+ 0 -
ADA

مهندس رضا رحيمي:

تحول در اشتغال نيازمند بكارگيري نيروهاي توانمند در رسته هاي شغلي است / كرمانشاه ظرفيت تبديل شدن به قطب پزشكي منطقه را داراست


معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه گفت: استان كرمانشاه به دليل همجواري با مرز عراق و همچنين برخورداري از زيرساخت هاي پزشكي مناسب و نيروي متخصص، از ظرفيت هاي لازم براي تبديل شدن به قطب پزشكي منطقه برخوردار است.

به گزارش واحد  خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري كرمانشاه؛ مهندس رضا رحيمي غروب ديروز در نشست كميته راهبري طرح تكاپو اظهار داشت: استان كرمانشاه به دليل همجواري با مرز عراق و همچنين برخورداري از زيرساخت هاي پزشكي مناسب و نيروي متخصص، داراي پتانسيل ها و ظرفيت هاي بسيار گسترده اي در حوزه گردشگري سلامت است.

معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه افزود: طي سال هاي اخير در قالب طرح تكاپو فعاليت هاي خوبي براي توسعه گردشگري سلامت صورت گرفته و بخشي از مشكلات موجود حل شده اند. البته هنوز حلقه های مفقوده ای وجود دارند كه بايد شناسايي و سپس برطرف شوند.

اين مدير ارشد اقتصادي در ادامه از استقبال جامعه پزشكي كرمانشاه براي مشاركت پويا در حوزه گردشگري سلامت خبر داد و گفت: طي اين مدت چندین گروه از پزشکان متخصص و مجرب شهر پيشنهادات خوبي را براي ايجاد كلينيك هاي تخصصي و بيمارستان هاي كوچك ارايه كرده اند.

وي افزود: اين پيشنهادات با دورنماي جذب گردشگران خارجي و داخلي حوزه سلامت ارايه شده اند. نكته مهم تر اينكه خوشبختانه اين بخش از سرمايه كافي براي ايجاد زيرساخت هاي مناسب پزشكي و خدماتي برخوردار است.

مهندس رضا رحيمي توسعه گردشگري سلامت را نيازمند فعاليت هاي گسترده تر دانست و گفت: بايد به گونه اي تلاش كرد كه كرمانشاه همچون شهرهاي هندوستان و يا شهري همانند شيراز تبديل به يك مركز پيشرفته خدمات پزشكي شود و از ظرفيت پذيرش بيماران داخلي و خارجي از كشور عراق و ديگر كشورهاي حوزه خليج فارس برخوردار گردد.

معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه افزود: آزادسازي موصل عراق فرصتي مغتنم براي توسعه گردشگري سلامت در كرمانشاه است و افراد آسيب ديده بسياري خواهان دريافت خدمات پزشكي هستند. البته بايد به گونه اي فعاليت كرد كه اين افراد به كرمانشاه بيايند و اين مهم مستلزم فراهم شدن زیرساخت ها و خدمات و همچنين بازاريابي و تبليغ مستمر در كشور عراق است.

وي توسعه زيرساخت هاي پزشكي در شهر مرزي قصرشيرين را يكي از اولويت هاي اين حوزه برشمرد و گفت: قصرشيرين به دليل برخورداري از امكانات بيمارستاني و همچنين اقامتي، از ظرفيت و پتانسيل خوبي براي پذيرش بخشي از گردشگران حوزه سلامت برخوردار است. تجهيز بيمارستان 96 تخت خوابي اين شهر بايد در دستور كار قرار گيرد و زمينه ارايه خدمات به بيماران خارجي را فراهم نمود.  

اين مدير ارشد اقتصادي استان يادآور شد: تبديل شدن كرمانشاه به يك قطب پزشكي امكاني را فراهم مي آورد تا نخبگان اين حوزه به جاي مهاجرت به تهران و ديگر شهرها در همين كرمانشاه به تداوم فعاليت هاي خويش بپردازند.

مهندس رضا رحيمي توسعه گردشگري سلامت را بستري براي رونق گردشگري در سطح كلان تر دانست و گفت: بيماراني كه به منظور دريافت خدمات پزشكي حوزه سلامت به كرمانشاه مي آيند بايد از ديگر خدمات اين حوزه همچون بوم گردي و گردشگري روستايي و يا گردشگري عمومي نيز برخوردار شوند.

معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه گفت: حوزه سلامت داراي پتانسيل هاي بسياري است كه مي توان با يك برنامه ريزي مناسب شغل هاي مستقيم و غير مستقيم بسياري در اين حوزه براي جوانان كرمانشاهي ايجاد كرد و زمينه تحول در حوزه اشتغال را فراهم نمود.

وي با تاكيد بر اين نكته كه كرمانشاه در ديگر حوزه ها نيز داراي قابليت هاي بسياري است در ادامه اظهار داشت: قابليت ها و پتانسسيل هاي كرمانشاه در حوزه هاي مختلف گردشگري مانند صنايع دستي، بوم گردي، گردشگري روستايي و گردشگري عمومي به گونه اي است كه مي توان رسته هاي متعددي را براي هركدام از اين حوزه تعريف كرد.

مهندس رضا رحيمي ادامه داد: به عنوان نمونه در حوزه صنایع دستی می توان رسته های مختلفی مانند ابزار آلات موسیقی، گيوه بافي، فرش و گليم بافي، منبت كاري و هنرهاي ديگر را تعريف كرد. البته براي هر رسته بايد مديراني خلاق، توانمند و صاحب ايده از ميان همين افراد شايسته كرمانشاهي براي راهبري اين حوزه ها انتخاب كرد تا شاهد ايجاد فرصت هاي شغلي جديد در اين حوزه ها باشيم.

معاون استاندار در بخش ديگري از سخنانش به سياست هاي  خوب دولت تدبير و اميد در حوزه اشتغال اشاره كرد و گفت: ستاد اقتصاد مقاومتي براي توسعه كسب و كار و ايجاد اشتغال، بودجه خوبي را در سال 96 اختصاص داده اند كه شامل 20 هزار ميليارد تومان تسهيلات و همچنين500 ميليارد تومان بودجه براي دستگاه ها و سازمان هاي كل كشور است.

وي ادامه داد: با توجه به نرخ بالاي بيكاري استان، پيشبيني مي شود كرمانشاه سهميه اي بين چهار و نيم تا پنج درصد از اين اعتبارات را خواهد داشت كه اين اعتبارات ارزشمند به تدريج ابلاغ مي شوند.

اين مدير ارضد اقتصادي استان ادامه داد: وزارت كار و رفاه رسته هاي شغلي استان را شناسايي كرده است و مديريت اقتصادي استان نيز با توجه به پتانسيل هاي موجود رسته هاي ديگري در حوزه گياهان دارويي، زنبورداري، ICT و بنگاه هاي دانش بنيان به اين مجموعه افزوده است كه اين ليست در نشست هفته آينده با معاون وزير كار نهايي مي شود.

مهندس رضا رحيمي حوزه تجارت مرزي را يكي ديگر از ظرفيت هاي استان برشمرد و گفت: هم اكنون در مرزها و بازارچه هاي متعدد استان بيش از 5 تا 6 هزار اشتغال ايجاد شده است كه اميدواريم با توانمندسازي اين افراد در قالب رسته هاي شغلي بتوانيم شاهد تربيت بازرگانان موفقي در آينده باشيم. تجاري كه بتوانند در سطح ملي و بين المللي به فعاليت اثرگذار و مستمر بپردازند.



اوقات شرعی
آب و هوا