+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

شهرک صنعتی مشترک میان کرمانشاه و اقلیم کردستان ایجاد می‌شود


استاندار کرمانشاه گفت: طی توافق با استانداران استان‌های مرزی اقلیم کردستان عراق در صدد ایجاد شهرک صنعتی مشترک با این منطقه هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ دکتر محمدطیب صحرایی پس از نشست استانداران استان‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در ارومیه در گفت وگو با خبرنگاران از تعامل خوب میان دو منطقه خبر داد و افزود: بر سر مباحث کلی و جزیی ۲ جانبه برای مردم منطقه به توافق رسیدیم.

وی با اشاره به توافق ۲ منطقه در راستای توسعه اقتصادی اظهار کرد: در نشست امروز مقرر شد شهرک صنعتی مشترک بین استان کرمانشاه و استان‌های همجوار در اقلیم کردستان عراق ایجاد شود.

دکتر صحرایی ادامه داد: با تعریف یک مسیر توسعه و با استفاده از تقویم اجرایی به جدیت پیگیر ایجاد شهرک صنعتی مشترک هستیم و به زودی کلنگ ساخت آن را به زمین می‌زنیم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در این راستا کمیته اجرایی مشترکی شکل می‌گیرد تا مجموعه توافقات را در زمان بندی مشخص دنبال کند.

وی با اشاره به تسهیل در حمل و نقل میان مرزی گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک بین کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق، تلاش برای راه اندازی حمل و نقل مشترک زمینی، تسهیل در صادرات از مباحث مهم امروز میان استانداران ۲ طرف بود تا با ایجاد اشتراکات حداکثری در ضوابط گمرکی دو طرف در توسعه مراودات اقدامات موثری انجام شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تسهیل صادرات خودرویی یادآور شد: طبق روال گذشته خودروهای حامل کالا صادراتی باید در مرز توقف و کالاهای خود را به خودروهای حمل عراقی منتقل می‌کردند که ضمن دشواری حمل و نقل گاهی شاهد قاچاق و نابود شدن برخی کالاها بودیم.

دکتر صحرایی با اشاره به توافق جدی با اقلیم کردستان عراق در این ارتباط افزود: در راستای تسهیل حمل و نقل راحت توافق نهایی شد تا برای اجرایی شدن توافقات کمیته اجرایی مشترک در این باره شکل گیرد تا به صورت دقیق و روشن به مرحله اجرا برسد.

وی در بخش دیگری با اشاره به ظرفیت‌های علمی کرمانشاه ادامه داد: در حال حاضر کرمانشاه میزبان سه هزار دانشجوی خارجی است و امکان افزایش این تعداد نیز وجود دارد که این امر ظرفیت خوبی برای انواع همکاری‌های علمی با اقلیم کردستان عراق است.

دکتر صحرایی گفت: در زمینه تقویت توریست سلامت و گردشگری بهداشت و درمان و همچنین تردد مرزی نیز تصمیمات خوبی گرفته شد تا برای آبادانی منطقه گام موثری برداریم.



اوقات شرعی
آب و هوا