+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

خانواده، ثمربخش‌ترین نهاد اجتماعی برای دور نگه داشتن جوانان از اعتیاد است

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري گفت: مفیدترین و ثمربخش‌ترین نهاد اجتماعی برای دور نگه داشتن جوانان از اعتیاد، "خانواده" است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی و امور بين الملل  استانداری؛ محمد ابراهيم الهي تبار در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن تاكيد براهميت و لزوم آموزش در امر مبارزه با اعتياد گفت: آگاه ساختن، نوجوانان و جوانان از اعتياد و آگاه سازي ناشي از خطرات آن باید ازطريق آموزش خانواده صورت بگيرد زيرا مفیدترین و ثمربخش‌ترین نهاد اجتماعی برای دور نگه داشتن جوانان از اعتیاد، "خانواده" است.

 وي با بيان اينكه براي ارائه آموزش به موثرترين نهاد اجتماعي يعني "خانواده" جهت آگاه سازي به جوانان خود بايد اقدامات لازم صورت بگيرد، افزود: آموزش مهارت‌های اجتماعی از سوی خانواده‌ها، میزان مصرف مواد مخدر و ساير آسيب هاي اجتماعي راکاهش می‏دهد و از اين طريق شیوه صحیح ارتباط با دیگران، توانایی بیان راي ويدگاه، توانایی و جسارت "نه" گفتن به تقاضاهای غیر معمول در سطح جامعه افزايش پيدا مي كند.

الهي تبار درادامه گفت: بارويكرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و افزايش مشاركت مردم بايد از رسانه ها وظرفيت فضاي مجازي  و سازمان هاي مردم نهاد هم بهره جست و اصل بر دو موضوع يعني مشاركت عموم و مشاركت اجتماعي باشد.

وي استفاده از ظرفيت هاي نخبگان و دانشگاهيان براي مبارزه اثربخش تر با پديده شوم اعتياد و آگاه بخشي به عموم جامعه جهت بازگو كردن خطرات ناشي از اين پديده در جامعه را مورد تاكيد قرار داد و اظهار داشت: رویکرد‌ها باید به شکلی باشد که از بسترهای اجتماعی و ظرفیت‌های نخبگان و دانشگاهيان استفاده شود زيرا اين موضوع بسترهاي لازم را براي مبارزه قاطع تر با اعتياد در جامعه را فراهم مي سازد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري افزود: نیاز به بررسي راه های جدید و برنامه ریزی های بهتر و موثرتر همراه با مطالعات کارشناسی بیشتر و توجه به پتانسیل ها راه برخورد با این پدیده شوم است و تمامی دستگاه های اجرایی باید برای مقابله با این بزه اجتماعی تلاش کنند.

وي در پايان تاكيد كرد: هرچقدر هماهنگی بین دستگاه ها در جهت مبارزه با مواد مخدر بیشتر شود توفیق های بیشتری به دست خواهد آمد و همدلی و همفکری دستگاه ها باعث نتایج مثبتی در اين زمينه خواهد شد.




اوقات شرعی
آب و هوا