+ 0 -
ADA

دکتر افشین کریمی:

سطح آموزش‌های مهارتی متناسب با ظرفیت های گردشگری کرمانشاه نیست


دکتر افشین کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری صبح دوشنبه ۱۱ آذرماه در نشست شورای مهارت استان کرمانشاه كه با حضور مهندس نجفي مهر مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تحول اداری استانداري و مديران دستگاه هاي عضو كارگروه برگزار شد؛ اظهار داشت: استان كرمانشاه در حوزه گردشگري داراي پتانسيل هاي بسيار گسترده و ارزشمندي است و توسعه اين بخش يكي از مهم ترین اولویت هاي مديريت ارشد استان محسوب مي شود.

وي افزود: خوشبختانه با توجه به تلاش ها و پيگيري هاي صورت گرفته توسط مديريت ارشد استان، امتياز ميزباني رويداد بين المللي اكوتوريسم و گردشگري روستايي در سال ۲۰۲۰ به كرمانشاه واگذار شده است.

دكتر افشين كريمي تاكيد كرد: برگزاري شايسته و مناسب رويداد بزرگ  كرمانشاه 2020 اولويت جدي استان است و در همين راستا در نشست شوراي برنامه ريزي استان 4 ميليارد و 500 ميليون تومان به بودجه میراث فرهنگی استان جهت اجراي برنامه هاي اين حوزه اضافه شد.

معاون استاندار در ادامه به تشريح تجربيات موفق استان هاي شمالي در حوزه گردشگري اشاره كرد و گفت: استان هاي شمالي چندين دهه است كه با صنعت گردشگري از نزديك آشنا هستند و از انباشت تجربه زیادی دارند و تجربيات اين حوزه نيز در ميان ساكنان اين استان ها كاملا نهادینه شده است و به شكل فراگيري از اين دستاوردها براي رونق بيشتر اقتصادي استفاده كرده اند.

اين مدير ارشد استان با اشاره به اينكه در يزد نيز اتفاقات بسيار خوبي در حوزه گردشگري رقم خورده است؛ عنوان كرد: يزدي ها بناهاي تاريخي و فضاهاي قديمي و سنتي شهر خويش را - كه مختص منطق كويري است- را كاملا حفظ كرده اند و شهروندان و كارمندان ادارات و ارگان ها نيز كاملا با فرهنگ گردشگري و نحوه درست برخورد با توريست هاي داخلي و خارجي آشنايي دارند.

وي ادامه داد: همچنين آن ها در قالب يك برنامه مدون، شهر را با محوریت گردشگری و ضرورت هاي اين حوزه  توسعه داده اند و بناهاي جديد بخش خصوصي و دولتي نيز متناسب با اين معماري سنتي ساخته مي شوند. مجموعه اينكارها باعث شده تا منظر تاريخي يزد توسط سازمان يونسكو ثبت جهاني شود.

دكتر كريمي با اشاره به شكل گيري رونق نسبي گردشگري در برخي مناطق استان كرمانشاه، اظهار داشت: متاسفانه سطح آموزش‌ها و مهارت ها متناسب با ظرفیت ها و پتانسيل هاي گردشگری کرمانشاه نیست و جامعه كرمانشاهي هنوز آشنايي قابل قبولي با اين صنعت مهم ندارد. معماري كنوني ما نيز هويت خاصي ندارد و ساختمان هايي كه طي اين سال ها در كرمانشاه و ديگر شهرهاي استان ساخته شده اند تفاوتي با ساختمان هاي كرج و حومه تهران ندارند.

معاون توسعه منابع و مديريت استانداري تاكيد كرد: اگر خواهان رونق اقتصادي استان هستيم بايد با جديت به دنبال آموزش هاي مهارتي مورد نياز حوزه گردشگري و فرهنگ سازي هاي فراگير در اين حوزه باشيم و بايد يك نيازسنجي دقيق از آموزش هاي مورد نياز اين حوزه صورت گیرد و در شورای برنامه ریزی استان اعتبارات مورد نيز آن مصوب شود.

وي اظهار داشت: متاسفانه مردم ما هنوز به دنبال کارمندی هستند و فرصت هاي پديد آمده در حوزه پولسازي مانند صنعت گردشگري را جدي نگرفته اند. بايد تلاش كرد با فرهنگ سازي هوشمندانه در اين نگرش هايي كه مانع جدي توسعه هستند؛ تغيير ايجاد كرد.

روابط عمومي و امور بين الملل استانداري كرمانشاه



اوقات شرعی
آب و هوا