+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

بيان دستارودها در زمينه كاهش آسيب هاي اجتماعي اميد در جامعه را بيشتر مي كند/ يكي از ابزارهاي نيل به ايجاد نشاط و شادابي معرفي و تجليل از جوانان است

معاون سياسي و امنيتي استانداري گفت: استان كرمانشاه در سال گذشته در زمينه كاهش جرائم به توفيقات خوبي دست پيدا كرده لذا بيان اين دستاوردها به توجه به اينكه در زمينه كاهش آسيب هاي اجتماعي صورت گرفته منجر به ايجاد اميد و نشاط در جامعه مي شود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ محمد ابراهيم الهي تبار در اولين جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان افزود: دستگاه هاي اجرايي موظف هستند كه امورات جوانان را فعالانه پيگيري كنند.

وي با اشاره به تعداد 500 هزار جوان بين 15 تا 29 سال در استان، اظهار داشت: كار و امور جوانان يك كار فرابخشي است و همه دستگاه ها بايد با هم افزايي جمعيت هدف را مورد پوشش قرار دهند و برنامه هاي خود را اين قشر موثر جامعه تدوين كنند.

وي با اشاره به تفاوت بين جمعيت هدف و اتفاقات رخ داده در حوزه هاي ازدواج، تحصيل و اشتغال تاكيد كرد: كارها و برنامه هاي انجام شده بايد تبديل به سند شوند زيرا كارهاي انجام شده قابل اندازه گيري نيست لذا در مسير خدمات دستگاه ها به جوانان خلاء هايي وجود دارند كه بايد شناسايي و پوشش داده شوند.

معاون سياسي و امنيتي استانداري در ادامه به كارهاي انجام شده در حوزه كاهش آسب هاي اجتماعي استان اشاره كرد و خواستار بيان اين دستاوردها شد و گفت: استان كرمانشاه در سال گذشته در زمينه كاهش جرائم به توفيقات خوبي دست پيدا كرده بطوريكه پديده خودكشي 16 درصد كاهش داشته و نزاع هاي فردي و جمعي در استان به ترتيب با 38 و 20 درصد كاهش روبرو بوده اند لذا بيان اين دستاوردها با توجه به اينكه در زمينه كاهش آسيب هاي اجتماعي هستند، منجر به ايجاد اميد و نشاط در جامعه مي شود.

وي با بيان اينكه تا نظام برنامه اي در كارها حاكم نباشد، نمي توان دستاوردها را بيان كرد گفت: بحث ما اين است كه بايد در قالب برنامه كار را تدوين و به جلو ببريم و در همه روند كار، نظارت و پيگيري در چارچوب يك هدف گذاري مشخص، دنبال شود.

وي همچنين با اشاره به تسهيلات پرداخت شده براي ازدواج جوانان در سال هاي گذشته بيان داشت: در سال 1395 تسهيلات پرداخت شده به زوج هاي جوان 29 هزار فقره بوده كه اين روند در سال 1396 به 36 هزار واقعه افزايش يافته لذا اين كارها توفقيات خوبي است كه نشان از رشد نرخ ازدواج در استان دارد.

ابراهيم الهي تبار در ادامه معرفي و شناسايي جوانان استان را گامي موثر براي افزايش ايجاد نشاط و اميد در جامعه عنوان كرد و گفت: زماني كه جوان كرمانشاهي در جشنواره هاي كشوري كه در تهران برگزار مي شود از مسئولين كشوري موفق به دريافت جوايز و به عنوان  رتبه هاي برتر معرفي مي شود اين موضوع منجر به افزايش اميد وي خواهد شد لذا دستگاه ها و شناسايي جوانان جهت معرفي به جشنواره هاي كشوري تنگ نظرانه برخورد نكنند.

معاون سياسي و امنيتي استانداري تصريح كرد: يكي از ابزارهاي نيل به ايجاد نشاط و شادابي معرفي و تجليل از جوانان است.

وي از دبيرخانه ستاد ساماندهي جوانان خواست كه تلاش خود را براي تدوين برنامه هاي مربوط به جوانان و اجراي آنها تلاش بيشتري داشته باشد.

وي همچنين با اشاره به نامگذاري 7 لغايت 12 ارديبهشت ماه به هفته جوان گفت: نامگذاري اين روزها و هفته ها بهانه اي براي بيان فعاليت ها است و از سوي ديگر با فرارسيدن اين ايام دستگاه ها وظيفه دارند كه تلاش ها و پيگيري هاي خود را براي پيشبرد امورات مربوط به جوانان دو چندان كنند و ظرفيت دستگاه هاي خود را براي آنان بكار گيرند.

 



اوقات شرعی
آب و هوا