+ 0 -
ADA



تشکر استاندار از مشارکت و همراهی مردم فهیم کرمانشاه در مهار بیماری کرونا/ برگزاری نمایشگاه در سطح استان ممنوع است


استاندار کرمانشاه از همراهی و مشارکت مردم فهیم در مبارزه با کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری صمیمانه تشکر و قدردانی کرد و گفت: تداوم مسیر مهار کرونا منوط به استمرار این رفتار و فرهنگ مطلوب رعایت توصیه های بهداشتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند در جلسه ستاد مدیریت و مهار بیماری کرونا گفت: اگر امروز شاهد هستیم وضعیت کرمانشاه نسبت به ماههای گذشته و دیگر استانها از شرایط بهتری برخوردار است به دلیل همکاری گسترده و مستمر مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک، توجه به فاصله فیزیکی و عدم حضور در تجمع هاست.

وی با بیان اینکه زحمات اعضای ستاد کرونا کادر درمانی، بهداشتی و خدماتی در مراکز ارائه خدمات و بیمارستانهای استان شایسته تقدیر است، خاطرنشان ساخت: برای پشتیبانی از این تلاش های شبانه روزی باید شرایط رعایت پروتکل ها را فراهم کنیم و بر همین اساس محدودیت های راه اندازی کارگاه های تأمین اقلام بهداشتی و به ویژه ماسک و مواد ضدعفونی کننده باید برداشته شود و به لحاظ تامین تجهیزات باید به خودکفایی برسیم تا اینکه توزیع و تهیه اقلام به سهولت انجام شود و حتما قیمت مصوب ستاد ملی  مدنظر قرار گیرد.

مقام ارشد استان تصریح کرد: فرمانداران در شهرستانهایی که وضعیت قرمز دارند بر اجرای پروتکل های بهداشتی و نظارت جدی بر مراسم های عروسی و عزاداری و از برگزاری تجمع ها جلوگیری نمایند، ضمناً امکان برگزاری نمایشگاه های تخصصی در استان میسر نیست و ممنوع اعلام می شود.

بازوند یادآور شد: اعمال محدودیت ها و ممنوعیت ها به خاطر سلامت مردم اعمال می شود و اولویت سلامت عمومی مردم است، همچنین برای مراسم های جشن اعیاد و یا عزاداری ماه محرم تابع تصمیم و نظر کارشناسان بهداشت و درمان و مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم؛ البته ستادهای استانی هم اختیاراتی دارند که در نهایت تا پایان هفته ابلاغ می شود. 

وی در ادامه گفت: توزیع غذا در ایام محرم در تمامی اماکن شامل مساجد، تکایا، هیأت ها و سایر محل ها ممنوع است و توصیه شده است این نذری ها به صورت کمک مومنانه به اقشار آسیب دیده پرداخت شود، همچنین توزیع شربت نذری در اماکن عمومی و سایر محل های تجمع نیز ممنوع است.



اوقات شرعی
آب و هوا