+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

در تلاشیم که صنایع مهم استان به بورس ورود پیدا کنند

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري گفت: در تلاشیم که صنایع مهم استان به بورس ورود پیدا کنند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ دکتر هدايت حاتمی در بازدید از سازمان بورس و اوراق بهادار استان در جریان تحولات، میزان معاملات و مشکلات این سازمان قرار گرفت.

وی در این بازدید با اشاره به اهمیت بورس و تاثیرات مثبت آن در اقتصاد گفت:  بورس در ساده‌ترین وضعیت بر سه مقوله شفافیت سازی فعالیت‌های اقتصادی، شکوفایی مالی بنگاه‌های اقتصادی و افزایش مشارکت مردم در اقتصاد تاثیر مستقیم دارد و بسیاری از کشورهای توسعه یافته بر افزایش سهم بورس در اقتصاد تاکید دارند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اولویت دار اقتصاد استان، بهبود کسب و کار است و امروزه در جهان، نقش بورس برای کمک به کسب و کار بویژه کسب و کارهای در حال افزایش سرمایه و نیز حمایت از شرکت های جدید و تاسیس شده بر هیچ کس پوشیده نیست.

 حاتمی به تجربه کشورهای توسعه یافته به جهت مشارکت دادن افراد مختلف جامعه در  سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی اشاره و اظهار داشت: فرهنگ بورس نباید تنها در بین فعالین اقتصادی رواج داشته باشد بلکه باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و مردم بتوانتد با اندک سرمایه‌ای خود را در فعالیت‌های اقتصادی شریک کنند.

معاون استاندار بیان داشت: یکی از  نقش‌های اساسی بورس در اقتصاد، به حداکثر رساندن بازدهی پس انداز است که ممکن است در حساب های بانکی بازدهی کمتری باشد و این می‌تواند مشوق خاصی برای ورود آحاد مختلف جامعه به بورس باشد.

معاون اقتصادی استاندار در پایان گفت: تمام تلاشمان اینست که صنایع مهم استان به بورس ورود پیدا کنند و سهامشان را برای جلب مشارکت مردم استان عرضه کنند که این می‌تواند مشارکت اقتصادی و منتفع شدن مردم در سود اقتصادی را افزایش دهد.

 



اوقات شرعی
آب و هوا