+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

زلزله کرمانشاه کارگاه فوق العاده پدافند غیرعامل بود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه با بیان اهمیت موضوع پدافند غیرعامل تاکید کرد: باید روی معرفت افزایی مردم از موضوع پدافند غیرعامل متمرکز شد چرا که این امور در بستر مشارکت مردم شکل می گیرد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ محمدابراهیم الهی تبار در نشست سراسری شوراهای پدافند غیرعامل استانها که شکل ودئو کنفرانس برگزار شد افزود:کرمانشاه در پدافند غیرعامل با تجربه اقلیمی،امنیتی و بعضا سیاسی استانی خاص است که بایدتوجه ملی به آن داشت.

وی با اشاره به گزارش مطلوب استان در کارهای پدافندی گفت:در حوزه جهاد کشاورزی کارهای عملیاتی صورت گرفته و در حوزه سایبری نیز اقدامات اطمینان بخشی گزارش شده است.

 الهی تبار در ادامه با بیان اینکه زلزله غرب کرمانشاه یک کارگاه آموزشی فوق العاده ای برای حوزه پدافند است پیشنهاد داد که کرمانشاه میزبان همایش ملی پدافند غیرعامل شود تا زمینه بهره گیری از این تجربیات فراهم شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به تجربیات استان در زلزله آبان سال گذشته اظهار داشت: با تمهیداتی که اندیشیده شد بسیاری از اتفاقات خسارت بار در حوزه تاسیسات، ساختمان ها،مسائل بهداشتی و روحی روانی بروز پیدا نکرد.

وی در مورد ارتقای تشکیلات پدافند غیرعامل در استانداری و فرمانداری ها هم خاطرنشان کرد:به اندازه اهمیت حوزه پدافند غیرعامل باید به مسائل آن نگریست.

الهی تبار در ادامه با تاکید بر اهمیت آشنایی و آموزش مردم با مباحث پدافند غیرعامل گفت: پیشنهاد میدهیم که در نظرسنجی میزان آشنایی مردم با پدافند غیرعامل احصا و در جهت ارتقای آن حرکت کنیم.

وی بر تمرکز دستگاه ها به ویژه آموزش و پرورش روی پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: آموزش پدافند غیرعامل به دانش آموزان برای آینده این موضوع اهمیت ویژه دارد.

 



اوقات شرعی
آب و هوا