+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

شهرداران به دنبال خلق درآمد پايدار براي شهرداري ها باشند

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري گفت: شهرداران بايد نوع نگاه خود را به خلق درآمد تغيير دهند زيرا خلق درآمد، تنها ارجاع به ماده 100 و شهر فروشي و تغيير كاربري نيست.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس مهرداد سالاري امروز در گردهمايي شهرداران استان كه در محل سالن جلسات تدبير استانداري برگزار شد، افزود: 50 درصد خدمات در استان كرمانشاه در مركز استان ارائه مي شود و به خاطر حجم خدمات شهرداري كرمانشاه نسبت به شهرداري هاي ديگر متفاوت است.

 وي اظهار داشت: براي حل سريعتر مشكلات در شهر كرمانشاه يك كميته راهبردي و با حضور مديركل دفتر شهري استانداري، فرماندار، شهردار و رئيس شوراي شهر و كميسيون هاي عمران و سرمايه گذاري تشكيل شده زيرا خدماتي كه در كرمانشاه ارائه مي شود فراتر از استان است و اين شهر حتي به استان هاي همجوار و كشور عراق نيز خدمات ارائه مي كند.

وي با اشاره به برگزاري نشست كارگروه توسعه منطقه 4 كشور در استان كرمانشاه، بيان داشت: از سوي وزارت كشور مقرر شده كه دبيرخانه اين كارگروه با استان كرمانشاه باشد و اولين جلسه آن هفته گذشته به منظور بررسي هاي لازم براي توسعه هر چه بيشتر استان هاي اين مناطق در كرمانشاه برگزار شد.

مهندس سالاري در ادامه به ايجاد درآمد پايدار توسط شهرداران تاكيد كرد و گفت: شهرداران بايد به گونه اي عمل كنند كه يك درآمد پايدار و عمومي را در شهرداري ها داشته باشند و همواره تلاش خود را براي خلق درآمدهاي جديد بكار گيرند.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري با تاكيد بر نظارت كافي و جدي شهرداران در اجراي پروژه هاي عمراني در شهرها، تصريح كرد: وظايف شهرداران به گونه اي است كه از يكسو بايد براي خلق درآمدهاي جديد تلاش كنند و از سوي وظيفه دارند كه به عموم جامعه خدمات بهتر و بيشتر ارائه كنند.

وي خاطرنشان ساخت: شهرها نيازهاي روز دارند و در حال حاضر در شهرهاي توسعه يافته دنيا بحث شهرهاي الكترونيكي، يكي از نيازهاي مهم به شمار مي رود لذا شهرداري ها علاوه بر اينكه بايد به كارهاي روزمره خود بپردازند همچنين ضرورت دارد كه در فكر  ارائه خدمات جديد به شهروندان باشند.

وي شهرداران را به اجراي فضاهاي زيبا و اثربخش براي مردم با هزينه هاي كم فراخواند و گفت: ضرورت ندارد كه با هزينه هاي زياد به دنبال اجراي خيلي طرح هاي سنگيني باشيم كه با توجه به وضعيت بودجه از اجرا و ادامه آنها بازبمانيم لذا با هزينه هاي كم مي توان فضاهاي بسيار زيبا و مفرح براي شهروندان ايجاد كرد كه اين موضوع به خلاقيت و ابتكار شهرداران نياز دارد.

مهندس سالاري تاكيد كرد: نبايد يك الگو فضاي شهري را براي تمام شهرهاي استان بكار برد مثلاً اگر يك نماد يا يك پروژه در يك شهر انجام مي شود هيچ نيازي به استفاده اين نماد در شهرهاي ديگر  نيست بلكه گردشگر به هر كدام از شهرهاي استان مي رود بايد با برنامه ها و اقداماتي متفاوت روبرو شود تا انگيزه كافي براي سفر مجدد را پيدا كند.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري گفت: شهرداران وظيفه دارند كه از خلاقيت ها و قابليت هاي خود براي برند شدن شهرها استفاده كنند و اگر تنها به روش هاي قديمي و سنتي بسنده كنيم هيچ تحولي در شهرها اتفاق نخواهد افتاد.

وي با بيان اينكه در شهرها بايد فضاي زندگي متنوع باشد بر ضرورت تجهيز خدمات و ماشين آلات آتش نشاني شهرهاي استان به تجهيزات جديد تاكيد كرد.

وي تصريح كرد: شهرداران بابت پول و درآمدي كه از مردم دريافت مي كنند در قبال آنها تعهد و وظيفه دارند كه خدماتي مطلوب ارائه كنند.

مهندس سالاري تاكيد كرد: چنانچه مشاهده شود كه هر كدام از شهرداري هاي استان از اعتبارات عمراني خود صرف پرداخت حقوق به پرسنل خود مي كند حتماً اعتبارات عمراني آن كم و صفر خواهد شد زيرا اعتبارات عمراني را به شهرداري هايي مي دهيم تا مشاركت براي ارائه خدمات كسب گردد و از اين طريق فرصت سازي و توسعه فضاي شهري براي شهروندان ايجاد شود.

وي همچنين از اختصاص بيش از 15 ميليارد تومان اعتبار براي شهرداري هاي مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: با تخصيص اين اعتبارات در نظر داريم كه علاوه بر بازسازي اين مناطق فرصتي مناسب براي ارائه خدمات بيشتر به شهروندان مناطق زلزله زده ايجاد شود.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري بيان داشت: از فرمانداران خواسته ايم كه علاوه بر انجام كارهاي اقتصادي و امورات سياسي حتماً به بخش عمران شهرستان ها هم توجه ويژه داشته باشند.

مهندس سالاري با بيان اينكه خلق درآمد در شهرداري تنها ماده 100 نيست، گفت: شهرداران بايد نوع نگاه خود را به درآمد شهرداري ها تغيير دهند زيرا خلق درآمد، تنها اقدام به ماده 100 و شهر فروشي و تغيير كاربري نيست زيرا با اين موضوعات نه تنها درآمد پايداري براي شهرداري محقق نمي شود بلكه منجر به افزايش گرفتاري ها و مشكلات در شهرها مي گردد.

وي در پايان سخنان خود با اشاره به ضرورت حمايت از توليدات و كالاهاي ايراني در سال حمايت از كالاي ايراني خواستار خريد تمام محصولات مورد نياز در شهرداري ها از توليدات داخلي توسط شهرداران شد.



اوقات شرعی
آب و هوا