+ 0 -
ADA

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در یادداشتی تاکید کرد

ضرورت احیای فرهنگ عذرخواهی با اقدام رهبری


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در یادداشتی بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ پذیرش اشتباه و عذرخواهی بین مدیران کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ "حسین خوش اقبال" در یادداشتی آورده است: فرهنگ مسئولیت پذیری و عذرخواهی یکی از اصولی است که متاسفانه در بدنه مدیران کشور بسیار کمتر به آن پرداخته شده  و عذرخواهی، واژه‌ای بیگانه برای بسیاری از مسئولان کشور است، در حالی که می بینیم رهبر جامعه اسلامی در این زمینه پیش قدم می‌شوند.

در ادامه این یادداشت آمده است: اولین روز از سال جدید بود که مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدای سال خود، با توجه به برخی از آمارهایی که به ایشان رسیده بود، رتبه اقتصادی کشور را هجدهم در جهان عنوان کردند که این امر توسط دلسوزان مورد نقد قرار گرفت و به ایشان اطلاع داده شد که این آمار دقیق نیست. همین کافی بود تا در بین سخنرانی اول و سخنرانی دوم در سال جدید، معظم له با استفاده از کانالها و منابع علمی و پژوهشی، خبر فوق را چند باره مورد بررسی قرار داده و به محض آنکه محرز گردید اطلاعات فوق مربوط به چند سال گذشته بوده،  فورا به آن اشاره کردند. مقام معظم رهبری فرمودند: " من در سخنرانی اول فروردین در باب رتبه اقتصادی کشور یک آماری را عرض کردم. بعد از آن چند نفر به من تذکر دادند که این آمار درست نیست. من به دفترمان گفتم که بررسی کنند و بررسی کردند معلوم شد که حرف آنها درست است. برهمین اساس موضوع بررسی و مشخص شد آمار مربوط به رتبه هجدهم کشور صحیح نیست و مربوط به چند سال قبل است که لازم است از افرادی که این موضوع را متذکر شدند، صمیمانه تشکر کنم".

معاون استانداری کرمانشاه در ادامه یادداشت خود آورده است: این امر صواب که بین مسئولین کمتر دیده شده به واقع می‌تواند پایه گذار جریانی بسیار نیکو و پسندیده در کشور باشد و الگوی بسیار مناسبی برای دیگر مدیران کشور باشد تا بدور از هرگونه دوراندیشی و احیانا نگاه های غیر کارشناسی؛ بعد از آنکه متوجه خطایی شدند به مردم پاسخگو باشند. درخصوص فرهنگ عذرخواهی مسئولان از مردم، می‌توان اذعان داشت که از گمشدگان اخلاق سیاسی ما بوده و امیدواریم این رفتار حکیمانه مقام معظم رهبری بتواند در بین بدنه مدیران کشور بدور از هرگونه تنشی جایگزین برخی رفتارهای غیرمسئوولانه گردد.

در بخش پایانی این یادداشت آمده است: در واقع این عذرخواهی و اصلاح آمار، نشان دهنده روحیات انسانی، صادقانه و وجدان بیدار و درجات والای مقام معظم رهبری است که نه تنها از شأن و جایگاه ایشان نکاست، بلکه در افکارعمومی و میان صاحب نظران مورد استقبال قرار گرفت و به محبوبیت حضرت آقا در میان ملت افزود.



اوقات شرعی
آب و هوا