+ 0 -
ADA



سفر 4 هزار و 600 میلیارد تومانی/ سفری که به اندازه یک هیئت دولت برای کرمانشاه برکت داشت


در سفر اخیر دکتر پورمحمدی معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیران مالی و بانکی کشور به استان کرمانشاه مبلغ 4 هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار به پروژه های زیرساختی و اقتصادی استان اختصاص یافت.

سفر این هیئت با تلاش ها و پیگیری های استاندار کرمانشاه در پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۸ صورت گرفت. در این روز کرمانشاه شاهد ورود گروهی از مدیران مالی و بانکی کشور شامل دکتر سید حمید پورمحمدی معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر شهیدزاده مدیرعامل صندوق توسعه ملی، دکتر چقازردی مدیرعامل بانک سپه، دکترخدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی، دکتر مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون، دکتر بیگدلی مدیرعامل بانک ملت و اعضای هیئت مدیره بانک هایملی، تجارت، رفاه کارگران، صادرات و توسعه صادرات بود. این تیم در مدت زمان حضور در استان پروژه های اصلی اقتصادی و زیربنایی استان را بررسی کردند و اعتبار لازم را به آن ها اختصاص دادند. 

 

سفری که به اندازه یک هیئت دولت برای کرمانشاه برکت داشت

استاندار کرمانشاه در نشست بررسی روند اجرایی تفاهم‌نامه‌های منعقدشده در سفر معاون سازمان برنامه و بودجه کشور به کرمانشاه که با حضور معاونین عمرانی و اقتصادی استاندار، حبیب الله وفایی رئیس سازمان برنامه وبودجه استان، شهردار کرمانشاه و مدیران آب منطقه ای و آبفای استانبرگزار شد با تاکید بر اهمیت ویژه این سفر اظهار داشت: سفر هیئت مدیران مالی و بانکی به استان به اندازه یک سفر هیئت دولت برای کرمانشاه ثمرات و برکات داشت و ۴ هزار و ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار برای استان در پی داشت. 

 

اختصاص 4 هزار و 600 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌ها و اجرای طرح های اقتصادی

 

استاندار کرمانشاه در ادامه به تشریح دستاوردهای این سفر پرداخت و افزود: در این سفر توانستیم در مجموع 950 میلیارد تومان برای تکمیل و اجرای پروژه های زیر بسیار مهمی مانند قطارشهری کرمانشاه، بزرگراه گیلانغرب _ سومار، بزرگراه کرمانشاه _ کامیاران و تصفیه خانه شهر کرمانشاه، اعتبار بگیریم که یک اتفاق بسیار بزرگ و کم نظیر طی سال های اخیر محسوب می شود.

مهندس بازوند افزود: همچنین در این سفر، مدیران عامل بانک ها یک مجموعه نشست‌های تخصصی با صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و کارآفرینان استان برگزار کردند. در این نشست ها پیرامون اجرای  ۱۲۰ طرح به مبلغ سه هزار و650 میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی هفته هزارو 100 نفر به توافق رسیدند. 

 

اختصاص 720 میلیارد تومان به قطار شهری کرمانشاه

در ادامه این نشست مهندس وفایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به تشریح اعتبارات تخصیص یافته به این پروژه ها پرداخت و گفت: در این سفر در مجموع  ۴ هزار و ۶۰۰میلیارد توماناعتبار به استان اختصاص یافت وبعد از اتمام سفر نیز در کمترین زمان ممکن تضمین های لازم برای تامین مالی طرح مذکور توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و شهرداری کرمانشاهصادر شد. 

وفایی عنوان کرد: در حوزه قطار شهری ۷۲۰ میلیارد تومان برای اتمام فاز یکاین پروژه اختصاص یافت و مقرر شد این طرح مهم تا ۲۹ اسفندماه ۹۹ به اتمام برسد. از این مقدار، مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکتشهرداری کرمانشاه تامین می شود که ۵۰ درصد اصل و سود بر عهده سازمان برنامه کشور بوده و 50 درصد دیگر برعهده شهرداری کرمانشاه است. 

وی افزود: ۲۲0میلیارد تومان نیز از طریق ساز و کار ماده ۵۶ تامین اعتبار می شود که از این مقدار، مبلغ 120 میلیارد تومان با تضمین سازمان برنامهو بودجه کشور و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان با تضمین شهرداری کرمانشاه تامین می شود.

وفایی ادامه داد:350 میلیارد تومان هم به صورت نقد توسط شهرداری کرمانشاه و یا از طریف فروش اموال مازاد این مجموعه تامین می شود.

 

اختصاص 160 میلیارد تومان به جاده های گیلانغرب – سومار وسنندج - کامیاران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ادامه داد: همچنین در این سفرمقرر شد مبلغ 80 میلیارد تومان برای احداث جاده گیلانغرب به سومار و مبلغ 80 میلیارد تومان نیز برای تکمیل بزرگراه کرمانشاه – کامیاران توسط توسطبانک های عامل با سازوکار ماده ۵۶ قانون تنظیم، در اختیار این پروژه هاقرار گیرد. پرداخت اصل و فرع اوراق این پروژه ها را نیز سازمان برنامهبودجه تضمین کرده است.

 

اختصاص 70 میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه خانه کرمانشاه

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: برای اتمام تصفیه خانه آب شربکرمانشاه نیز ۷۰ میلیارد تومان اعتبار با استفاده از مکانیزم ماده ۵۶اختصاص یافت که تضمین پرداخت اصل و فرع آن با سازمان برنامه و بودجه کشور است.

 

تحکیم جایگاه کرمانشاه به عنوان مرکزیت غرب کشور

 

مهندس بازوند در ادامه این نشست عنوان کرد: با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی استان، کرمانشاه در واقع مرکز ثقل مبادلاتی غرب کشور محسوب می شود و از دیرباز تاکنون خدمات متنوعی را در حوزه‌های مختلف بهاستان‌های همجوار ارائه کرده است. 

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: تکمیل این زیرساخت های مبادلاتی و زیربنایی کمک بسیار بزرگی به کرمانشاه خواهد تا بتواند نقش مرکزیت غرب کشور را بهتر از گذشته ایفا کند.

 



اوقات شرعی
آب و هوا