+ 0 -
ADA

دكتر رازاني:

دولت عزمي بسيار جدي براي مقابله با آسيب هاي اجتماعي دارد / نقش آفريني سپاه در امر مبارزه با آسيب هاي اجتماعي قابل تقدير و اثرگذار است


استاندار كرمانشاه گفت: ورود مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در امر مبارزه با آسيب هاي اجتماعي در محلات حاشيه اي قابل تقدير است و كنترل و كاهش اين معضلات اجتماعي را به دنبال دارد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري كرمانشاه؛ دكتر رازاني ظهر امروز در نشست شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: موضوع مبازره و رفع آسيب هاي اجتماعي مورد توجه جدي رهبر معظم انقلاب مي باشد و دولت تدبير اميد نيز به عنوان يك اولويت مهم اين موضوع را دنبال مي كند.

استاندار كرمانشاه افزود: وزير كشور در سفري كه به كرمانشاه داشتند به برنامه هاي گسترده دولت در زمينه مبارزه با آسيب ها و معضلات اجتماعي و افزايش اعتبارات اين حوزه اشاره داشتند كه نشان از عزم دولت در امر مبارزه با آسيب هاي اجتماعي دارد.

اين مقام عالي استان ادامه داد: حضرت علي (ع) در نامه انتصاب مالك اشتر به ولايت مصر چهار ماموريت را براي وي بر مي شمارد كه يكي از مهمترين آن ها مبارزه با مفاسد اجتماعي و دعوت مردم به سمت اصلاح و در پيش گرفتن يك زندگي پاك اجتماعي است.

وي با اشاره به اينكه معضلات اجتماعي داراي ريشه هاي فرهنگي و معيشتي هستند؛ اظهار داشت: بايد كمك كرد افراد جامعه گرفتار اين معظلات اجتماعي مانند اعتياد و ... نشوند زيرا در غير اينصورت درمان اين افراد بسيار دشوار، طولاني و هزينه بر خواهد بود.

دكتر رازاني در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به فعاليت هاي مجموعه سپاه پاسداران در عرصه سازندگي و محروميت زدايي عنوان كرد: طي اين سال ها مجموعه سپاه در عرصه هاي سازندگي و محروميت زدايي ورود پيدا كرده و كارهاي ماندگار و ارزشمندي انجام داده است. همچنين اين مجموعه با احداث دهكده هاي اقتصاد مقاومتي در استان به موفقيت هاي قابل تقديري دست پيدا كرده و بسترهاي مناسبي براي اشتغال زايي جوانان فراهم كرده است.

استاندار كرمانشاه با استقبال از ورود سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در موضوع مبارزه با آسيب هاي اجتماعي اظهار داشت: ورود سپاه در زمينه مبارزه با مواد مخدر و ديگر آسيب هايي اجتماعي در محلات حاشيه نشين حركت بسيار قابل تقدير و ارزشمندي است و مي تواند كاهش اين معضلات اجتماعي را در پي داشته باشد.

اين مقام عالي استان ادامه داد: مديريت ارشد استان، مديران كل و فرمانداران در حوزه هاي مختلف حامي اين طرح خواهند بود.

 وي با تاكيد بر اين نكته كه ما نسبت به تمامي ساكنان محلات حاشيه اي مسئوليت داريم اظهار داشت: ممكن است تنها بخشي از ساكنان اين محلات حاشيه اي گرفتار اين معضلات اجتماعي باشند ولي ما نسبت به تمامي ساكنان اين مناطق مسئول هستيم و بايد حامي آن ها باشيم.

دكتر رازاني يادآور شد: اگر نسبت به اين معضلات اجتماعي بي توجه باشيم اين موضوع توسعه پيدا كرده و از دل همين مفسده ها افراد جنايتكاري پديد مي آيند.

استاندار كرمانشاه گفت: در دين مبين اسلام آمده است كه اگر كسي بتواند حتي يك نفر را نجات دهد در واقع كل بشريت را نجات داده است.

وي با تاكيد بر لزوم انجام كارهاي فرهنگي در محلات حاشيه اي اظهار داشت: ايجاد مساجد، اماكن ورزشي و قرائت خانه ها در اين مناطق مي توانند به كنترل و كاهش آسيب هاي اجتماعي كمك كنند.

اين مقام عالي استان ايجاد فضايي مناسب براي مطالعه و كتابخواني جوانان را از جمله كارهاي ضروري در اين مناطق دانست و گفت: بسياري از بچه هاي ساكن مناطق حاشيه اي به دليل كوچك بودن منازل، فضايي براي مطالعه درسي ندارند. با ايجاد قرائت خانه ها و سالن هاي مطالعه مي توان فضاهايي ايجاد كرد كه كودكان به جاي كوچه و خيابان به آنجا مراجعه كرده و در ايام امتحانات آخر سال و كنكور از آن بهره ببرند.

 



اوقات شرعی
آب و هوا