+ 0 -
ADA

دکتر رازانی:

راه آهن مهمترین پروژه 50 سال اخیر کرمانشاه است/پروژه قطار خدمت ماندگار نظام جمهوری اسلامی به کرمانشاهیان است/مدیریت ارشد استان برای شتاب گرفتن راه آهن حتی از آبرو و اعتبار خود نیز دریغ نکرد


استاندار کرمانشاه گفت: راه آهن یک خدمت ماندگار توسط نظام جمهوری اسلامی برای مردم کرمانشاه است که در دوران دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ دکتر رازانی غروب دیروز 5 شنبه در نشست ماهانه مدیران ارشد استان و فرمانداران و بخشداران اظهار داشت: پروژه راه آهن از اهمیت بسیار بالایی در توسعه استان برخوردار است و می توان ادعا کرد شاید در 50 سال اخیر تاکنون پروژه ای با این سطح از اهمیت در کرمانشاه اجرایی نشده است.
استاندار کرمانشاه افزود: راه آهن به لحاظ زیرساختی در توسعه استان بسیار تأثیرگذار است زیرا از این طریق می توان کالاها و مواد اولیه را در حجم های بسیار بالا و با کمترین قیمت، وارد و یا از استان صادر کرد.  
وی در دنباله سخنانش به روند اجرایی شدن این پروژه اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه سفر رئیس جمهور مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبلغ 150 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص دهد. در نشستی که تابستان سال گذشته با حضور رئیس جمهور تشکیل شد، وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد اگر این پروژه تخصیص صددرصدی پیدا کند امکان اتمام آن تا پایان سال وجود دارد. خوشبختانه سازمان مدیریت برنامه ریزی از محل اعتبارات سال 95 بسیار بیشتر از اعتبار مصوب و مبلغ 300 میلیارد تومان به این پروژه تزریق کرد.
استاندار کرمانشاه اظهار داشت: این پروژه در یکسال گذشته و به ویژه شش ماه اخیر شتاب بسیاری به خود گرفت و خوشبختانه قبل از مراسم تنفیذ رئیس جمهور توسط رهبر معظم انقلاب، عملیات ریل گذاری به اتمام رسید و در ادامه قطار به ایستگاه کرمانشاه وارد شد که خوشحالی بسیار مردم را در پی داشت.
این مقام عالی استان با تقدیر از تمامی تلاش های صورت گرفته طی سه دهه اخیر برای اجرایی شدن پروژه راه آهن عنوان کرد: راه آهن متعلق به یک شخص نیست و تمام کسانی که از آغاز این پروژه گامی در جهت پیشرفت آن برداشته اند در این موفقیت سهیم هستند.
وی اظهار داشت: راه آهن یک خدمت ماندگار توسط نظام جمهوری اسلامی برای مردم کرمانشاه  است که در دوران دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد.
دکتر رازانی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: البته فراموش نکنیم این پروژه پس از سال ها رکود در دوران دولت یازدهم شتاب گرفت و تلاش های گسترده ای برای اجرایی شدن آن انجام شد.
استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: بنده به عنوان مدیر ارشد استان برای شتاب بخشیدن به پروژه راه آهن ریسک بزرگی کردم و از گذاشتن آبرو و اعتبار خود برای شتاب بخشیدن به پروژه راه آهن دریغ نکردم. اشخاص و مجموعه های بسیاری برای اجرایی شدن این پروژه کمک کردند ولی اگر پیگیریهای مستمر مدیریت ارشد استان نبود این پروژه در این زمان مشخص افتتاح نمی شد.
وی تصریح کرد: تعیین تاریخ 31 فروردین برای بهره گیری از فضای انتخابات برای پیشبرد پروژه بود تا همه با جدیت پای کار بیایند و قبل از اتمام دوران دولت این پروژه عظیم به اتمام برسد. همه عنوان می کردند که این اتفاق بسیار بعید است ولی با تمام توان به دنبال تحقق آن رفتیم. مدیر ارشد استان طی این مدت به صورت هفتگی به بازدید میدانی از پروژه پرداخت و گزارش لحظه به لحظه پروژه را در اختیار داشتیم و مشکلات و موانع را در کوتاهترین زمان ممکن رفع می کردیم.
این مقام عالی استان اظهار داشت: جشن اتمام ریل گذاری به دلیل همزمان شدن با مراسم های تنفیذ، تحلیف و سپس رأی اعتماد به وزیران به تاخیر افتاده است ولی این برنامه باشکوه حتماً بعد از این ایام و در اولین فرصت با حضور یکی از مقامات بلندپایه دولت برگزار می شود.
دکتر رازانی عنوان کرد: اتصال پروژه راه آهن به خسروی در دست اجراست که در توسعه استان بسیار اثرگذار خواهد بود و بی گمان سرنوشت جدیدی را برای کرمانشاه رقم خواهد زد زیرا با اتصال این شبکه ریلی، حمل و نقل کالا به بازار عراق و سوریه و سپس اروپا میسر می شود.



اوقات شرعی
آب و هوا