+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه در جلسه ويدئو كنفرانس با رئيس جمهور:

مردم كرمانشاه همراهي مناسبي در اجراي طرح فاصله گذاري اجتماعي دارند/ خدمات دولت در طرح تحول سلامت به مبارزه با بيماري كرونا كمك شاياني كرد


استاندار كرمانشاه گفت: با همراهي و همدلي مردم اين روزهاي سخت را نيز پشت سرخواهيم گذاشت و از حمايت هاي دولت از استان براي حفظ سلامت مردم تشكر مي كنم.

 به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه: " هوشنگ بازوند" در جلسه ويدئو كنفرانس با  رئيس جمهور كه در مركز سلامت ١٦ ساعته حضرت امام (ره) برگزار شد در جمع كاركنان و مسوولين بهداشت و درمان استان گفت: امروز شاهد نتايج مثبت اجراي طرح تحول سلامت در استان هستيم و فراهم شدن بستر موجود براي ارائه خدمات به بيماران مبتلا به كرونا در اين استان؛ نتيجه زحمات و حمايت هاي دولت در شش سال گذشته است.

بازوند افزود: در كرمانشاه ٣٨٠ تخت براي خدمات به بيماران آماده شده و در قالب نقشه راه پيشگيري و كنترل بيماري كرونا؛ ضمن انجام اقدامات پيشگيرانه براي كاهش زنجيره انتقال، شرايط را براي پذيرش و درمان در روزهاي پيك نيز فراهم كرده ايم.

 

نماينده عالي دولت در كرمانشاه از همكاري نيروهاي نظامي و انتظامي استان تشكر كرد و اظهار داشت: هم اكنون دو نقاهتگاه نيز توسط ارتش و سپاه تجهيز و آماده شده است و نيروي انتظامي نيز علاوه بر همكاري در ضدعفوني اماكن عمومي در حال حاضر مسووليت اجراي طرح فاصله گذاري اجتماعي را برعهده دارد.

 

بازوند اقدامات صورت گرفته در استان را براي كاهش زنجيره انتقال كرونا و جلوگيري از شيوع اين بيماري مطلوب ارزيابي كرد و گفت: علاوه بر مشاركت بسيار مطلوب مردم در انجام اقدامات پيشگيرانه؛ امروز شاهد هستيم مردم اين ديار با تجربه مشكلات در بحران هاي زلزله و سيل و مقاومت شجاعانه در هشت سال دفاع مقدس؛ با تمام وجود براي حل اين بحران نيز پاي كار هستند.

 

وي از كاهش تعداد مسافرين به استان به عنوان يك مزيت در مقابله با كرونا نام برد و افزود: با اطلاع رساني صورت گرفته و همكاري همه دستگاه هاي اجرايي امسال پذيرش مسافرين نوروزي را نداشتيم و امكاناتي نيز فراهم نشد؛ اما بعد از عبور از اين بحران ميزبان قدوم همه عزيزان خواهيم بود.

 

استاندار كرمانشاه تلاش هاي صورت گرفته در زمينه اطلاع رساني، آموزش و جلب مشاركت مردم را بسيار مطلوب دانست و اظهار داشت: با راه اندازي استوديو سلامت در صدا و سيما و فعاليت مستمر رسانه ها در بازه زماني كوتاه حساس سازي انجام و با گسترش فعاليت تبليغي و آموزشي مردم اهتمام و عزم بيشتري را در انجام توصيه هاي بهداشتي داشتند و اين موضوع ادامه دارد.

 

بازوند گفت: اجراي طرح فاصله گذاري اجتماعي را با قاطعيت و جديت و براي حفظ سلامت مردم انجام خواهيم داد و كنترل ها در ٨١ محور اصلي و فرعي به صورت شبانه روزي تداوم خواهد يافت.

 

وي در پاسخ به سوال رئيس جمهور در مورد وضعيت تأمين مايحتاج و اقلام ضروري و مورد نياز مردم گفت: در استان تمامي شرايط به صورت مناسب ساماندهي شده و با فعاليت دلسوزانه كليه كسب و كارهاي توليد كننده كالاهاي ضروري و موردنياز مردم، هيچگونه كمبودي نداريم.

 

بازوند در خاتمه از حمايت رييس جمهور محترم براي اتمام طرح بزرگ و عظيم سامانه گرمسيري تشكر و قدرداني كرد و گفت: با تلاش ها و حمايت هاي صورت گرفته در پاييز سال جاري اين طرح به بهره برداري خواهد رسيد.



اوقات شرعی
آب و هوا