+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

خیران را به سمت کمک های نرم افزاری و حمایت از دانش آموزان سوق دهیم

استاندار كرمانشاه گفت: خیران در آموزش پرورش بیشتر به سخت افزارهای آموزشی توجه می کنند، اما باید کمک های خیران را به سمت کمک های نرم افزاری و حمایت از دانش آموزان سوق دهیم.

   به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست شوراي آموزش و پرورش استان كه با حضور اعضا در محل سالن جلسات استانداري تشكيل شد، افزود: دانش آموزان کرمانشاهی بسیار باهوش هستند و ثروتی ارزشمند برای این استان محسوب می شوند.

وي با اشاره به طرح سوال از دانش آموزان كرمانشاه در خصوص روند توسعه اي استان خاطر نشان ساخت: افردي كه پاسخ اين پرسش ها را دادند بسيار كارشناسي و با دقت بود بطوريكه از سازمان برنامه و بودجه استان خواسته ام كه حتماً در مسائل پيشبرد و توسعه اي استان اين پاسخ ها را مورد توجه قرار دهند.

وي بيان داشت: ابتدای مهر از دانش آموزانی که بهترین پاسخ را به این سوُال داده باشند، تقدیر خواهند شد.

رئيس شوراي آموزش و پرورش استان همچنين به وضعیت مدارس در مناطق زلزله زده اشاره كرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش در بحث زلزله به خوبی عمل کرد و توانست خدمات خوبی به دانش آموزان مناطق زلزله زده ارائه دهد.

مهندس بازوند با بيان با اینکه از مهر ماه هیچ دانش آموزی را در مناطق شهری زلزله زده در کانکس‌ نخواهیم‌ دید، گفت، امسال 82 مدرسه با 256 کلاس درس روستایی تحویل داده خواهد شد که بیش از 9 میلیارد تومان تجهیزات برای آنها خریداری شده است لذا تمامی مدارس مناطق شهری زلزله زده استان تا مهر ماه سال جاری به بهره برداری می رسند و دانش آموزان در آنها تحصیل خواهند کرد.

وي در ادامه با بيان اينكه تحصیل در جمهوری اسلامی ایران‌ براساس قانون اساسی رایگان است و هیچ‌ کس نمی تواند از دانش آموزان هزینه دریافت کند،  تصريح كرد: در طرح توسعه مشارکت های مردمی فرهنگ‌ سازی لازم است انجام شود اما اجبار برای پذیرش کمک های مردمی قابل قبول نیست.

استاندار كرمانشاه همچنين خواستار سوق دادن كمك هاي خيرين به سمت كارهاي نرم افزاري شد و گفت: خیران در آموزش پرورش بیشتر به سخت افزارهای آموزشی توجه می کنند، اما باید کمک های خیران را به سمت کمک های نرم افزاری و حمایت از دانش آموزان سوق دهیم.

مهندس بازوند با اشاره به تاثيرگذاري شورای آموزش و پرورش برای تصميم گيري جهت آينده سازان جامعه گفت: در جلسات شوراي آموزش و پرورش براي کسانی که آینده سازان کشور هستند، تصمیم گیری خواهیم کرد لذا غیبت مدیران استانی در این شورا غیرقابل قبول است و مدیران عضو این شورا باید شخصا در جلسات حضور داشته باشند و حضور معاونين در اين جلسه قابل پذيرش نيست.

 



اوقات شرعی
آب و هوا