+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

شهید حاج قاسم سلیمانی مایه افتخار آزادی خواهان جهان است/ تبیین مکتب شهید حاج قاسم در بین کودکان، نوجوانان و جوانان جامعه ضروری است/ مراسم تشییع ۷ شهید گمنام در استان باید باشکوه برگزار شود


استاندار کرمانشاه گفت: تبیین تعهد، روحیات، اخلاق، ولایت پذیری و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در بین کودکان، نوجوانان و جوانان جامعه ضروری است زیرا این منش و اخلاق متعالی، کشور را از گزند دشمنان ایمن می سازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه "بهمن امیری مقدم" در جلسه ستاد بزرگداشت روز جهانی مقاومت که با حضور اعضا در محل سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد، رمز پیروزی و بالندگی هر چه بیشتر ایران اسلامی را حرکت در مسیر پر افتخار شهیدان و ایثارگران عنوان کرد و بیان داشت: شهدای گرانقدر ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و اگر می خواهیم که در دنیا و آخرت عاقبت بخیر شویم باید مسیر آنان را که دفاع از انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی و حریم ولایت بود، سرلوحه کاری خود قرار دهیم.

وی با اشاره به در پیش بودن مراسم بزرگداشت سالروز شهادت "حاج قاسم سلیمانی سردار بزرگ مقاومت"، ایشان را مایه افتخار آزادی خواهان جهان خواند و گفت: شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی تنها به جهان اسلام متعلق نبود بلکه متعلق به کل دنیا است و خدای متعال به ایشان عزت جهانی داد.

مقام عالی استان با بیان اینکه امروز رفتار و اخلاق شهید سلیمانی برای همه آزادیخواهان جهان الگو و سرمشق شده است، ادامه داد: استکبار جهانی با توجه به قدرت و عظمت نام "شهید سلیمانی" تلاش می کند تا چهره ارزشمند این سردار بزرگ مقاومت و ایستادگی را تخریب کند اما غافل از اینکه خدا به شهید سلیمانی عزت داده است.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن "هفته بصیرت از دوم تا نهم دیماه" تصریح کرد: این هفته خودش یک مناسبت ویژه برای دفاع از ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که به مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی یعنی از نهم تا نوزدهم دیماه و دهه دفاع از ولایت و مقابله با استکبار جهانی ختم می شود که باید از این مناسبت ها بیشترین و بالاترین بهره را برای جهاد تبیین و استکبار ستیزی در بین نوجوانان و جوانان جامعه داشته باشیم.

وی خواستار تبیین مسیر و حرکت پرافتخار شهدا یعنی دفاع از انقلاب اسلامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی و حریم ولایت شد و اظهار داشت: اگر می خواهیم که در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم باید مسیر شهیدان را با استواری و ایستادگی در مقابل استکبار جهانی ادامه دهیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: کانون پرورش فکری نوجوانان و جوانان و همچنین آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید به اجرای برنامه های متنوع و جذاب به منظور تبیین تعهد، روحیات، اخلاق و ولایت پذیری و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در بین کودکان نوجوانان و جوانان جامعه توجه ویژه کنند.

وی همچنین با اشاره به تشییع ۷ شهید گمنام در استان در ایام شهادت حضرت صدیقه کبری(س) از یکم تا ششم دیماه گفت: این عزیزان از جان و هستی خود در دنیا گذشتند و در مقابل دشمن ایستادگی کردند که با توجه به مراسم تشییع و خاکسپاری آنان در استان بر همه ما لازم است که استقبال باشکوهی داشته باشیم.

مقام عالی استان بیان داشت: باید با یک برنامه خوب و جامع، شرایط حضور مردم و دانشگاهیان در مراسم خاکسپاری شهدای گمنام فراهم شود و دستگاه های اجرایی موظف به همکاری کامل در برگزاری مراسم باشکوه تشییع و خاکسپاری این شهدای والامقام در استان هستند.

نماینده عالی دولت در استان بیان داشت: ما باید مسیر شهدا را ادامه دهیم و عکس آنان رفتار نکنیم زیرا عکس رفتار شهدا به معنای ضربه زدن به کشور و انقلاب اسلامی است.

استاندار کرمانشاه علت دشمنی آمریکا و استکبار جهانی را قدرتمندشدن ایران اسلامی در عرصه های مختلف به ویژه عرصه نظامی عنوان کرد و گفت: شهدا این عزت و عظمت را برای ایران اسلامی خلق کرده اند که ما خود را مدیون رشادت های آنان می دانیم.



اوقات شرعی
آب و هوا