+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

توسعه کرمانشاه موجب رشد کشور می شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه پیمودن مسیر درست توسعه در کرمانشاه را مستلزم وجود دو دیدگاه بیرونی و درونی دانست و تاکیدکرد: نگاه بیرون از استان به حاکمیت مرتبط است که می طلبد توجه ویژه ای به کرمانشاه و مسائل استان داشته باشد و نگاه درون استان نیز باید به دنبال ایفای نقش خود در مسیر توسعه باشد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ محمد ابراهیم الهی تبار در همایش ملی توسعه پایدار استان کرمانشاه با بیان اینکه مسائل کرمانشاه را باید در مقطع قبل از جنگ و پس از جنگ متفاوت دید افزود: در جنگ 8 ساله زخمهایی بر پیکر استان وارد شد و اثراتی را در حوزه اجتماعی و اقتصادی به همراه داشت که باید به آن، آثار زلزله سال گذشته و تبعات مشکلات در آنسوی مرزها را هم افزود.

وی در ادامه تاکید کرد: همایش توسعه پایدار استان کرمانشاه می تواند برای تبدیل این آسیب ها به فرصت و رقم زدن توسعه پایدار به رهیافتی برای تصمیم سازان و تصمیم گیران دست پیدا کند.

الهی تبار در ادامه با اشاره به ظرفیت های بزرگ استان، پیشینه تاریخی، تنوع اقوام و زیرساخت های اقتصادی اظهار داشت: منابع غنی نفت و گاز، وجود مرز پرتراکنش، 371 کیلومتر خطوط مرزی مشترک با کشورهمسایه و نیروی انسانی دانا و توانا یک ثروت عظیم خدادادی برای استان کرمانشاه است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه با مطرح کردن این سوال که « چرا این داشته های بزرگ برای کرمانشاه خلق ثروت نکرده و آورده ای نداشته و شاخص های اقتصادی و اجتماعی مطلوبی رقم نزده است» ادامه داد: انتظار از چنین همایش هایی پاسخ به چرایی مشکلات استان کرمانشاه و چگونگی اقدام برای حل مسائل و تعیین مسیر درست آن است تا استان به جایگاه شایسته خود برسد.

الهی تبار با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه نگاه کلان کشور و یک اراده ملی را می طلبد خاطر نشان کرد: امنیت در استان کرمانشاه امنیت پایدار ایران را رقم می زند و پویا شدن اقتصاد کرمانشاه، رشد اقتصاد کلان کشور را محقق می کند. بعلاوه تقویت مبانی اجتماعی و فرهنگی در این استان شاخص های کشور را ارتقا می دهد.



اوقات شرعی
آب و هوا