+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه در شورای اشتغال استان با حضور وزیر کار:

شستا سهم اعتباری خود در پروژه های استان را تأمین کند/ وزارت کار اقدام لازم برای تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای استان را انجام دهد


استاندار کرمانشاه، قرارگاه ملی اشتغال استان را یک سند پیش‌برنده در کاهش نرخ بیکاری استان دانست و با تاکید بر تجهیز مراکز فنی و حرفه ای کرمانشاه توسط وزارت کار، از شستا خواست که سهم و آورده خود در پروژه های استان را تامین کند‌.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ دکتر "محمدطیب صحرایی" در نشست شورای اشتغال استان کرمانشاه که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پنج عضو مجمع نمایندگان استان برگزار شد، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: تمرکز و اولویت در استان کرمانشاه بر کار، معیشت و اشتغال خواهد بود و بارقه‌های خوبی از گشایش‌های اثرگذار ‌در این فضا دیده می‌شود ضمن آنکه بسته خوبی برای فضای اشتغال استان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیده شده و خواهیم داشت.

استاندار کرمانشاه افزود: آنچه در گذشته تحت عنوان قرارگاه ملی اشتغال طراحی شده است با همراهی و پیگیری‌های لازم ابلاغ خواهد شد و به‌عنوان یک سند پیش‌برنده در استان مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: برخی مسائل و‌ مشکلات در زمینه اشتغال استان که مربوط‌ به مسائل بالادستی مانند مجوزها، اختیارات و .... است باید مرتفع شود تا در قالب‌های مختلف به ابلاغ‌های کاری تبدیل و از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده و‌ بهره‌برداری شود‌.

مدیر ارشد استان خاطر نشان کرد: حوزه بانک‌ها در استان کرمانشاه یک حوزه گلوگاهی و مهم است و درخواست داریم تا  بتوانیم حداقل در بانک‌های عامل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سطح اعتبارات خوبی را جذب تا برای ترمیم کمبودهای حوزه های مختلف، اشتغال‌های زودبازده و عقب‌مانده گام برداشته و آنها را حمایت کنیم.

صحرایی با بیان اینکه شستا می‌تواند با انجام پروژه‌ها در زمینه جهش اشتغال استان موثر باشد، بیان داشت: در برخی موارد شستا سهم و آورده خود را در استان تأمین نکرده و درخواست استان محقق شدن این سهم‌ها است برهمین اساس منتظر همراهی مضاعف هم هستیم.

مدیر ارشد استان ادامه داد: مدیران استانی در زمینه پیگیری مصوبات سفر و طرح‌های اشتغالزا پیگیری مصرانه، جدی و فعال داشته باشند زیرا ممکن است یک کار شش ماهه با پیگیری شش روزه جلو بیافتد.

صحرایی خاطر نشان کرد: باید در حوزه فنی و حرفه‌ای با جدیت به‌دنبال کسب مهارت برای جوانان بود و  توجه ویژهی به این مهم داشت و  از حداقل امکانات نیز در این زمینه استفاده شود ضمن آنکه از وزیر  تعاون، رفاه و کار اجتماعی درخواست داریم تا در زمینه تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای گامی اثرگذار برداشته شود.

وی همچنین توانمندسازی معتادان متجاهر را مهم دانست و عنوان کرد: مجموعه‌ای از کارگاه‌ها برای این قشر در نظر گرفته شود تا تحت پوشش مهارت‌آموزی قرار گیرند.



اوقات شرعی
آب و هوا