+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

دیدار و نشست صمیمی استاندار کرمانشاه با کارکنان حوزه اقتصادی استانداری /برنامه هاي ويژه ای براي رساندن استان كرمانشاه به جايگاه اصلي داریم/ طي سه سال گذشته تلاش كرديم روی مسائل اقتصادي استان تمرکز کنیم


استاندار كرمانشاه گفت: طي سه سال گذشته برنامه هاي بسيار راهبردي و تاثيري گذاري براي توسعه و پيشرفت استان تدوين و اجرا شده و تمامي اين برنامه ها را علاوه بر توجه به اقتصاد و معشيت مردم به منظور رساندن استان به جايگاه اصلي خود يعني مركزيت منطقه غرب كشور و بالندگي هر چه بيشتر كرمانشاه طراحي كرده ايم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ "هوشنگ بازوند" در نشست با معاون، مديران كل و كارشناسان حوزه اقتصادي استانداري با گراميداشت هفته دفاع مقدس و ياد و خاطره شهداي جنگ تحميلي به ويژه شهداي استان كرمانشاه اظهار داشت: در سه سال گذشته زماني كه به عنوان استاندار به كرمانشاه آمدم وضع اين استان از لحاظ اقتصادي در شرايط خوبي نبود و سرانه درآمد مردم و ديگر موضوعات از شرايط بد اقتصادي حكايت مي كرد.

وي با بيان اينكه در طول اين سه سال همواره تلاش كرده ام تا يك مطالبه گر خوبي براي مردم استان كرمانشاه باشم، تصريح كرد: طي سنوات گذشته ضعفي كه در استان وجود داشت اين بود كه مشكلات و مسائل استان در مركز به خوبي عنوان نمي شد و به نوعي فقر مطالبه گري در استان وجود داشت اما طي سه سال گذشته تلاش ويژه اي براي استفاده از فرصت ها و مطالبه گري اين استان صورت گرفت و توانستيم كه مسائل و مشكلات استان را به خوبي به مسئولين كشوري منتقل كنيم.

رئيس شوراي برنامه ريزي و توسعه استان، پيگيري و چانه زني در ساختار بودجه ريزي كشور را فرصتي بسيار مناسب براي گرفتن اعتبارات عنوان كرد و بيان داشت: طي اين چند سال علاوه بر اينكه به موضوع مطالبه گري براي استان توجه كرديم همچنين تلاش كرديم كه با پيگيري، چانه زني و جديت به دنبال گرفتن سهم مناسب از اعتبارات ملي براي كرمانشاه باشيم و در اين راستا خوشبختانه توفيقات خوبي هم نصيب استان شد.

مقام عالي استان ادامه داد: با توجه به شرايط موجود در سه سال گذشته بسيار تلاش كردم كه به مسائل اقتصادي استان به عنوان يك اولويت اول بپردازم و همه مديران و مسئولين را در اين مسير همراه و همگام سازم.

وي با بيان اينكه توجه به مسائل اقتصادي براي ما بسيار مهم بود، گفت: طي سه سال گذشته تلاش كرديم همه نظرها و پيگيري ها به مسائل اقتصادي و معشيتي استان معطوف شود و توسعه سرمايه گذاري ها و اقتصاد در اولويت هاي كاري قرار گيرد كه خوشبختانه اين كارها صورت گرفت و توفقيات خوبي نيز براي استان ايجاد شد.

نماينده ارشد دولت در استان با اشاره به وقوع زلزله بزرگ در استان در سه سال گذشته تصريح كرد: متاسفانه يك زلزله بسيار بزرگ در استان رخ داد كه يك بحران ملي بود و و عليرغم اينكه اين زلزله بسيار بزرگ بود اما مديريت آن با حسن نظر رياست محترم جمهوري به استان واگذار شد در حاليكه در حوادث ديگر استان هاي كشور اين وزراء بودند كه مديريت بحران را به عهده مي گرفتند.

استاندار كرمانشاه افزود: به دليل اينكه عمق بحران را مي شناختم تلاش كردم تا مردم احساس تنهايي نكنند و اين موضوع را به نظر همه مسئولين كشوري رساندم و از طرف ديگر پيگيري هاي بسيار خوبي براي بسيج همه دولتمردان به منظور توجه ويژه به اين بحران صورت گرفت و مطالبات مردم در زمان زلزله به خوبي به همه مسئولين كشوري منتقل شد.

بازوند با بيان اينكه يك بازار 5 هزار ميليارد توماني در زمان زلزله براي بازسازي مناطق زلزله زده شكل گرفت، اظهار داشت: در مجموع قادر شديم كه به خوبي اين بحران را مديريت كنيم و از تهديدات براي استان فرصت ساخته شود و اكنون سرپل ذهاب به يك شهر پويا و زنده تبديل شده است.

وي تصريح كرد: هم اكنون 98 درصد كار بازسازي به اتمام رسيده و از طرف ديگر با توجه به وجود بيش از 18 هزار كانكس در سطح شهر ذهاب مديريت جمع آوري اين كانكس ها به صورت ويژه اي دنبال شد و از اينكه مي رفت كه سرپل ذهاب به يك شهر كانكسي و حاشيه اي تبديل شود جلوگيري بعمل آمد.

رئيس كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان ادامه داد: عليرغم وقوع اين زلزله بزرگ و توجهات به سمت بازسازي سرپل ذهاب از توجه به مسائل اقتصادي نيز غافل نشديم و اين بخش به عنوان اولويت مهم استان در دستور كار بود و تلاش ويژه اي براي كاهش نرخ بيكاري و افزايش اشتغال در استان صورت گرفت و راهكارهاي بسيار موثري براي اشتغال تدوين گرديد.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: مركز آمار ايران كه ميزان نرخ بيكاري و اشتغال كشور را منتشر مي كند يك مركز رسمي است كه كارشناسان آن به هيچ جريان و گروهي وابسته نيستند و گزارشات آن منطبق بر آمار و اطلاعات دقيق است كه خوشبختانه نرخ بيكاري استان طبق گزارش همين مركز آمار طي دو سال گذشته حدود 6 درصد كاهش پيدا كرده است.

وي با بيان اينكه توسعه و اشتغال با پيگيري، تلاش و جديت ايجاد مي شود، گفت: خوشبختانه امروز شاهد هستيم كه در حوزه اقتصادي استانداري، كارها و برنامه هاي بسيار خوبي در حال انجام است و كارشناسان حوزه اقتصادي كه موتور محركه اقتصاد استان مي باشند به صورت پويا و فعال به دنبال گره گشايي از مسائل اقتصادي هستند.

بازوند با بيان اينكه اقتصاد يك مقوله درون زا مي باشد، ادامه داد: طي سه سال گذشته بسياري از شاخص هاي استان از جمله نرخ مشاركت اقتصادي مردم با رشد همراه بوده و اتفاقات مهمي در اين زمينه براي استان كرمانشاه رخ داده است.

مقام عالي استان در ادامه با اشاره به پيگيري هاي صورت گرفته براي اجراي طرح گرمسيري و راه انداري و كلنگ زني پروژه هاي بزرگ از جمله پروژه پتروپالايش آناهيتا و پتروشيمي اسلام آباد غرب گفت: پروژه پتروپالايش آناهيتا بزودي تعيين و تكليف مي شود و پتروشيمي اسلام غرب هم بزودي كلنگ زني مي شود و همچنين به اجراي طرح گرمسيري "كه يك پروژه تاريخي در جمهوري اسلامي است" و توسعه فرودگاه كرمانشاه نيز توجه ويژه كرده ايم.

وي گفت: تمامي اين اقدامات و برنامه ها براي رساندن استان كرمانشاه به جايگاه اصلي خود يعني مركزيت منطقه غرب كشور در حال انجام است و اينكه كرمانشاه به جايگاه اول خود در منطقه غرب برسد دور از ذهن نيست و با جديت به دنبال كسب اين جايگاه با توجه به ظرفيت ها و پتانسيل هاي ويژه كرمانشاه هستيم.

بازوند بيان داشت: بحث ايجاد دهكده لجستيك يكي از موضوعاتي است كه مي تواند مركزيت كرمانشاه در منطقه غرب را محقق سازد و از سوي ديگر منجر به ظرفيت سازي بسيار گسترده اي براي كرمانشاه شود لذا اين طرح به عنوان يكي از طرح هاي مهم در حال پيگيري است.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: از موضوعات بسيار مهمي كه براي يك سال آينده بايد به صورت ويژه پيگيري كنيم بحث ايجاد منطقه آزاد قصرشيرين و همچنين خريد ايرلاين براي كرمانشاه است كه اين موضوعات از الزامات بسيار مهم و تاثير گذار براي كرمانشاه است كه مي تواند بحث كرمانشاه در مركزيت غرب كشور را توسعه و سرعت دهد.

بازوند تصريح كرد: اگر بعضي استان ها توسعه خوبي داشته اند بواسطه وجود ايرلاين هاي فرودگاهي بوده لذا به همين منظور به دنبال اختصاص خط هوايي قشم لاين براي استان هستيم و در اين زمينه پيگيري هاي خوبي نيز انجام شده و اين موضوع مي تواند كرمانشاه را به عنوان مركز و ثقل منطقه غرب عينيت ببخشد.

وي در پايان سخنان خود با اشاره به اظهار نظر و نكته نظرات كارشناسان حوزه اقتصادي در اين مراسم گفت: تمامي اين نكته نظرات و پيشنهادات نشان از دلسوزي و پيگيري كارشناسان حوزه اقتصادي استانداري براي توسعه و پيشرفت گسترده تر استان دارد كه با وجود اين عزيزان بايد هر چه بيشتر به آينده اين استان اميدوار باشيم.

 

 

 

 

 

 



اوقات شرعی
آب و هوا