+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

رسانه ابزار مهم تقویت مشارکت اجتماعی است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري با تاکید بر اهمیت دو چندان موضوعات اجتماعی در کرمانشاه تصریح کرد:رسانه های استان به عنوان ابزار مهم باید خواص و گروههای مرجع را برای تقویت شمارکت اجتماعی فعال کنند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ محمد ابراهیم الهی تبار که به مناسبت هفته کودک در دفتر نشریات "میلکان" و "ویلکان" کرمانشاه حضور یافت در جمع اعضای تحریریه این نشریه تخصصی کودکان با ابراز خرسندی از مطالب تهیه شده در این نشریه استانی تاکید کرد: موضوعات کودکان یکی از راههای نفوذ به درون خانواده ها و ایجاد حساسیت برای آموزش پذیری هنجارها است و رسانه های مرتبط با حوزه کودکان نقش اصلی را در ترویج مفاهیم دارند.

وی با اشاره به اهمیت یافتن مباحث اجتماعی در دولت تدبیر و امید تصریح کرد: اگر موضوعات اجتماعی در کشور جایگاه دارند در استان کرمانشاه باید به طور خاص پیگیری شوند چرا که با رصد وضعیت و شاخص ها نیاز به تقویت این حوزه محسوس است.

الهی تبار با بیان اینکه دولت در ابعاد ساختاری ،اعتباری و نگرشی موفق به ایجاد موجی در اهمیت مسائل اجتماعی شد افزود: اساس کار در مسائل اجتماعی مشارکت مردم است و هر چه میزان این مشارکت بالا باشد موفقیت برنامه ها در دسترس تر خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري با اشاره به وجود ظرفیت های برجسته رسانه ای در استان تاکید کرد: اگر در حوزه کودک کار به شکل مناسب انجام گیرد آموزش هنجارها و بازدارنده ها بیشتر اثر می گذارد که رسانه اصلی ترین ابزار در این راه است.

وی در ادامه با اشاره به وجود فقر اجتماعی در استان کرمانشاه راه رفع آن را تغییر نگرش ها دانست و افزود: مکرر گفته شده که دلایل توسعه نیافتگی کرمانشاه به عوامل غیر اقتصادی باز می گردد. باید بینش و نگاهها در مسیر مطالبات درست دنبال شود.

الهی تبار با بیان اینکه خواص و رسانه باید برای تقویت حوزه اجتماعی فعال شوند تاکید کرد: حوزه اجتماعی برای تقویت به ابزار نیاز دارد که رسانه ها، تشکل ها و گروههای مرجع مهم ترین ابزارها هستند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري با نامطلوب دانستن عملکرد رسانه ای در حادثه زلزله آبان ماه گذشته تصریح کرد: علیرغم اینکه فضای مجازی به شفافیت عملکردها کمک کرد و نقاط مغفول را برجسته می کرد اما برخی بی انصافی ها حتی از سوی رسانه ملی صورت گرفت که ضرورت تغییر نگاهها را نشان میدهد.

الهی تبار با اشاره به برخوردهای اخیر با سلبریتی های فعال در کمک به زلزله کرمانشاه هم گفت: این افراد سرمایه های اجتماعی بحساب می آیند و نباید سوخته شوند.این شیوه برخورد پسندیده نیست چرا که موجب بی اعتمادی اجتماعی می شود.

وی با تاکید بر ورود فعالانه خواص استان به مباحث اجتماعی در توصیه ای به رسانه ها تاکیدکرد:متمرکز مطالبه گری صحیح به ویژه از طریق خواص استان باشید در کرمانشاه بزرگان بیش از دیگر مرجع های اجتماعی اثرگذارند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري در پایان با اشاره به 40 سالگی انقلاب از رسانه های استان خواست که با تهیه آمار مقایسه ای و همخوان با استانداردهای جهانی و منطقه ای خدمات و موفقیت های نظام اسلامی را به مخاطبان و نسل جوان ارائه کنند.

 



اوقات شرعی
آب و هوا