوزه اجتماعي برشمرد و گفت: مردم به جهت اينكه خودشان را از صاحبان اين انقلاب مي دانند هر گاه احساس كنند كه نياز به حضور آنها براي خنثي نمودن توطئه هاي دشمنان است در تمامي صحنه ها حضور و مشاركت پيدا مي كنند.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: مردم پس از سال هاي پيروزي انقلاب اسلامي در تمامي انتخابات حضوري گسترده داشته اند و همچنين در راه پيمايي ها مانند22 بهمن و روز قدس حضوري دشمن شكن دارند و تمامي اين حضور بواسطه اميدوار بودن مردم به آينده كشور است.

مقام عالي استان با اشاره به تاكيد امام خميني(ره) در برگزاري همه پرسي روز 12 فروردين ماه سال 1358 خاطر نشان ساخت: با توجه به اينكه همه اذعان داشتند كه تمامي مردم ايران خواهان استقرار نظام جمهوري اسلامي هستند اما حضرت امام(ره) از ملت خواستند كه در پاي صندوق هاي اخذ راي در روز همه پرسي حاضر شوند و با امضاي خودشان به استقرار جمهوري اسلامي راي دهند كه در واقع اين تاكيد براي حضور، به معناي ارج نهادن جمهوري اسلامي به راي مردم است.

وي تشكيل بسيج مردمي، بسيج سازندگي، بسيج 20 ميليوني و جهادسازندگي را از دستاوردها و اقدامات بسيار بزرگ انقلاب اسلامي در حوزه اجتماعي عنوان كرد.

مهندس بازوند در ادامه سخنان خود به دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي در حوزه نظامي اشاره كرد و با بيان اينكه امروز ايران اسلامي در حوزه نظامي يكي از پرقدرت ترين سيستم هاي موشكي دنيا را در اختيار دارد، گفت: امروز اين قدرت موشكي مانع از تهاجم دشمنان به كشور شده است و نظام جمهوري اسلامي در حوزه نظامي به ويژه سيستم موشكي از پرقدرت ترين كشورهاست.

رئيس شوراي اداري استان در بخش ديگري از سخنان خود به دستاوردهاي انقلاب اسلامي در حوزه فرهنگي اشاره كرد و افزود: احياء فرهنگ خودباوري يكي از دستاوردهاي ارزشمند انقلاب اسلامي است كه اين فرهنگ اثرگذاري خود را در بخش هاي نظامي، اقتصادي و عمراني كشور نشان داده است و مردم با تكيه بر اين فرهنگ به اين باور رسيده اند كه خودشان بايد مشكلات خودشان را حل كنند و متكي به كشورهاي بيگانه نباشند.

وي تصريح كرد: اگر امروز در بخش انرژي هسته اي به اين دستاوردهاي بسيار گسترده و ارزشمند دست پيدا كرده ايم بواسطه اتكاه داشتن به فرهنگ خودباوري و ايستادگي است.

استاندار كرمانشاه، احيا فرهنگ ايثار و شهادت را از ديگر دستارودهاي انقلاب اسلامي در حوزه فرهنگي عنوان كرد و بيان داشت: اين فرهنگ كه نشات گرفته از فرهنگ عظيم عاشورا است توانست 8 سال جنگ تحميلي را اداره كند و به دشمنان بفهماند كه تهاجم به ايران اسلامي دستاوردي جز ذلت و خواري براي آنها ندارد.

وي همچنين خدمت بي منت به مردم و توجه به محرومين و محروميت زدايي را از ديگر دستاوردها در حوزه فرهنگي دانست و اظهار داشت: زماني كه رهبر كبير انقلاب اسلامي خود را خدمتگزار مردم معرفي مي كنند اينجا وجه تمايز مسئولين كشور با مسئولين ديگر كشورها مشخص مي شود و همچنين امام خميني(ره) در 14 اسفند سال 1357 دستور به تشكيل كميته امداد را به منظور توجه ويژه به مناطق محروم را صادر فرمودند.

 وي بيان داشت: امروز مي بينيم كه تمام ابلاغيه هايي كه از سوي مقام معظم رهبري تحت عنوان سياست هاي كلي نظام براي سران سه قوه  صادر مي شود در تمامي اين ابلاغيه ها توجه به قشر محروم و محروميت زدايي از مناطق محروم در صدر اولويت ها قرار دارد.

مهندس بازوند با اشاره به بعضي از شيطنت ها براي كم جلوه دادن دستاوردهاي نظام خاطرنشان ساخت: به دليل اينكه ايران اسلامي به دنبال ويترين سازي نبوده است دشمنان به دنبال ناكارآمد جلوه دادن نظام هستند اما اگر نگاهي به كشورهاي خاورميانه و كشوري ثروتمند مانند عربستان بياندازيم، مي بينيم كه عليرغم ويترين سازي در شهرهاي اين كشور، هنوز مردم در روستاهاي نزديك مكه و جده كپرنشين هستند اين در حالي است كه امروز مطالبات مردم در روستاهاي كشور ايران افزايش سرعت ايتنرنت است.

استاندار كرمانشاه بيان داشت: اين مطالبات نشان از پيشرفت عميقي است كه در كشور رخ داده در حالي ديگر كشورها به دنبال ويترين سازي هستند لذا ايران اسلامي به دنبال يك توسعه همه جانبه به همراه توسعه عدالت ااجتماعي براي تمامي نقاط كشور است.

مقام عالي استان در بخش ديگري از سخنان خود به دستاوردهاي انقلاب اسلامي در حوزه اقتصاد و عمران اشاره كرد و گفت: در حوزه اقتصادي و عمراني عليرغم همه توطئه ها يك تمدن بسيار بزرگ در حوزه نفت و گاز كشور در پارس جنوبي در حال شكل گيري است و تمامي اين اقدامات با توجه به همه تهديدها و تحريم ها شكل گرفته است.

وي افزود: امروز بزرگترين شركت هاي نفت و گاز در ايران اسلامي ايجاد شده اند كه توان رقابت با ديگر شركت هاي خارجي را دارند اين در حالي است كه قبل از انقلاب اين حوزه در انحصار بيگانگان بود.

مهندس بازوند تصريح كرد: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي يك انقلاب در حوزه سد سازي كشور شكل گرفت و امروز ايران جزء ده كشور اول جهان در بخش سدسازي است كه تمامي اين دستاوردها توسط مهندسين كشور و در سايه فرهنگ خودباوري محقق شده اند.

وي همچنين اقدامات مهم در بخش قطار شهري، ساخت ريل و تونل را از ديگر اقدامات انقلاب اسلامي در حوزه عمران عنوان كرد.

استاندار كرمانشاه در پايان سخنان خود با بيان اينكه با افتخار به دستاوردها و گذشته انقلاب اسلامي و با اميد به آينده نگاه مي كنيم، گفت: اين اقدامات و دستاوردها دستاوردهاي بي سابقه اي است كه اين اقدامات ارزشمند بايد به اطلاع مردم رسانده شود تا آنان اميدواري بيشتري پيدا كنند لذا مديران وظيفه دارند اين دستاوردها را در بخش ها و ابعاد  مختلف به اطلاع و آگاهي مردم برسانند.



اوقات شرعی
آب و هوا