+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

تقویت نظارت مردم پایه در دیوان محاسبات قابل تقدیر است/ نهادهای نظارتی مشاوران امین دستگاه های اجرایی هستند/ لزوم توجه به توسعه درونزا با محوریت اقتصاد مقاومتی


استاندار کرمانشاه در بازدید از نمایشگاه دیوان فناورانه و مردم پایه به رویکرد جدید دیوان محاسبات به عنوان فصلی جدید برای ارائه خدمت به مردم و پیشبرد اهداف توسعه ای اشاره کرد و گفت: نقش موثر و پیشگیرانه نهادهای نظارتی به عنوان مشاوران امین سازمانها می تواند به رفع موانع توسعه کمک نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ «مهندس بازوند» در دیدار با کارکنان دیوان محاسبات استان ضمن تقدیر و تشکر از تحول ایجاد شده برای ارتباط قوی با مردم در دیوان و بهره گیری از فناوری نوین برای اجرای نقش نظارتی و پاسداری از بیت المال اذعان داشت: تلاش های دکتر بذرپاش در تبیین و اجرای رویکردهای جدید این دستگاه عالی نظارتی قابل تقدیر است و بی شک سبب بهینه سازی خدمات می شود.

استاندار کرمانشاه که از بخش های مختلف نمایشگاه «دیوان فناورانه مردم پایه» نیز بازدید کرده بود؛ طی سخنانی تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته توسط دیوان که در نمایشگاه ارائه شده بود به نقش آفرینی موثر عالی ترین نهاد نطارتی برای توسعه شفافیت، پیشگیری و مقابله با فساد، کمک به فرآیندهای تصمیم گیری و تصمیم سازی در نهادها و تقویت رویکرد نظارت مردم پایه اشاره دارد که شایسته تقدیر است و بی شک سبب رفع موانع و مشکلات می شود.

بازوند از نهادهای نظارتی به عنوان مشاوران امین نام برد و گفت: دیوان محاسبات در مسیر توسعه استان نقش آفرینی مشاوره ای  موثر داشته و حامی شجاعت و ریسک پذیری قانونمند و چارچوبمند مدیران بوده است.

استاندار کرمانشاه تحقق توسعه پایدار استان را لازمه توجه به ظرفیت ها و توانایی های داخلی استان دانست و گفت: توسعه استان باید درونزا باشد و باید مدیرانی شجاع، ریسک پذیر و در عین حال فساد ستیز و کارآمد بتوانند با رفع و کاهش بروکراسی های اداری و برخی موانع ذهنی زمینه حرکت با شتاب بیشتر در مسیر توسعه را فراهم کنند.

وی افزود: دیوان محاسبات بی شک می توان با پویایی در ارائه مشاوره به حذف بروکراسی های غیرضروری به عنوان موانع کمک کند و دستگاه های اجرایی را در مسیر توسعه هدایت کند زیرا در مقام نظارتی دیوان اتاق فکری کاربردی برای پیشبرد برنامه ها است.

نماینده عالی دولت در استان تکیه بر توان داخلی و توسعه درونزا را برای تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبردی موثر در دوران تحریم های سخت نظام سلطه ضروری دانست و گفت: پیشرفت و توسعه استان را بر اساس سند اقتصاد مقاومتی و در مسیر مشخص پیگیری خواهیم کرد و نقش دیوان محاسبات در تحقق این سند بسیار مهم است که انتظار داریم در تمامی فرآیندهای کاری و اجرایی در کنار سازمانها حضور داشته باشند.

وی مسیر توسعه استان را پراصطکاک دانست و گفت: حرکت توسعه استان به دلیل برخی موانع دارای اصطکاک است و استانها در اتوبان توسعه با کاهش این اصطکاک ها از هم سبقت می گیرند که نیاز در استان نیز این شدت کاهش یابد تا با قرار گرفتن در ریل توسعه شتاب بخشی به تحقق برنامه ها بیشتر شود.

بازوند اقتصاد استان را بانک محور ارزیابی کرد و گفت: هرچند در سنوات گذشته از ظرفیت های تسهیلات برای تأمین مالی پروژه های مهم اقتصادی و صنعتی استفاده شده و همکاری مطلوبی نیز توسط بانکها داشته ایم اما فرآیند توسعه را باید با همکاری بخش خصوصی و بهره گیری از جریان سیال سرمایه انجام داد و از این بازار استفاده کرد زیرا دولت به تنهایی نمی تواند توسعه پایدار ایجاد کند.

 



اوقات شرعی
آب و هوا