+ 0 -
ADA

گزارش ویژه استاندار به رئیس جمهور در ستاد کرونا

خروج کرمانشاه از وضعیت قرمز و نارنجی/ 87 درصد جامعه هدف کرمانشاه دُز اول واکسن را دریافت کرده اند


استاندار کرمانشاه امروز شنبه در نشست ستاد ملی کرونا آخرین وضعیت کرونا را در استان تشریح و گزارشی از روند انجام واکسیناسیون را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ «مهندس بازوند» در جلسه ستاد ملی کرونا که با حضور دکتر رییسی، استانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و اعضای ستاد ملی به صورت ارتباط تصویری برگزار شد؛ در گزارشی عنوان کرد: در استان کرمانشاه تاکنون حدود ۸۷ درصد از جامعه هدف  دُز اول  و ۶۸  درصد نیز دوم نیز  واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

وی افزود: موجودی واکسن در استان کرمانشاه حدود ۷۰۰ هزار دُز است و روزانه بین ۱۵ هزار تا ۱۷ هزار دُز واکسن تزریق می شود.

مدیر ارشد استان ضمن اشاره به اجرای طرح خانه به خانه در روستاها و حاشیه شهرها خاطرنشان ساخت: اماکن تجاری، اصناف و پرسنل واحدهای اقتصادی و کارخانجات تقریباً صددرصد واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۸ نفر در بیمارستان های استان بر اثر کرونا بستری هستند و روزانه ۶۰ نفر بستری و حدود ۹۰ نفر پس از بهبود، ترخیص می شوند و تعداد هفت نفر نیز مریض بدحال هستند.

مهندس بازوند با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار شهرستان در وضعیت آبی و ۱۰ شهر در وضعیت زرد هستند؛ افزود: تدارک لازم و نقشه راه را برای پیک ششم کاملا بازنگری کرده‌ایم تا در صورت گرفتار شدن در پیک ششم، مشکلی برای استان به وجود نیاید.

وی ادامه داد: بیمارستان سینا کرمانشاه از یک ظرفیت مناسب برخوردار است و در صورت اختصاص ۵۰ میلیارد تومان، می‌توان صد تحت بستری به ظرفیت این بیمارستان اضافه کرد.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به برنامه های فرهنگی ستاد کرونا استان برای اقناع سازی افرادی که تمایلی به تزریق واکسن ندارند اشاره کرد و گفت: ائمه محترم جمعه در تریبون نماز جمعه و صدا و سیما از طریق برنامه های خود به شکل مداوم کار اقناع سازی انجام می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به خبرهای خوش اقتصادی در استان اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه هم اکنون ۵ رسمی فعال با کشور عراق دارد که از طریق آن‌ها روزانه حدود ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ کامیون کالا صادر می‌شود، همچنین حدود ۱۰ هزار نفر در این مرزها با رعایت پروتکل های بهداشتی کار صادرات را انجام می دهند.

مدیر ارشد استان عنوان کرد: آمار صادرات استان کرمانشاه طی ۸ ماه اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، به لحاظ ارزشی حدود ۹ درصد رشد داشته است. البته در این آمار، صادرات گاز و برق لحاظ نشده است.

وی گفت: همچنین برای اولین بار در استان واحد تولیدی فروآلیاژ منگنز با سرمایه گذاری ۱۰۰ درصد خارجی اجرایی شده است که برای کشور حدود ۳۰ میلیون دلار صرفه جویی دارد و حدود ۱۰ درصد نیاز کشورمان را در رابطه با این محصول تامین می کند

براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از امروز شنبه (ششم آذرماه) هیچ شهرستانی در استان با وضعیت قرمز و نارنجی وجود ندارد.

شهرستان‌های کرمانشاه، ‌ هرسین، سنقر و کلیایی، پاوه، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، جوانرود، سرپل ذهاب،روانسر و صحنه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و  قصرشیرین، کنگاور، ثلاث باباجانی و دالاهو در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

 



اوقات شرعی
آب و هوا