+ 0 -
ADA

دکتر رازانی خبر داد:

راه اندازی 20 کارگاه تولیدی پوشاک در استان / این طرح برای 1600 جوان کرمانشاهی ایجاد اشتغال می کند


استاندار کرمانشاه از راه اندازی 20 کارگاه تولیدی پوشاک در استان با اشتغال زایی 1600 نفر در استان خبر داد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ دکتر رازانی امروز در یک گفتگوی خبری اظهار داشت: متأسفانه امروزه بخش مهمی از پوشاک مورد نیاز مردم به صورت رسمی و غیررسمی از طریق واردات تأمین می شود که این روند به اقتصاد و اشتغال کشور آسیب زده است.
استاندار کرمانشاه افزود: دولت تدبیر و امید در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، در تلاش است بسترهای لازم برای تولید بخشی از پوشاک مورد نیاز بازار توسط تولید کنندگان داخلی را فراهم کند.
این مقام عالی استان عنوان کرد: این طرح با هدف تقویت تولید ملی و همچنین فراهم کردن فرصت های شغلی جدید برای جوانان جویای کار - به ویژه در روستاها - دنبال می شود. هدف دراز مدت نیز کاهش واردات پوشاک و همچنین صادرات است.
وی عنوان کرد: در همین راستا از یکسال پیش طرح بزرگ تولید پوشاک به منظور تأمین نیازهای داخلی  توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به اتفاق انجمن ملی پوشاک ایران طراحی و دنبال شد.
استاندار کرمانشاه این طرح را یک خیز بزرگ از سوی دولت برای اشتغال زایی ارزیابی کرد و گفت: برای اولین بار دولت و بخش خصوصی به شکل منسجم و برنامه ریزی شده به توسعه یک صنعت اشتغال زا خواهند پرداخت.
وی با اشاره به اینکه این طرح به فرجام رسیده است اظهار داشت: در اولین مرحله، این طرح در 5 استان کرمانشاه، همدان، گیلان، اردبیل و چهارمحال بختیاری اجرایی می شود. در این میان استان کرمانشاه، چهارمحال بختیاری و اردبیل به دلیل نرخ بالای بیکاری و دو استان دیگر به دلیل داشتن سابقه تولید پوشاک، در این لیست اولیه قرار گرفته اند.
این مقام عالی استان افزود: در نشست مشترکی که دوشنبه همین هفته با حضور استانداران 5 استان برگزار شد؛ توافق نامه ای برای اجرای این طرح امضاء شد.
 وی گفت: طبق این توافق نامه 70 میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح در استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است. 60 میلیارد تومان از این مبلغ به صورت تسهیلات از سوی بانک کشاورزی تأمین می شود و 10 میلیارد تومان بقیه نیز از محل اعتبار یک و نیم میلیارد دلاری - که اخیرا با اجازه رهبر معظم انقلاب و تصویب مجلس برای ایجاد اشتغال در استان ها در اختیار دولت قرار گرفت است-  تأمین می شود.
دکتر رازانی ادامه داد: این 10 میلیارد تومان به صورت کمک های فنی و اعتباری در اختیار بانک کشاورزی قرار داده می شود و با کمک آن سود تسهیلات بانکی از 18 درصد به 9 درصد کاهش پیدا می کند و اختیار کارگاه های تولیدی قرار می گیرد.
وی بیان کرد: مجموع این اعتبار 70 میلیارد تومانی صرف تهیه مکان کارگاه های تولیدی در استان ها، خرید تجهیزات، تأمین مواد اولیه، آموزش و دیگر موارد می شود.
استاندار کرمانشاه بیان کرد: بر اساس این طرح انجمن ملی پوشاک ایران - که بسیاری از تولید کنندگان مهم پوشاک عضو آن هستند - کار طراحی، آموزش، بازاریابی، فروش و نظارت بر روند تولید پوشاک را عهده دار خواهد بود.
این مقام عالی استان افزود: مرحله اول این طرح ایجاد یک شرکت پشتیبانی مادر برای سرپرستی استان ها در تهران است و همچنین فروشگاه هایی در سطح کشور ویژه عرضه تولیدات این کارگاه های لباس دایر می شود.
وی ایجاد شرکت های استانی را دومین مرحله از این طرح معرفی کرد و گفت: در هر کدام از استان های 5 گانه یک شرکت تولید پوشاک راه اندازی می شود.
دکتر رازانی ادامه داد: در مرحله سوم این شرکت، کارگاه هایی را در مناطق مختلف استان راه اندازی می کند.
وی اظهار داشت: طبق توافق به عمل آمده 20 کارگاه تولیدی پوشاک در سطح استان دایر می شود و در واقع شاهد تشکیل یک خوشه صنعتی در حوزه تولید پوشاک خواهیم بود.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: مطابق این طرح در هر کدام از این کارگاه ها بین 80 تا 100 نفر مشغول به کار خواهند شد و در استان کرمانشاه حدود 1600 شغل مستقیم برای جوانان جویای کار کرمانشاهی ایجاد می شود.
وی با تاکید بر این نکته که این 20 کارگاه در 14 شهرستان استان و با توجه به نسبت جمعیت روستایی استقرار می یابند در ادامه اظهار داشت: این کارگاه ها در شهرهای کوچک و روستاهایی که دارای ناحیه صنعتی هستند؛ دایر می شوند و  در جاهایی که فاقد چنین مناطقی هستند سریعاً محدوده هایی به عنوان ناحیه صنعتی روستایی مشخص می شوند.
این مقام عالی استان بازاریابی و برندینگ را یکی از نقاط ضعف کارگاه های تولیدی پوشاک دانست و گفت: پوشاک امروزه یک صنعت بسیار بزرگ و پولساز در دنیا محسوب می شود که در قالب آن به شکل روزانه مدل های جدید و متنوعی به بازار عرضه می شوند. در روند اجرای این طرح نیز قرار است توسط یک تیم حرفه ای، مدل های تازه و متنوع با یک برند مشخص طراحی و پس از تولید در کارگاه ها به بازار داخلی و خارجی عرضه شوند.
وی تصریح کرد: این طرح بزرگ قرار است طی دو سال اجرای شود. مدیریت ارشد استان نیز تلاش می کند با پیگیری های مستمر به اجرای آن شتاب ببخشد تا شاهد یک اتفاق مثبت در حوزه اشتغال استان باشیم.
.



اوقات شرعی
آب و هوا