+ 0 -
ADA

‍ ‍ معاون اقتصادي استاندار خبر داد:

رشد ٩ درصدی صادرات از مرزهای استان/ بهره برداری از فاز اول طرح جامع گمرک پرویزخان با سرمایه گذاری ۷۳ میلیارد تومانی


همزمان با افتتاح فاز اول طرح جامع گمرک پرویزخان، جلسه بررسی مسائل و مشکلات گمرک‌های پرویزخان و خسروی با حضور معاون گمرک کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ «دکتر بهزاد باباخانی» معاون هماهنگی امور اقتصادی در حاشیه مراسم افتتاح فاز اول طرح جامع گمرک پرویزخان گفت: این طرح گامی بزرگ برای ساماندهی بازارچه پرویز خان است و در توسعه صادرات غیر نفتی برای کشور بسیار مهم است.

وی افزود: این طرح امیدآفرین امروز در حالی افتتاح می شود که با بی‌رحمانه ترین تحریم‌ها مواجه هستیم و در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم که البته به لطف خداوند و با همراهی و مقاومت مردم سربلند مانده‌ایم و خواهیم ماند.

معاون استاندار اظهار داشت: مرز پرویزخان نقش بسیار مهمی در توسعه صادرات غیر نفتی داشته و بزرگترین مرز زمینی، در مرزهای مشترک ایران با عراق است و بیشترین حجم صادرات غیر نفتی از این مرز به کشور عراق و  اقلیم کردستان انجام می‌شود بنابراین باید توجه ویژه‌ای به تامین زیرساخت‌ها و رفع مشکلات آن داشته باشیم.

دکتر باباخانی بیان داشت: از میان ۵ استانی که با عراق مرز مشترک دارند استان کرمانشاه با سهم ۴۵ درصدی از صادرات غیرنفتی به عراق بیشترین نقش را در تجارت با این کشور داشته است که رشد ۹ درصدی حجم صادرات در ۸ ماهه امسال بیانگر همین موضوع است.

 وی در پایان گفت: طرح جامع گمرک پرویزخان با وجود تحریم‌ها و بیماری کرونا اجرا و فاز اول آن آماده شد و فازهای بعدی هم در آینده اجرا خواهد شد و امیدوارم این مرز به استانداردهای لازم و نیز جایگاه واقعی خود دست یابد که تحقق این مسئله نگاه ویژه و عزمی جدی را می‌طلبد.

 



اوقات شرعی
آب و هوا