+ 0 -
ADA



طرح کاهش زنجیره انتقال در کرمانشاه آغاز شد/ مردم در اجرای این طرح نقش مهمی بر عهده دارند


استاندار کرمانشاه با بیان اینکه طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا ویروس از صبح امروز( جمعه هشتم فروردین) آغاز شد، گفت: این طرح تا ۱۵ فروردین ماه اجرا می‌شود و در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، تمدید خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند روز جمعه در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا ازکاهش تماس و قطع زنجیره انتقال به عنوان یکی از راهبردهای اصلی برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا نام برد و اظهار داشت: در اجرای این طرح با کاهش تماس، برگزار نکردن اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری گام مهمی در کنترل بیماری برداشته خواهد شد.

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: در سطح استان طرح بررسی و پیش بینی های لازم برای اجرای کامل آن انجام شده و با همت عوامل اجرایی و همکاری مردم با قاطعیت و جدیت و لحاظ اقدامات سختگیرانه برای حفظ سلامت مردم اقدام می کنیم.


بازوند در رابطه با محدودیت های اعمال شده در این طرح گفت: صرفاً افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است. نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو و بیمه نامه خودرو صورت می‌پذیرد.


وی افزود: خروج افراد غیرساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع و بلکه تسریع می‌گردد. این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و از کنار گذرها عبور خواهند کرد.


استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مدارس و دانشگاه ها تا پایان زمان طرح تعطیل هستند، اظهارداشت: بوستان ها، تفرجگاه ها، مراکز تفریحی، استخرها و دیگر مکان ها که محل تجمع افراد هستند تعطیل خواهند بود.


بازوند ادامه داد: اصناف و مشاغل مشمول مقررات این طرح در قالب گروه بندی سه گانه گروهی که باید کاملا فعال باشند، گروهی که باید تعطیل شوند و گروهی که براساس اقتضا و شرایط محلی فعالیت آنها می تواند مجاز باشد، فعالیت می کنند.
وی یادآور شد: ادارات دولتی برابر بخشنامه صادره معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری استخدامی حداکثر با یک سوم نیروهای اداری و به صورت شیفت بندی خدمات رسانی خواهند کرد.


استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه برگزاری هرگونه مراسم که موجب تجمع افراد شود اعم از رسمی و غیررسمی ممنوع است، گفت: تردد خودروهای امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها، مایحتاج مردم، سوخت مشمول ممنوعیت‌ها نمی‌ شود.
بازوند اظهارداشت: محدودیت حداکثری در جابجایی مسافر با هواپیما، قطار و اتوبوس های بین شهری ضمن اجرای کامل پروتکل های بهداشتی، اعمال می شود.


وی عنوان کرد: طرح کنترل های بهداشتی در مبادی خروجی با تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با مشارکت بسیج، هلال احمر و سایر بخش های ذیربط در نقاط مورد نظر، اجرایی خواهد شد.


استاندار کرمانشاه افزود: ممنوعیت های تعیین شده شامل کارکنان دستگاه های دولتی که محل سکونت آنها با محل کارشان در یک نقطه قرار ندارد؛ نمی شود و تیم های تشخیصی مستقر در مبادی کنترلی با احراز موضوع نسبت به صدور تردد این دسته از کارمندان اقدام می کنند.


بازوند تاکید کرد: به منظور تضمین اجرای طرح، خودروهای افراد متخلف از این مقررات به مدت یک ماه با اخذ کلیه هزینه های جانبی توقیف می شود. همچنین جریمه نقدی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و پلمپ واحدهای صنفی متخلف با هماهنگی سازمان تعزیزات حکومتی به مدت یک ماه، در دستور کار قرار دارد.


وی گفت: مشارکت و همراهی مردم در اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا ویروس (فاصله گذاری اجتماعی) بسیار مهم است.
به گزارش ایرنا تاکنون ۱۹۴ نفر در استان کرمانشاه به کرونا مبتلا شده اند که ۲۱ نفر از آنان جان خود را از دست دادند.



اوقات شرعی
آب و هوا